Si cand spunem ca acest Sportage este cea mai buna solutie, ne uitam putin la versiunea de baza 1.6 Turbo Urban de 150 CP cu transmisie manuala si la cea de top PHEV de 265 CP, care ofera cea mai mare putere, insa si cel mai mare pret de achizitie.
Solutia optima este, fara doar si poate, gama Sportage Hybrid sau HEV cum este ea prezentata de Kia in Europa, model care ofera din start o putere maxima cumulata de 230 CP si o transmisie automata clasica.
In viata de zi cu zi, acest Sportage HEV 1.6 T-GDi HEV 6AT 4×4 GT Line 2022 se comporta admirabil atat pe autostrada la viteze nepermise, cat si intr-un Bucuresti aglomerat unde sistemul hybrid al celor de la Kia se dovedeste mult mai eficient decat cel al lui Toyota, in ciuda promovarii sistemelor japoneze.
CAROSERIE SI CALITATE DE FABRICATIE
Inca din primele momente am observat faptul ca materialele de la interiorul versiunii HEV sunt clar mai bune decat cele gasite pe entry-level, situatie care se regaseste si la trenul de rulare si comporamentul general al masinii.
Acum putem spune ca acest Sportage HEV este, de fapt, un Baby-Sorento HEV, feeling-ul directiei, confortul la drum intins si rafinamentul motor+cutie, sunt la cote inalte.
De asemenea, putem spune ca, din punct de vedere al calitatii de fabricatie, noul Sportage HEV este superior chiar si lui Tucson HEV, masinile fiind realizate in uzine diferite de unde si diferenta de calitate.
CUM SE CONDUCE MASINA IN VIATA DE ZI CU ZI?
La inceput, trebuie sa nu uiti faptul ca vorbim totusi de un SUV de clasa compacta, cu un motor de 230 CP, adica in ciuda greutatii destul de mari, masina ajunge la 100 de km/h in 8 secunde si merge fara probleme cu 200 de km/h.
Trecand peste aceste date tehnice ajungem la comportamentul rutier, care se dovedeste de-a dreptul premium pentru aceasta marca. In viraje, puntea spate multilink si acumulatorul de 1.5 kwh montat in spate, ofera o echilibrare a maselor tipice unui SUV BMW, adica masina merge fara probleme chiar si cand ajungi la limite.
Pentru o persoana normala, trenul de rulare extrem de confortabil si rapiditatea transmisiei sunt cele mai importante criterii cand alegi un HEV de la Kia.
CONSUM REAL DE BEZINA
Intr-un Bucuresti extrem de aglomerat, cu o temperatura extrioara de peste 34 de grade Celsius si un condus calm, am atins o medie de 6.7 litri de benzina la 100 de km parcursi. De fapt, cu un plin de 52 litri poti merge chiar si 750 km fara probleme.
Evident ca daca mergi in regim extraurban, cu o viteza moderata, autonomia masinii atinge fara discutii chiar si 1000 de km, insa cu 230 CP nu prea exista soferi care pot merge ECO pe soselele patriei.
Pe autostrada, la o viteza de 130 km/h, consumul real este situat undeva in jur de 7 litri, cifra foarte buna pentru un SUV compact cu peste 200 CP.
Noi am testat versiunea 2WD, insa daca alegeti un Sportage HEV 4×4 trebuie sa luati in calcul o crestre a consumului de cel putin 1 litru, insa si o reducere a performantelor pe sosea.
DE CE SPORTAGE HEV ESTE MAI BUN DECAT RAV4 HEV?
Aici trebuie spus ca japonezii au sub capota lui RA4 Hybrid doar un motor de cilindree mare, extrem de ineficient, care ofera doar 177 CP si 221 Nm, in timp ce motorul turbo Smartstream al lui Kia ofera 180 CP si 265 Nm incepand cu 1.500 rpm.
Trecand peste aceasta problema a lui RAV4, ajungem la capitolul transmisie, unde masina celor de la Toyota este oferita cu o cutie CVT lamentabila in functionare, atat in oras, cat si in special in zona reprizelor 80-130 km/h, specifice drumurilor judetene din Romania.
Aici Kia vine si ofera un Sportage premium, pentru ca acesta are standard o cutie automata clasica cu convertizor, care are integrat un motor electric de 60.1 CP, care ofera la randul sau un cuplu de 264 Nm direct in convertizolul transmisiei.
Eficienta cutiei electrificate 6AT de la Kia se vede cel mai bine pe autostrada, unde Sportage merge chiar si cu 130 de km/h in modul EV, pentru perioade lungi, in timpe ce RAV4 Hybrid merge aproape 100% pe benzina in acest regim de utilizare.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Sportage, in toate versiunile sale de motorizari, este fara discutii un best-seller in Romania, Kia reusind sa ofere si un Urban de 24.000 euro pentru tineri, cat si un PHEV de 46.000 euro cu toate dotarile posibile incluse.
Asa cum spuneam si la inceput, solutia optima pentru un raport pret-performante-costuri este un Sportage Hybrid de 33.000 euro TVA inclus, care ofera o putere suficienta de 230 CP si un nivel de echipare peste oferta concurentei.
La achizitie, trebuie doar sa te obisnuiesti cu design-ul exterior, pentru ca interior vei conduce fara discutii un EV6 suprainaltat cu motor hybrid pe benzina.
Sfatul nostru este sa mergi sa testezi aceasta versiune imediat dupa ce vei conduce un VW Tiguan sau un RAV4 Hybrid, masini mult mai anoste si scumpe, care au mari lacune cand sunt comparate cu noua generatie Sportage 2022.
PRO
Design interesant
Calitate buna de fabricatie
Doua motoare cu o putere cumulata de 230 CP si 350 Nm
Cutie automata electrizata cu convertizor de cuplu AT6
Consum bun de benzina si pe autostrada
Interior cu sisteme multimedia imprumutate de la EV6
Exista si in versiunea 4×4 pentru cei care fac soft off-road
CONTRA
Pret realtiv de achizitie mare chiar si cu Rabla
Chiar si la versiunea de top inca exista dotari optionale
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie Turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1598 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75,0 mm x 89,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 180/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 265/1500
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 52
Motoare Electrice
1 motoar electric de 60 CP si 264 Nm / 0-1.600 rpm
Cuplu motor cumulat de 350 Nm la zero rpm
Acumulator- 1.5 kwh
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: Kia e-6AT convertizor cuplu
Dimensiuni
Lungime (mm): 4515
Latime (mm): 1865
Inaltime (mm): 1650
Ampatament (mm): 2680
Portbagaj: 587-1776 l
Greutate la gol kg: 1549
Performante
0 – 100 km/h (s) – 8
Viteza maxima (km/h) –200
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.6
Anvelope: 215/65R17
Pret
Pret lista cu TVA : 36.181 euro pret baza 4×2 STYLE din care scazi Rabla Plus 3.000 euro si ajungi la un total de 33.163 euro TVA inclus!
Tu nu cumperi oricum nici una, nici alta!!!
Stiti ce e culmea? N-am gasit nici un SUV 4×4 care sa consume cat consuma Suzuki Vitara 1.6 2017,motor aspirat ,sub 6% am facut V.Dornei-Kavala Grecia.Mai exact am avut un consum fix de 5,9%!