Cum era si normal acesta a apelat la vecinul sau Enzo Ferrari, care i-a oferit o supersportiva rosie si performanta. Datorita faptului ca aceasta avea o aderenta nu tocmai buna tinand cont de perioada anilor 60 , Lamborghini s-a intors la Enzo si l-a rugat sa opereze modificari asupra masinii.
Raspunsul impulsivului Enzo a fost acela ca daca doreste o masina sport sa mai caute in alta parte deoarece masinile Ferarri sunt cele mai performante din lume(Ferrari i-a replicat lui Lamborghini foarte dur: Tu faci tractoare si combine, nu te pricepi la masini!) Drept razbunare pentru ofensa adusa de Enzo , Lamborgini a pus bazele unei fabrici care sa construiasca masini sportive superioare celor de la Ferrari. De atunci si pana in prezent Lamborgini a produs cateva modele, insa toate au reprezentat pentru Ferrari singura concurenta, bijuterii precum Miura, Countach sau Diablo devenind adevarate fashion icon-uri pentru cei instariti. Lupta dintre cele doua companii insa nu a fost aproape niciodata egala, vanzarile impulsionate de suucesele din competitii ale lui Ferrari nu au fost egalate de catre Lamborghini deoarece acestia din urma nu au participat in competitii sportive.
La inceputul anilor 90 situatia pentru Lamborghini incepea sa devina din ce in ce mai sumbra, singura lor scapare fiind modelul supersportiv Diablo care a reusit sa tina sub linia de plutire marca italiana. Marele noroc al italienilor a fost insa achizitionarea de catre grupul VW-Audi a marcii Lamborghini, suportul tehnic si financiar fiind singurele atribute ale unei reluari a competitiei cu cei de la Ferrari. Primul pas a fost lansarea lui Murcielago, un Lamborghini desenat de un englez si propulsat de un motor V12 in care si-au bagat manutele si germanii de la Audi. Rezultatul a fost cel scontat, vanzarile din ce in ce mai mari fiind un succes al celor de la VW-Audi dar si al celor de la Lamborghini care au dorit intodeauna sa realizeze masini mai bune decat cei de la Ferarri. A doua mutare sub marca Lamborghini a fost lansarea micutului Gallardo.
Acesta are un design asemanator cu cel al fratiorului mai mare Murcielago, insa sub capota din spate se ascunde un propulsor V10 de 500 de CP. Transmisia integrala avand comanda secventiala s-a dorit a depasi performantele de care este capabil un Ferrari cu tractiune spate. Pentru a face si mai exclusivista gama Gallardo, cei de la Lamborghini au lansat o serie limitata SE. Aceasta se va produce in doar 250 de exemplare si este caracterizata de o caroserie bicolora. Aceasta este diponibila in diferite combinatii de culori, clientii putand alege intre Balloon White, Giallo Midas, Arancio Borealis sau Verde Ithaca. Acoperisul, capota motorului,spoilerele si oglinizile retrovizoare sunt vopsite in culoarea negra.
La nivelul tehnic Gallardo SE dispune de o cutie de viteze cu primele cinci rapoartele mai scurte, schimbari care fac mai dinamic condusul unui SE. Repriza de la 0 la 100 de km/h se realizeaza in doar 4.0 secunde, mai rapida cu 0.2 secunde fata de modelul de serie.Viteza maxima de 315 km/h este mai mare cu 6 km/h fata de varianta normala.Pretul in schimbul caruia se poate achizitiona un Gallardo SE este de 141.500 de euro, iar acesta va fi disponibil in showroom-uri incepand cu luna septembrie. 23 Iulie 2005