Ford a reusit, anul trecut, sa produca peste 1 milion de masini in uzina sa din Romania, cifra care poate sa fie egalata doar de marca nationala Dacia, care are o vechime de peste 50 de ani.
Vedeta celor de la Ford a fost, fara doar si poate, gama Puma care este un adevarat bestseller in Europa, insa putini stiu ca si modelul Ecosport are vanzari foarte bune pe toate pietele din UE unde se vinde marca Ford.
Povestea lui EcoSport a inceput prost in India, cand americanii au ales sa dea nastere unei masini low-cost crossover bazata pe Fiesta, care sa fie echipata cu motoare clasice pe benzina si sa fie ieftina la achizitie.
Noi am testat modelul indian in 2017, respectiv gama Ecosport Titanium 140 CP AICI, si pe atunci criticam calitatea de fabricatie slaba, insa si pretul mare de achizitie.
Insa, de atunci si pana in prezent, Ecosport a primit un amplu facelift si a inceput sa fie produs in uzina de la Craiova, care a adus cateva schimbari notabile.
CE ESTE DE FAPT ECOSPORT?
In primul rand, trebuie spus ca toate masinile Ford Ecosport sunt, de fapt, un urmas demn al modelului Ford Fusion bazat pe Fiesta Mk5 de la inceputul anilor 2000, primul crossover de succes din Europa.
Ecosport 2022 este fratele mai mare al lui Fiesta, insa si a lui Puma, pentru ca are cea mai mare caroserie, cel mai bun spatiu interior, cea mai inalta pozitie la volan si cel mai facil acces spre portbagaj din segment.
Multi fani Renault vor spune ca un Captur este mai elaborat, insa chiar si asa Ecosport ramane crossover-ul cel mai versatil de pe piata din Romania in 2022.
CAROSERIE
Toti stim ca masina este tehnic o Fiesta supradimensionata asemenea lui Captur la Renault sau 2008 la Peugeot, insa doar Ford a reusit sa confere masinii o adevarata linie de SUV.
Si cand spunem asta, ne uitam la celebrul hayon cu dechidere laterala, sistem indentic cu cel de la Honda CR-V I, care poate sa integreze roata de rezerva, solutie extrem de practica, pentru simplul fapt ca buza de incarcare este extrem de joasa fata de sol.
Adica nu trebuie sa ridici bagajele foarte mult, asa cum o faci la un Renault sau Peugeot pentru a le pune in portbagaj.
Tot aici punctam si garda la sol mare, unghiul de degajare de 33 grade si vizibilitatea foarte buna in fata, pentru ca avem o pozitie la volan inalta specifica unui SUV veritabil.
MOTOR SI TRANSMISIE
Masina din acest test drive are sub capota un deja clasic 1.0 Ecoboost din seria Fox, care ofera 125 CP si 170 Nm, motor complet revizuit de Ford dupa ce a avut mari probleme tehnice cu chiulasa si sistemul de racire.
Acum, micutul Fox de 125 CP are o distributie pe lant care inlocuieste vechea curea prin ulei a primei versiuni, iar comportamentul sau pe sosea este complet acceptabil.
Este regretat faptul ca Ford nu mai ofera pe aceasta masina cutia PowerShift, motorul diesel 1.5 TDCI sau transmisia integrala, care faceau ca Ecosport sa fie mult in fata oricarui concurent.
Sfatul nostru este sa achizitionati versiunea de 140 CP, pentru ca ofera un rafinament superior in conditii de trafic extraurban.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Inca din primele momente am observat faptul ca Ford a facut ca acest Ecosport sa arate ca un mini Edge, sa afiseze o calitate de fabricatie superioara vechiului Ecosport de India, insa sa si fie vandut cu un pret real, in Romania, la nivelul unui Duster.
Fata de masina celor de la Pitesti, acest Ecosport are o transmisie mult mai buna unde timoneria este clar superioara, are acest micut L3 turbo 1.0 Fox mai bun decat 1.0 TCe de la Dacia si nu in ultimul rand, un pret care poate ajunge cu discount chiar si in zona de 17.000 euro.
Si la capitolul dotari trebuie sa intelegem ca un Ecosport Titanium 2022 este clar superior unui Duster, pentru ca are standard echipamente precum airbag-uri cortina, genunchi, faruri LED, cruise control, jante pe 17 din aliaj, diplay 8 inch Sync 2.5 sau tapiterie premium, plus o calitate de fabricatie si asamblare superioara!
Nu intelegem de ce Ford a renuntat la motorul diesel 1.5 TDCI si la transmisia integrala AWD, care erau doua elemente de care se temeau cei de la Renault, VW, Skoda, Seat sau Peugeot/Citroen cand vedeau un Ecosport pe sosele!
Configureaza acesta masina la dealerul tau preferat AICI!
PRO
Imagine de marca
Calitate buna de fabricatie
Crossover versatil pe soselele din Romania
Gada la sol mare
Nivel de echipare Titanium complet
Timonerie exacta
Pret foarte bun de achizitie
Rezervor foarte mare de benzina
CONTRA
Lipsa versiune 1.0 Ecoboost de 140 CP
Lipsa motorizare 1.5 TDCI
Lipsa transmisie 4WD
Lipsa sistem franare cu discuri pe spate
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 3 in linie turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 999 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 82 x 71.9 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 125/6000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 170/1400
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 52
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: Manuala 6+1
Dimensiuni
Lungime (mm): 4096
Latime (mm): 1765
Inaltime (mm): 1653
Ampatament (mm): 2519
Portbagaj: 356-1238 l
Greutate la gol kg: 1339
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.9
Viteza maxima (km/h) –180
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.0
Anvelope: 205/50 R17