Test Drive cu Mazda CX-5 Skyactiv Diesel AT6 150 CP 2014-Surpriza japoneza

Articole Interesante

Pana acum cativa ani puteam spune acest lucru doar despre Honda cu ale lor motorizarei i-VTEC, insa odata ce Honda a mutat o mare parte din productie in Europa si masinile lor au capatat o forma tehnica mult mai europeana.


Despre Nissan nici nu mai putem sa vorbim pentru ca acesta deja sunt echipate cu motorizari diesel de origine Renault, motoare foarte bune ce-i drept insa care nu mai au nici o legatura mentalitatea atipica japoneza.

UNDE SE PLASEAZA MARCA MAZDA IN EUROPA?

De partea cealalta a baricadei se afla Mazda, un construcotor de masini care sunt realizate si in prezent in Japona in ciuda faptului ca sufera de taxe vamale de import in UE.

Acest lucru se traduce in viata de zi cu zi printr-o calitate de fabricatie mult superioara masinilor europene, iar motorizarile Mazda sunt un produs 100% japonez.

CX-5 VS CONCURENTA TRADITIONALA

Aici putem sa amintim fara manajamente modelul Toyota RAV-4 care arata in prezent mult mai bine, insa care are o calitate de fabricatie perceputa mult sub generatia precedenta.

Acest lucru nu este o problema pentru Toyota ( nr 1 mondial) sau pentru clientii sai, insa constituie un dezavantaj cand vorbim de noua generatie de modele compacte CX-5.

Concurenta din Europa precum VW Tiguan sau Opel Mokka sunt pur si simplu depasite cand vorbim de CX-5 pentru simplu fapt ca utilizeaza platforme tehnice mai vechi, iar gama de motorizari este performanta insa nu foarte rafinate.

Mazda CX-5 a venit pe piata anul trecut in Europa si a demostrat tuturor ca masina de fata este un succes pentru Mazda.

MOTORIZARE SKYACTIV D


O buna parte a reusitei masinii de fata se numeste Skyactiv D, motor care reprezinta noua generatie de propulsoare a celor de la Mazda.

Acesta este la fel de puternic precum un 2.0 TDI de 184 CP insa in realitate nu dispune decat de 150 CP. Momentul motor de 380 Nm este extrem de mare pentru aceasta putere maxima si permite masinii sa atinge performante superioare unui model VW Tiguan 2.0 TDI de 170 CP.

In viata reala noua Mazda CX-5 se comporta aproape sportiv, iar consumul mediu afisat de unitatea diesel de 2.2 litri este de 8.4 litri int-un oras precum Bucurestiul. Daca iesim pe drumurile extraurbane consumul scade pana undeva in zona de 5.4 litri pentru fiecare 100 de km.

De vina pentru aceste performante tehnice este tehnologia Skyactiv care reduce compresia pentru un motor diesel pana undeva in zona de 16:1, adica aproape la nivelul unui motor pe benzina clasic.

TRANSMISIE AUTOMATA CLASICA

Cutia de viteze nu este una secventiala ci doar automata clasica cu 6 trepte. Aceasta schimba vitezele mai rafinat decat o transmisie secventiala si anunta o fiabilitate asemanatoare cu vechea transmisie automata cu 5 trepte.

 

PRO

Imagine de marca

Made in Japan

SUV cu un tren de rulare sportiv

Calitate buna de fabricatie

Cutia de viteze automata clasica rafinata

Motorizare Skyactiv D foarte buna

Distributie pe lant

 

CONTRA

Pret de achizitie mare

Nivel de echipare de top extrem de scump

Tren de rulare zgomotos peste denivelari

Transmisie integrala fara modul lock

 

Alte Stiri

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Galerie Foto

Articole Recente