Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test cu cea mai economica masina din segmentul compact european Opel Astra facelift Ecoflex 2012

O solutie reala la aceste deziderate din partea UE a fost ca majoritatea constructorilor auto europeni a fost sa reduca considerabil cilindreea motoarelor pe benzina si de ce nu diesel. Pentru acestea din urma downsizing-ul a fost ceva normal pentru ca au benefeciat de peste trei decenii de experienta supraalimentarii in masa a motoarelor cu aprindere prin compresie.

Marea schimbare se vede la cele cu aprindere prin scanteie care au acum in 2012 puteri maxime foarte mari si capacitati foarte mici, trend inceput de italienii de la Fiat cu ale lor FPT T-JET de 1.4 litri in urma cu 5 ani.

De atunci si pana in prezent doar japonezii de la Honda nu s-au aliniat la acest curent fapt pentru care si vanzarile marcii au ramas constante pe Batranul Continent. Cele mai socante aparitii sunt regasite la capitolul motoare pe benzina la brand-urile premiul BMW si Mercedes care au acum motoare atat de mici incat nu mai se face diferenta dintre un produs premium si unul de masa precum un VW Golf sau Renault Megane, asadar pierderea cea mai mare se regaseste la capitolul premium.

Downsizing pentru motoarele diesel

Pasul urmator in reducerea consumuli de motorina pentru un motor diesel a fost unul sa se reduca cilindreea sa, primul din Europa fiind motorul Multijet de 1.3 litri care dezvolta in urma cu 5 ani o putere maxima de 75 CP. Tinand cont de acesta nu putem sa nu observam faptul ca Fiat este pionierul european in acest downsining masiv cu motoarele sale T-JET si Multijet.

Ce a urmat este de fapt o masiva retrogradare a cilindreeiei tuturor motoarelor de pe piata, unde un diesel de doi litri a devenit unul pentru cei bogati si pentru cei care cauta performante de top.

VW a incercat o serie de motoare 1.4 TDI (au scos un cilindru din maginificul 1.9 TDI) care a fost bine primita de piata europeana insa care nu avea sa demonstreze o fiabilitate asemenea fratiorului sau mai mare.

Pentru a face un pas in fata concurentei VW a dezvoltat si o serie de motoare diesel de 1.2 litri TDI care este considerata de specialisti drept cel mai economic motor al momentului pana la aparitia pe masina din acest test drive a motorului diesel 1.3 CDTI.

Acesta este de fapt un cunoscut motor diesel Multijet al celor de la Fiat care a fost modificat amplu de catre Opel pentru a da soferului cea mai mare autonomie posibila in segmentul compact.

Test cu cea mai economica Asta din istorie

Opel Astra este o masina din clasa compacta care concureaza cu succes modele precum VW Golf sau Renault Megane insa care dispune asemenea concurentilor sai de un dezavantaj clar respectiv fiind o masina sigura are si o greutate la gol destul de mare de aproximativ 1.5 tone la gol. Daca echipam acest model cu un diesel foarte mic nu avem de aface decat cu o masina submotorizata.

Rezultatul a celor peste 700 de km efectuati la bordul noii Astra EcoFlex 2012 este un comportament rutier normal fara excese la capitolul sportivitate, ci doar un record incredibil cand vine vorba de economia de combustibil. Pur si simplu am reusit sa consumam in medie cu aerul conditionat in Bucuresti 6 litri de motorina pentru 100 de km.
Acest record este chiar mai bun si decat cel al vechiului Renault Megane 1.5 dCI de 85 CP care avea in medie un consum de 6.5 litri in Bucuresti. 

Ce inseamna Opel Astra EcoFlex 2012?

De vina pentru o aceste performante de top sunt modificarile inginerilor Opel care au survenit masinii din acest test. Astfel in primul rand trebuie sa spunem ca aceasta compacta este o masina compromis deoarece Opel nu a dorit sa exploreze capitolul sportivitate, masina asta fiind construita sa ofere cea mai mare autonomie posibila cu un singur rezervor.

Conform calculeleor noul Astra EcoFlex este capabil sa parcurga 1.200 de km cu doar 56 de litri de motorina in conditii de utilitare normala.

Un alt mare avantaj al masinii de fata este echiparea sa cu o transmisie manuala cu 5 rapoarte clasica care are rapoartele extrem de lungi pentru a permite o turatie optima indiferent de viteza de rulare. De exemplu modul shift anunta soferul sa schimbe viteza in cel mai propice moment iar pe autostrada la o viteza de croaziera de 130 km/h acul turometrului este pozitionat perfect la o turatie de 2.600 rpm (cam aceeasi plaja de turatie cu cea a unei masini cu 6 rapoarte).

In plus fata de aceste schimbari mecanice EcoFlex dispune si de sistemul Start & Stop care opreste motorul atunci cand masina stationeaza la semafor. Conform unui studiu acest sistem oferao reducere a consumului chiar mai mare decat cea a unei masini hibride precum Toyota Prius sau Honda Civic Hybrid.

Comportament rutier

Inca din primele momente nu am putut sa nu observam faptul ca motorul in ciuda celor 95 de CP si 190 Nm este destul de lenes, iar sincronizarea transmisie ofera doar economie de combustibil. Daca vreti o masina sportiva recomandam motorul diesel de doi litri in toate versiunile sale de putere, insa daca nu sunteti o persoana grabita micul 1.3 CDTI este suficient.

PRO

Cea mai economica compacta din Europa, motorul diesel este silentios, cutie de viteze bine etajata pentru a reduce consumul de motorina, sistemul start & stop

CONTRA

Raport CP/geutate foarte slab, sistem start & stop doar optional, pret relativ mare de achizitie

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente