Noul Hyundai Kona 1.6 GDI 129 CP Hybrid se vinde deja cu un pret mai mic decat cel al lui Dacia Duster Hybrid 140
Stim ca suntem amplu criticati de faptul ca facem comparatii de preturi cu gama Dacia, insa exemplul de astazi este extrem de interesant pentru ca Hyundai vinde gama Kona full Hybrid cu un pret chiar mai mic si decat cel al unei Dacia Duster HEV, model care are si o caroserie mai mica decat cea a lui Kona.
In realitate, noua generatie de Kona este o masina mult mai mare si spatioasa decat predecesorul sau, spatiul la interior fiind la nivelul unui Tucson, care este un full size SUV compact.
Astfel, putem face o comparatie directa Kona vs Duster, mai ales ca o Kona cu dotarile de baza Premium, mult mai complete decat cele ale unui Duster aproape de top, se vinde cu un pret de 25.000 euro cu TVA si Rabla inclus.
De partea cealalta, Duster poate sa fie comparat doar cu nivelul de echipare Extreme+, care este mai scump decat oferta celor de la Dacia.
TEHNICA HYUNDAI VS DACIA
Sub capota lui Kona HEV se acunde un motor clasic 1.6 GDI, motor gasit atat pe Santa-Fe sau Sorento, insa aici este un Smartstream G aspirat, care nu ofera decat o putere maxima de 93 CP.
Vedeta este insa cutia 6DCT electrificata, care include un motor electric de 43.5 CP si 170 Nm, sistem mult mai performant decat cel gasit la Duster care inca utilizeaza cutia multimodala ( Dog) cu trei motoare electrice integrate ( unul de tractiune, unul generator si al treilea pentru marsarier care este si MHEV).
Cutia 6DCT de la Kona se afla in productie de mai bine de 10 ani, modele precum Kia Niro HEV sau Hyundai Ioniq HEV avand deja sute de mii de km in regim de taxi, fara probleme tehnice.
In total, motorul full hybrid al lui Hyundai are nume de cod G4LL si ofera o putere maxima cumulata de 129 CP si 265 Nm, sistem mult mai rafinat si economic decat cel de la Duster.
Hyundai spune ca masina sa consuma in medie 4.5 litri la 100 de km, viteza maxima fiind de 170 km/h, iar repriza de la 0-100 de km/h este atinsa in 12 secunde.
Zona unde sistemul Hyundai exceleaza fata de cel al lui Duster, este in regim de autostrada, unde cutia 6DCT ofera o turatie mult mai mica fata de turatia cutiei multimodale de la Duster.
Kona Hybrid este suficient de dinamica pe șosea, de exemplu fiind acceleratia de la 60 la 100 km/h in 6,6 secunde, iar cea de la 80 la 120 km/h se realizeaza in 8,3 secunde.
Mașina coreeană are un consum redus de 3,7 l în zonele urbane, 4,7 l în afara zonelor urbane și 7,1 l/100 km pe autostradă, cifre chiar mai bune si decat ale motoarelor diesel de ultima generatie montate pe BMW sau Mercedes-Benz.
CONCLUZII
Comparatia dintre cele doua masini poate sa fie ciudata la prima vedere, insa datoria noastra, a celor de la Autolatest, este sa oferim solutii si variante optime pentru cititorii nostri.
Astfel, pentru aceeasi suma de aproximativ 25.000 euro cu TVA si Rabla incluse, Hyundai ofera o masina mai spatioasa si care pe deasupra este fabricata si in Coreea de Sud, in timp ce Dacia Duster utililizeaza o veche platforma de Clio, cu un nivel de siguranta precar.
Hybrid-ul Dacia este eficient in oras, insa are mari lacune pe drumurile nationale si pe autostrada, zona unde hybrid-ul lui Hyundai exceleaza.
Plus ca aceasta Kona este singura cu o garantie de 5 ani fara limit de km, adica poti face ride-sharing fara probleme cu masina coreenilor, care are aceelasi pret cu cea de la Mioveni.
Plus ca noua Kona HEV are o autonomie de 700-800 km cu doar 38 de litri benzina in cele mai aglomerat trafic.
FISA TEHNICA KONA HYBRID 2025:
Tip motor Full Hybrid
Cod motor G4LL
Cilindree 1580 cmc
Putere / Cuplu 69 kW (93 CP) / 134 Nm
Putere maximă la rpm 5700 rpm
Cuplul maxim la rpm 4000 rpm
Putere / Cuplu (motor electric 1) 32 kW (44 CP) / 170 Nm
Puterea maximă în CP (puterea sistemului) 129
Cuplu (puterea sistemului) 265 Nm
Tip cutie de viteze automata cu dublu ambreiaj
Numărul de viteze 6
Clasa de emisii Euro 6e (WLTP) 36EA
Accelerație 0-100 km/h 12,0 s
Viteza maxima 165 km/h
Zgomot la volan 68 dB
Consum combinat de combustibil (WLTP) 4,5 l/100 km
Valoarea CO2 combinată (WLTP) 103 g/km
Dimensiune rezervor 38,0 l
Tehnologia de stocare litiu
Capacitatea bateriei (brută) în kWh 1,6
Capacitatea bateriei (netă) în kWh 1,3
Lungime 4385 mm
Latime 1825 mm
Inaltime 1585 mm
Ampatament 2660 mm
Garda la sol maxim 170 mm
Volum portbagaj normal 466 l- 1300 l
Greutate proprie (UE) 1485 kg
Test Drive in premiera cu noul Hyundai Kona II Premium 1.0 T-GDI 120 CP MT6 2023-Hyundai RoadHill