Si asta nu o spunem noi ci chiar germanii de la AMS care se plang de faptul ca masinile VAG de generatie noua au renuntat la anumite comenzi extrem de functionale pentru a le introduce in modul digital.
Realitatea crunta pentru VAG si pentru marcile sale de volum este ca aceasta digitalizare fortata duce automat si la pierderea unui segment de clienti traditionali care cumparau aceste masini pentru ca erau functionale si ergonomice in functionare.
Exemplul de fata este cel al noii Octavia 2022 vs Superb 2022, aceasta din urma fiind o masina de generatie veche care pastreaza comenzile de la interior traditionale.
La masina noua VAG si in special Skoda a renuntat complet la clasicul buton rotativ din stanga butonului care porneste pozitia, farurile, stopurile de ceata, proiectoarele si luminile de parcare pe stanga sau dreapta.
Acesta a fost inlocuit de trei butoane banale, adica daca vechiul buton avea 7 pozitii/functii, noile butonele au doar patru functii! Plus ca noaptea sunt greu accesibile pentru ca nu sunt intuitive ergonomic.
Urmatorul pas in scaderea ergonomieie la interior este disparitia comenzilor pentru insalatia de aer conditionat, aceasta fiind complet digitala in display-ul central. Sa schimbi temperatura sau sa pornesti dezaburirea devine extrem de complicat pentru sofer in mers.
In imaginile atasate vezi cat de simplu se schimba temperatura la un Superb vs noua Octavia! Si in final, aici putem sa ridicam intrebarea ce se intampla cand cedeaza displaypul central? Cum poti sa setezi temperatura sau zonele unde sa dezabureasca instalatia de AC daca afara este iarna?
Ultimul si poate cel mai elementar buton care lipseste la ambele masini Skoda este cel al volumului sistemului audi, buton rotativ care a devenit tactil extrem de greu de utilizat.
Si pentru a intelege cum trebuie sa fie un interior ergomic al unei masini moderne ne uitam la gama Kia Ceed facelift 2021 si vedem ca masina are un buton rotativ pentru sistemul audio, are o instalatie de aer conditionat automata complet diferentiata de sistemul multimedia, si comenzi clasice pe maneta din stanga pentru lumini!
Socant pentru VAG este si faptul ca masina celor de la Kia mai si cateva butoane fizice si pentru sistemul mutimedia!
Cine dracu a inventat porcaria de tabletă auto. Te umpli de draci pana gasesti ce ti trebuie. Plus ca ti tremura mana si tastezi gresit. Faci accident. Distragerea atentiei. So sio bage n cur cine a inventato.
Elon Musk ! 🤣🤣🤣
În curând vor trimite și reclame pe ele ,vei primi în timpul condusului reclama la ovhelari de condus ,etc.
Asta nu ar fi ceva anapoda, dar daca ai fi cu șeful în mașină și ai opri la benzinărie iar ei sesizând oprirea ți-ar trimite reclame la prezervative, ce te-ai face?
Sunt făcute pentru roboțeii viitorului.Manipulare și spălare de neuron prin inducerea ideii că ei sunt moderni, cool, progresiști…bla,bla
Totul cândva trebuie redus la tehnologie avansată implicit la vestitul CIP. Hoiturile viitorului trebuie să primească totul prin intermediul cip-ului….controlabil (oare de cine?)
Cine are mai mult de un neuron poate înțelege.
Costele, nu ti-ai luat pastilele azi?
La telefon nu poti sa vb si sa conduci cu o singura mana dar sa butonezi tableta 5 minute pana gasesti ceva ai voie.