In primul rand Infiniti nu are in gama o motorizare diesel fapt care spune totul despre clasa de cumparatori pentru care se adreseaza acest brand preium.
Mai mult, Infiniti este o marca care ofera o motorizare pe benzina mult mai puternica decat ce au germanii in schimbul unui pret de achizitie mult mai mic.
Un astfel de exponat este noul EX 37, masina care din pacate a ajuns in Romania doar acum. EX inseamna pentru cei care nu cunosc segmentele auto un concurent de seama pentru modelele germane BMW X1 si X3, Mercedes GLK si Audi Q5. In favoarea sa sunt cei 320 CP si pretul de achizitie mai mic cu pana la 20.000 euro decat ce ofera concurenta germana la aceelasi nivel de echipare.
Infinti este marca de lux a celor de la Nissan.
Infiniti este brandul de lux al celor de la Nissan Motor Company pentru piata din SUA. Aceasta marca a aparut relativ recent pe piata din Europa si a demonstrat in ultima perioada ca masinile Infiniti sunt extrem de luxoase si fiabile ca anduranta. Mai mult, Infiniti inseamna motoare pe benzina foarte puternice si o sportivitate desavarasita fie ca vorbim de segmentul SUV sau cel al berlinelor de lux.
In plus trebuie spus ca Infinti este singurul brand auto premium care nu are in oferta o motorizare diesel sau una hibrida. Acest lucru se traduce prin simplu fapt ca cine isi perimite sa achizitioneze un asemenea exemplar nu va avea probleme cu un consum mare de benzina, si ca principal este capitolul performante si rafinament.
Infiniti vs Concurenta Germana
Daca tot a venit vorba de imagine nu trebuie decat sa spunem ca o masina trebuie sa ne reprezinta pe fiecare dintre noi, iar cu cat aceasta este mai rasata (scumpa-rara-puternica) , cu atat noi ne simtim mai comfortabil in spatele volanului. O solutie clasica pentru acest deziderat este achizitionarea unei masini de lux Made in Germany precum Audi, BMW sau Mercedes. Aceste automobile sunt extrem de bine realizate, foarte performante si scumpe insa au un mare dezavantaj pe o piata precum cea din Romania. Dezavantajul este acela ca un BMW X sau Audi Q sunt atat de banale pe ale noaste sosele incat masina propriu-zisa si-a pierdut clar din acea exclusivitate mult promovata de importatori.
Deci, daca vreti o masina care sa iasa in evidenta in traficul infernal din Bucureste atunci trebuie sa achizitionati una care este foarte rar gasita pe sosele, una destul de scumpa si nu in ultimul rand una care sa fie enigmatica pentru 80% dintre soferii intalniti in trafic.
Propulsie
Sub capota alungita a masinii se ascunde asa cum era de asteptat un motor de vis, adica un V6 de 3.7 litri care afiseaza o putere maxima de 320 CP. Spunem de vis deoarece Infinti este printe putinii constructori de automobile premium care au motorizari aspirate capabile de puteri peste 300 de CP fara sa fie umflate de turbocompresoare sau cine stie de compresoare mecanice costisitoare.
Un alt avantaj demn de toata lauda al acestui motor este faptul ca distributia este pe lant iar admisia se face cu doua filtre de aer si doua debitmetre de aer. Aceste detalii fac ca masina cu un moment motor de 360 Nm sa se comporte pe sosea foarte bland cand este necesar sau extrem de violenta cand se apasa pedala de acceleratie in modul sport DS. Fata de modelul de anul trecut EX35 care avea doar 3.5 litri si 301 CP, noul EX37 se prezinta drept o masina mult mai rafinata care are un raspuns mult mai rapid al motorului si al transmisiei.
Transmisie integrala semnat Nissan Skyline III!
Vechiul avea doar 301 CP si doar 5 trepte detalii care nu au fost pe placul japonezilor. Rezultatul unei intense cercetari este noua cutie de viteze automata cu 7 rapoarte. Aceasta functioneaza in modul Drive atat de lin incat transmisia automata 7-Getronic a celor de la Mercedes pare usor demodata. In Bucuresti media turatiei nu a depasit pragul de 1.300 rpm, insa cand este nevoi aceasta depaseste lejer granita celor 7.000 rpm. Tot aceasta transmisie este de vina si pentru un consum cu aproximativ 5 litri mai mic decat cel al predecesorului sau EX35.
Consum de benzina!
Cea mai mare surpriza a testului a fost consumul de combustibil deosebit de mic pentru o masina pe benzina de peste 300 CP. Acesta a fost in medie in Bucuresti de 14-15 litri pentru fiecare 100 de km parcursi. In mediul extraurban acesta se situeaza undeva in jurul valorii de 10 litri, cifra care poate parea mare insa nu trebuie uitat ca este foarte dificil sa mergi cu o asemenea masina relativ incet. Pe un parcurs Bucuresti-Targoviste-Sinaia-Ploiesti-Bucuresti consumul nu a scazut sub 10 litri, insa senzatiile unei depasiri in deplina siguranta au contat mult mai mult decat componenta economica. Capacitatea rezervorului este de 80 litri detaliu care implica o autonomie decenta pentru soselele din Romania este de 600 km.
Echipamente electronice
Noul EX37 vine in oferta cu primul sistem de monitorizare al masinii din patru unghiuri diferite in real time. Acesta se numeste AVM – Around View Monitor si este dotat cu patru camere de vedere pentru a ajuta soferul sa parcheze masina chiar si in cele mai incomode locuri de parcare. Sistemul functioneaza chiar si cand masina este stationara la semafor pentru a avertiza soferul de un alt participant la trafic care se apropie prea mult de acest crossover.
Calitate / Pret
Din acest punct de vedere Infinti vine sa ofere tot ce este mai bun la un pret mult mai mic decat cel al concurentei. Astfel daca ne uitam putin la modele concurente putem sa vedem ca la aceelasi nivel de echipare modelul EX37 este in medie cu aproximativ 10.000 euro mai ieftin decat modelele BMW X3, Mercedes GLK si Audi-ul Q5.
Infinti EX37- 320 CP si un pret de 53.400 euro TVA inclus
BMW X3 xDrive30i -272 CP si un pret de 66.107 euro cu TVA
Mercedes GLK350 4MATIC-272 CP si un pret de 60.487 euro cu TVA
Audi Q5 3.2 FSI quattro-270 CP si un pret 65.600 euro cu TVA
Modelele concurente au fost configurate la aceelasi nivel de echipare cu cel al masinii din test Infinti EX37.