Surpriza anului se numeste C1!
Citroen este cunoscut drept un construtor de automobile high-tech care utilizeaza cele mai noi tehnologii la capitolul tren de rulare, insa realitatea este aceea ca aproximativ 80% dintre cei care cumpara un Citroen cumpara un model de oras cum sunt modelele C1, C2, C3 si C4. Toate acestea reprezinta o oferta foarte puternica pe o piata care doreste din ce in ce mai mult masini mici, ieftine si economice. Dintre modelele enumerate mai sus cel mai specializat poarte numele de Citroen C1.
Acesta este cel mai mic, cel mai slab si cel mai ieftin model al frnacezilor, detalii care nu reprezinta neaparat un mare dezavantj. Pur si simplu daca vrem sa cumparam o masina de maxim 9.000 euro care sai aibe aer conditionat, loc pentru patru persoane si sa se miste destul de elegant in marile metropole ale Europei nu ramne decat sa ne uitam la Dacia Sandero sau Citroen C1.
Boys and Grils
Recunosc ca un test drive cu un Citroen C1 nu mi-a suras atat de mult prin simplu fapt ca masina este destinata sa fie condusa preponderent de catre domnisoare.
Realitatea zilelor noastre (criza,traficul sau locul de parcare inexistent) ne face pe noi barbatii sa ne schimbam usor obiceiurile, respectiv sa conducem o masina mica in oras, ca apoi in week-end sa conducem in liniste un SUV V8 de cinci litri. Deci, daca vedeti in trafic domni care conduc masini mini de oras poate ar trebuii sa ne gandim mai bine la faptul ca acestia nu sunt altfel (fiecare intelege ce vrea), ci doar eficienti cu buzunarele lor.
Facelift binemeritat
Citroen C1 este construit de catre PSA de mai bine de trei ani, timp in care masina a dovedit o fiabilitate desavarsita. Vanzarile lui C1 au reprezentat la randul lor un punct forte al masinii, clientii traditionali fiind inlocuiti de cele mai multe ori de catre firmele de curierat rapid.
Pentru a vedea cum anume s-a schimbat aceasta masina trebuie doar sa ne uitam la componenta design exterior. Aici au fost operate modificari serioase. La interior totul a ramas la aceelasi stadiu ca si pana acum, respectiv satisfacator din toate punctele de vedere.
C1 si fratiorii sai 107 si Aygo
Succesul masinii Citroen se datoreaza in mare parte faptului ca aceasta masina este construita impreuna cu japonezii de la Toyota intr-o fabrica comuna in Cehia. Mai mult, cei trei frati costruiti de cehi ( 107, C1 si Aygo) beneficiaza de aceeleasi motorizari fie ca vorbim de benzina sau diesel. Calitatea de fabricatie este identica, singurele diferente fiind de ordin optic si de echipare.
C1 vs 107 si Aygo
Daca suntem pusi in fata alegerii uneia dintre cele trei masini enumerate mai sus singura diferenta care ne poate face sa o alegem pe una in detrimentul celorlalte este pretul de achizite si design-ul caroseriei. Citroen-ul C1 facelift este in acest moment cel mai ieftin dintre cei trei si totodata cel mai stilizat. Noul design utilizeaza o nou grila a radiatorului cu insertii de crom, detaliu care prezinta masina de fata drept una mai rafinata decat modelele concurente.
Pentru cei neavizati trebuie sa spunem ca Toyota este cea mai scumpa insa ofera si un pachet complet la capitolul siguranta si dotari interioare.
Motor
Sub minuscula capota a noului C1 se ascunde un motor pe benzina de un litri care este produse de catre Toyota. Acesta este vioi si extrem de economic. Pur si simplu indiferent de stilul de condus acesta consuma foarte putina benzina. Fiabilitatea masinii cu acest propulsor a devenit deja un lucru cert.
Intrebat despre fiabilitatea masinii un distribuitor din Bucuresti a raspuns ca masina sa are 90.000 de km relizati in Bucuresti si este condusa nu de cele mai multe ori elegant de peste 20 de vanzatori. Despre probleme acesta a declarat ca masina nu a vizitat service-ul.
Performante
Autolatest doreste sa vorbeasca si despre performantele masnii deoarece acest Citroen a constituit una dintre cele mai placute surprize ale sfarsitului de an. Micutul C1 a demonstrat ca pot exista si performante bune pentru o masina de un litru. Reprizele foarte bune din trafic se datoreaza unei sincronizari exemplare a transmisiei manuale cu 5 rapoarte. Viteza maxima atinsa de acest C1 a fost cu mult peste ce permite Codul Rutier.
Un mic exemplu este faptul ca aceasta masina este capabila sa prinda 100 de km/h in treapta a doua.