Vedetele au fost toata ga-ma BMW seria 5. Pentru inceput organizatorii au pus la dispozitia celor de fata BMW-ul seria 5 cu tractiune intergrala iX dar si cel mai puternic 5 diesel, extrem de performantul 535 d.
Vedeta acestei intalniri a fost bineinteles noul M5. M Power!
Despre M5 se pot spune multe, insa trebuie amintit faptul ca prima serie M5 a aparut la mijlocul anilor 80 si a reprezentat in acel moment cea mai rapida limuzina din lume. Sub capota se gasea un motor de 3,5 litri cu sase cilindrii in linie. Puterea dezvoltata de 286 de CP era pentru acele vremuri mai mult decat suficienta, performantele M5-ului rivalizau cu cele ale unui Porsche sau Ferrari.
Anii au trecut si au mai aparut inca doua serii M5, ultima lansata la sfarsitul anilor 90 dezvolta o putere maxima de 400 de CP dintr-un V8 de cinci litri.
Elementul cel mai important al seriilor M5 a fost faptul ca motoarele tot timpul au fost aspirate, puterea transmisa puntii spate fiind liniara si aproape constanta. Anul 2004 a insemnat pentru cei de la BMW lansarea ultimei generatii M5, aceeasi care a fost prezenta si pe aeroportul Baneasa.
Ceea ce surprinde la acest nou M5 este faptul ca privit din exterior designul caroseriei este evident mai sportiv in comparatie cu generatiile anterioare care au fost adevarate pisicute pana in momentul dezlantuirii. BMW a dorit ca acest M5 sa iasa in evidenta, sa fie mai fioros decat un Mercedes E 55 AMG sau un Audi RS6.
Rezultatul este o li-muzina fantastica care este printre putinele automobile la care nu prea se pot gasi defecte. Daca vrei sa fi insotit la bord de patru prieteni, nici o problema spatiul este mai mult dect suficient.
MOTOR M Power
Daca ai de carat mai multe bagaje din nou nici o problema, portbagajul identic cu cel al unei serii 5 de baza este suficient de in-capator.
Cu tot cu cei patru pasageri si multitudinea de bagaje, daca soferul doreste sa impuna respect unui Porsche 911 sau de ce nu chiar a unui Ferrari, BMW M5 da dovada de performante incredibile. Repriza de la 0 la 100 de km/h se realizeaza in doar 4,7 secunde, iar viteza maxima, optional, poate fi limitata electronic la 305 km/h.
Mai mult nu se poate deoarece inca nu s-au construit anvelope care sa reziste la aceasta viteza mentinuta pe perioade indelungate. BMW a decis ca 305 km/h este suficient si nimeni nu poat contrazice acest adevar. Nelimitat electronic M5 este capabil sa atinga 350 de km/h, la fel ca si un Ferrari Enzo.
La relanti motorul V10 de cinci litri si peste 500 de CP suna precum un diesel insa, la turatii de peste 5.000 rpm sunetul bland se transforma intr-un urlet dez-lantuit.
Odata plecati de pe loc, turometrul urca incredibil de repede la 8300 rpm unde intervine limitarea, moment cand afisajul Hud Up Display-ului te atentioneaza precum in jocurile de pe calculator, ca este momentul sa schimbi treapta de viteza. Cutia de viteze SMG este una deosebit de rapida si pe deasupra are si sapte rapoarte.
Teoretic viteza de 250 de km/h poate fi atinsa in treapta a cincea, restul de doua ramase a-vand rolul de a facilita o economie de combustibil. Imprumutat din Formula 1 este si sistemul Lunch Control, sistem care impiedica in momentul demarajului in forta, invartirea inutila a rotilor.
BMW 520d consuma mai putin decat VW Golf 2.0 TDI sau un Hyundai i40
Rezultatul este un start perfect de fiecare data, indiferent de conditiile atmosferice. Dupa acest start, copilotul soferului devine sistemul de stabilitate DSC care intervine atunci cand este cazul pentru a evita pierderea controlului. Daca cel de la volan dispune de cunostinte de pilotaj poate decupla atat lunch controlul dar si DSC-ul, M5 devenind preferata drift-erilor.
Pretul de achizitie de 79.900 de euro, pret CIP, este unul foarte mic daca tinem cont de faptul ca la capitolul performante M5 concureaza cu orsche & company. Practic pe Aero-portul Baneasa am putut observa si simti personal ce inseamna seria 5 pentru cei de la BMW.
In afara de M5, cea mai spectaculoasa aparitie a fost modelul 535 d echipat cu un motor diesel de trei litri biturbo care dezvolta o putere maxima de 273 de CP si un cuplu motor camionesc de 560 Nm inca de la 2000 de rpm.
Cu acest diesel aparent banal, atingerea vitezei maxime de 250 de km/h este o joaca de copii, iar daca se cupleaza cea de-a sasea treapta a cutiei de viteze Steptronic la acesta viteza, se poate ajunge la un consum mediu de 9 litri la 100 de km parcursi.
Atat 535 d cat si fabulosul M5 sunt cele mai bune din lume la categoriile lor, fapt care arata din nou ca BMW produce automobile de vis.
24 Septembrie 2005
PRO
Motor V10 fabulos, reprize demonice, spatiu interior pentru patru persoane, portbagaj, pret de achizitie corect
CONTRA
Doar o cutie de viteze secventiala