Daca acum 5 ani Dacia reprezenta doar Logan si doar Romania, in aceste momente Dacia reprezint a si Sandero, si MCV si Pick-up sau Stepway.
Dorim sa spunem ca aceste masini sunt realmente derivate ale bestseller-ului Logan, dar realitatea a demonstrat ca aceste versiuni sunt atat de diferite incat pot sa sa fie catalogate drept modele unice.
Chiar daca un MCV este realizat pe baza unei plaforme tehnice din care a iesit si micutul Sandero, aceste doua masini sunt atat de diferite incat este greu de gasit un element comun (evident in afara de plansa de bord identica pentru toate masinile Dacia).
Cum raspund la intrebara? Caut crossover spatios cu trei ani garantie si motor diesel! Pret maxim oferit 10.000 euro!
Dacia este o marca low-cost, deci automobilele sale trebuie sa se prezinte destul de slab la capitolul calitate de fabricatie si de ce nu componente tehnice. Despre gadget-uri nici macar nu trebuie sa ne gandim.
Pur si simplu o masina ieftina cu garantie de trei ani care sa aibe loc pentru cinci pasageri si un portbagaj decent este greu de gasit pe orice piata.
Daca mai punem in calcul ca vrem si ceva prestatii off-road si eventual o motorizare diesel situatia se schimba dramatic deoarece astfel de masini costa undeva peste 15.000 euro. Asta daca nu cumva v-ati gandit la marca nationala Dacia si a noului sau crossover Sandero Stepway.
Dacia Crossover
Daca mai citim odata cele doua cuvine de mai sus ne gandim imediat la faptul ca acestea pot parea un pleonasm de toata fumusetea. Spunem asta deoarece toate masinile Dacia dezvoltate incepand cu venirea francezilor in anii 60 au demonstrat o abilitate desavarsita de a face o figura foarte buna si in afara soselelor, adica au fost in viata reala adevarate crossovere.
Aceasta nu a fost un must al fisei de produs ci mai degraba de o cerinta obligatorie intr-o tara care a inceput sa aibe o retea de sosele cat de cat bune de mai putin de 60 ani.
Primii patruzeci de ani au fost prolifici pentru soferul roman, iar odata cu democratia au aparut si gropile, aceelasi sofer fiindst nevoit sa se indrepte spre masini de teren.
O solutie a fost tot timpul SUV-ul, automobil masiv si scump la achizitie si intretinere. Solutia de top pentru cei care au dorit un mijloc de transport nou, moden si relativ ieftin a venit in anul 2004 cand Dacia a lansat pe atunci noul Logan Berlina.
Aceasta a fost construita din start cu o garda la sol peste media clasei si cu un tren de rulare adaptat si pentru drumurile noastre de tara din marea majoritate a oraselor.
Sandero Stepway
Dupa aceasta introducere in nevoile poporului roman de a conduce masina chiar si cand nu exista drumuri am ajuns fata in fata cu prima masina Dacia care a fost realizata cu gandul de a iesi si in afara soseleli in deplina siguranta.
Aceasta incursiune se poate face lejer si cu un LoganMCV sau Sandero pentru ca toate masinile Dacia au scuturi din fier si o garda la sol destul de mare.
Noutatea lui Stepway vine din faptul ca trenul de rulare a fost usor modificat pentru a face fata si mai bine.
Garda la sol a fost la randul ei marita, iar cu un ampatament destul de mic aceasta masina chiar are multe sanse sa treaca peste obstacole destul de serioase.
Motor
Masina din test a fost echipata cu arhicunoscutul agregat pe benzina de 1.6 litri si 90 CP.
In ciuda tuturor eforturilor noastre nu am reusit sa gasim un motiv pentru care am alege un asemenea propulsor in detrimentul versiunii diesel de 69 CP.
Acest 1.6 consuma foarte mult, nu misca masina mai bine decat un motor de 1.4 litri pe benzina si nu se poate compara ca rafinament cu un dCI de 1.5 litri.
Asteptam versiunile de motorizari de 105 CP pe benzina si 85 CP pentru diesel.