Acest model este complet nou pentru acest an pentru simplu fapt ca aici vorbim de versiunea estate a modelului de clasa compacta Civic.
DESIGN
Asemenea fratiorului sau compact si noul Civic Tourer este o masina dinamica care vine sa arata celor din Europa cum se realizeaza un tren de rulare confortabil si nu in ultimul rand unul dinamic.
Japonezii vin sa concureze un Golf Variant si un Megane Estate cu un Civic care arata foarte bine, o masina cu o caroserie aproape sport in ciuda faptului ca totusi vorbim de o masina estate.
ISTORIA CIVIC TOURER
In urma cu mai bine de 15 ani Honda aducea in Europa modelul Civic Aero Deck, o masina care se baza tehnic pe un Civic cunoscut insa care dispunea de un portbagaj voluminos.
De fapt modelul Aero D avea sub capota o motorizare VTEC de 1.8 litri si 170 CP care era chiar mai sportiva chiar si decat motorizarilor disponibile pentru modelul cu 5 usi.
Pe atunci VW avea in oferta un Golf III iar Renault lansa modelul Megane T, masini care aveau caroserii mai putin incapatoare decat cele a modelului japonez.
Anii au trecut si Honda nu a mai lansat pe piata un model estate a lui Civic pentru ca avea in gama modele crossover precum HR-V sau FR-V.
INTERIOR si VERSATILITATE
Asa cum ne-a obisnuit la modelul hatch si noul Civic Tourer are u portbagaj mare si extrem de variabil.
Sistemul Magic Seats este disponibil si pe acest model fapt care anunta masina de fata drept una dintre cele mai bine gandite din clasa compacta.
Portbagajul pare mic la prima vedere insa cu o capacitate de 624 si poate atinge o valoare de 1668 litri. De fapt aceasta capacitate este aproape la nivelul unui model tourer din clasa mare precum BMW Seria 5 sau Audi A6.
MOTORIZARE
Sub capota asa cum poate nu ne-am asteptat se regaseste motorizarea pe benzina de 1.8 litri VTEC care dezvolta o putere maxima de 142 CP. Acest motor este tipic Honda adica trage bine dupa 4.500 rpm si consuma in medie mai putin decat concurentele sale supraalimentate.
De fapt daca vrei sa mergi economic pur si simplu mergi subturat iar consumul in oras se situeaza undeva in zona de 7.5-8 litri pentru fiecare 100 de km.
Daca mergi sportiv consumul creste peste 10 litri insa si senzatiile oferite de sistemul VTEC sunt pe masura imaginii Honda.
Motorul este clasica aspirat si dispune de o distributie pe lant, iar la capitolul fiabilitate putem spune ca ne aflam in prezenta celui mai bun motor mai mic de doi litri din lume la capitolul rezistenta.
Aceste motorizari Honda pot parcurge fara probleme chiar si 700.000 de km fara a merge la service ( evident daca sunt efectuate reviziile oficiale).
PRO
Masina compacta care arata mai bine decat Skoda Octavia sau VW Golf
Portbagaj foarte mare
Versatilitate
Cel mai bun motor de 1.8 litri din lume
Cea mai fiabila maisna compacta din Europa
Valoare de revanzare
Consum mic de benzina datorita VTEC
CONTRA
Pret piperat de achizitie
Versiunea de top relativ scumpa
Tren de rulare zgomotos pe denivelarile mici
Imaginea Honda intr-o tara dominata de VW si Skoda