Japonia este tara masimilor kei-car, adica tara unde constructorii au in oferta cele mai interesante masini de clasa mini din lume.
Din pacate, Japonia nu are cum sa se compare cu Europa, iar piata auto din Romania este atat de diferita fata de cea din Europa de Vest, incat succesul unor asemenea modele este discutabil.
Piata auto din Romania nu a ravnit niciodata la o masina de clasa mica, succesul “Micului Gigant Daewoo Matis” s-a datorat situatiei economice din Romania din anii ’90, romanul de rand ravnind la o masina de clasa medie superioara cu un motor de peste 150 CP care sa ofere siguranta si rafinament.
Exact acesta este motivul pentru care romanii nu cumpara masini noi de clasa mini cu un pret mare de achizitie, adica exact cele doua masini de fata.
TOYOTA VS SUZUKI IN 2022!
Suzuki Ignis este un succesor al modelului pe care Daewoo a construit modelele Tico si Matiz, insa acum, in 2022, vorbim de un Ignis fabricat in Japonia, care se vinde din pacate cu un pret destul de mare.
Noi am configurat un Ignis 1.2 MildHybrid de 83 CP si cutie CVT, masina avand un pret de achizitie in versiunea Spirit de 18.250 euro TVA inclus.
De partea cealalta vedem o Toyota Aygo X Limited Edition CVT, care se vinde in Romania cu un pret de 22.000 euro TVA inclus.
Ambele masini au aceleasi dimensiuni, insa Toyota este fabricata in Europa si are un design mult mai elaborat, in timp ce Ignis este un real kei-car care are partea din spate “taiata” atat de ciudat incat doar fanii Suzuki o pot aprecia.
La acest capitol, Ignis este complet depasit de modelul celor de la Toyota, insa Suzuki este in realitate o masina mult mai elaborata din toate punctele de vedere.
JAPONEZII AU MARI PROBLEME LA CAPITOLUL TEHNICA
In ciuda faptului ca romanii inca cred ca tot ceea ce vine din Japonia este top of the line, putem relata faptul ca cele mai mici masini japoneze ofera performante de-a dreptul “penibile” in comparatie cu ceea ce ofera europenii.
Sa oferi un Aygo X in 2022 cu un pret de peste 22.000 euro, cu un motor L3 de 993 cm de 72 CP si o cutie lenta CVT, reprezinta o decizie complet ciudata.
In acelasi timp un low-cost Dacia Sandero are deja sub capota un L3 turbo de 90 CP mult mai puternic si mult mai rafinat in orice plaja de turatie.
Ignis ofera un motor mult mai bun decat cel de la Toyota, pentru ca are 4 cilindri de 1.2 litri care dispune de un alternator MHEV care duce la cresterea puterii maxime pana la 83 CP, putere care este chiar si asa mult mai mica decat cea de la Dacia!
NOUA TOYOTA AYGO X OFERA PERFORMANTE LAMENTABILE!
Noua Toyota ajunge la 100 de km/h in doar 14.8 secunde, iar viteza sa maxima este de maxim 158 de km/h, cifre inferioare chiar si unui banal Logan 1.4 MPI din 2004.
Suzuki sta usor mai bine, pentru ca ajunge la 100 de km/h in 12.4 secunde, insa si aici venim si spunem ca o banala Dacia Sandero 1.0 TCe ofera aceeasi repriza in doar 11.5 secunde.
In urma testului, jurnalistii au descoperit ca Aygo X este complet penalizat pentru ca are jante pe 18 inch, jante mult prea mari pentru un micut L3 de 72 CP.
Aceeasi situatie se transfera si la consumul real de benzina, care este destul de mare pentru o masina de clasa mini gandita sa mearga in marile orase.
In concluzie, putem spune ca acestea sunt principalele motive pentru care romanii nu cumpara Aygo X sau Ignis in anul 2022, masinile fiind mici, scumpe si clar submotorizate, indiferent cat vor crede fanii kei-car ca aceste motoare sunt suficiente.
Si daca nu crezi, mergi la un test drive cu aceste modele si observa si calitatea de fabricatie aflata la nivelul unui low-cost Dacia, problema despre care nimeni nu spune nimic, mai ales acum cand un Aygo a ajuns sa fie vandut cu peste 22.000 euro!
PRO
Imagine de marca
Fiabilitate recunoscuta
Valoare relativ mare de revanzare
Cutie CVT facil de condus in oras
CONTRA
Pret foarte mare de vanzare
Aygo X cu o motorizare extrem de slaba si cu un consum mare
Ignis are un motor bun insa este penalizat de cutia CVT
Design discutabil la Ignis in special in partea din spate
Performante extrem de slabe la ambele masini
Consum real mare in ciuda fisei tehnice
Dacia Sandero este mai performanta cu motorul 1.0 TCe
Lipsa sistem GPL pe masinile japoneze care au GPL in Japonia?!?!
TOYOTA AYGO X 2022:
Numar cilindri 3 CILINDRI, IN LINIE-998 cmc
Sistem de injectie INJECTIE DIRECTA
Putere maxima (DIN CP) 72 Din CP
Putere maxima (KW/rpm) 53/6000 kW@rpm
Cuplu maxim (Nm/rpm) 93/4400- Nm@rpm
Raport de compresie 11.8:1
Alezaj x cursa (mm x mm) 71.0 x 84.0 mm
Transmisie
Tipul transmisiei CVT
Performante
Viteza maxima(km/h) 151 km/h
Accelerare 0-100 km/h 14.8 secunde
SUZUKI IGNIS 2022:
Numar cilindri 4 CILINDRI, IN LINIE-1197 cmc
Sistem de injectie INJECTIE MULTIPUNCT
Putere maxima (DIN CP) 83 Din CP
Putere maxima (KW/rpm) 61/6000 kW@rpm
Cuplu maxim (Nm/rpm) 107/2800- Nm@rpm
Raport de compresie 11.8:1
Alezaj x cursa (mm x mm) 73,0 x 71,5 mm
Transmisie
Tipul transmisiei CVT
Performante
Viteza maxima(km/h) 155 km/h
Accelerare 0-100 km/h 12.4 secunde