Din punct de vedere al design-ului noul Ford imprumuta partea frontala nemodificata de la Focus-ul cu cinci portiere, marea diferenta fiind in spate unde putem spune ca acesta este primul Focus reusit ca design.
Daca la vechea generatie acest model de Focus parca nu era terminat, fiind foarte usor sa observam ca aceasta varianta nu este decat una normala cu un portbagaj lipit de caroseria de baza. In cazul noii variante in trei volume designul este mai bine realizat, atat de bine incat este foarte usor sa se faca greaseala de a confunda un Focus in trei volume cu un Mondeo in aceiasi configuratie.
Noua caroserie este eleganta si linile sale dinamice parca arata la prima vedere orcarui client ca aici nu este vorba doar de un mijloc banal de transport. Cu noile linii ale caroseriei cei de la Ford Europa au dorit sa imprime noii variante in trei volume un rafinament mult superior vechiului.
KIA Ceed 2012 este mai bun decat VW Golf, Skoda Octavia si Ford Focus
Cel mai suparator lucru al primei generatii de Focus a fost indiscutabil plansa de bord care in afara faptului ca avea un design neconventional era si construita din cele mai slabe materiale plastice.
Noul Focus a indepartat total problema, acum plansa de bord este clasica si foarte ergonomica insa cel mai important aspect este ca din punct de vedere calitativ Focus este la nivelul unui VW Golf sau Opel Astra.
Un element de mare rafinament este noua instalatie de aer conditionat automat, sistem care poate fi oferit in doua configuratii, respectiv atunci cand consola centrala are o configuratie normala cu noul radio-CD Sony, si cel de-al doilea sistem dublu-climatronic montat doar cand pe consola exista sistemul de navigatie cu LCD Touchscreen.
Insa cea mai importanta chestiune este ca pe piata Focus va trebui sa concureze un duo de mare clasa respectiv Renault Megane Sedan si Skoda Octavia.
Ford vine cu argumentul unei mai bune manevrabilitati si a unei conceptii mai recente, insa pentru a castiga in fata unui Megane ieftin si deosebit de performant sau in fata unei treditionale Ocatvia foarte moderna si de asemena performanta, Focus trebuie sa-si castige o clientela foarte greu de convins.
Imagini si detalii in premiera cu noul Ford Focus Sedan 2018
Astfel daca luam Megan-ul 1,9 dCI Privilege care este comercializat in schimbul unui pret CIP de 14.020 euro si o Octavia 1,9 TDI Elegance (15,194 euro) observam ca Skoda este mai scumpa cu mai mult de 1000 de euro decat Renault-ul si pe deasupra are si un diesel doar de 105 CP fata de 120 cat ofera dCI-ul francezilor.
In aceasta ecuatie intra Focus-ul in trei volume 1,6 TDCi de 110 CP care care la nivelul de echipare Ghia este oferit in schimbul a 15,868 euro.
Deci se pare ca Ford-ul este cel mai scump insa realitatea este ca Octavia este mai slab echipata decat Focus-ul, iar Renault-ul pur si simplu da o lectie celor doua,nivelul de echipare Privilege fiind mult mai complet decat al celorlalte doua.
Ca performante toate trei masinile sunt la un nivel superior numai ca Renault-ul datorita motorizarii cea mai puternice este de asemenea si cel mai rapid 196 km/h, are cea mai buna repriza de la 0 la 100 km/h care este de 10,7 secunde. Pe locul doi ajunge noul Focus, motorizarea TDCi realizata in colaborare cu grupul francez PSA( HDI) chiar daca are cea mai mica cilindree dintre toate cele trei masini de fata, dispune de o putere maxima de 110 CP si un cuplu motor foarte bun de 240-260 de Nm.
Pe ultimul loc se situeaza Ocatvia care, echipata cu cel mai slab TDI, nu se poate compara la performante cu ceilalti doi concurenti.
Acest TDI PD este un motor economic dar care este recomandat doar celor care nu doresc performnte ridicate sau eventual taximetristilor. Per total putem spune ca fiecare masina dintre cele trei are o personalitate aparte, deci se adreseaza unor oameni destul de diferiti.
Skoda Octavia este o berlina completa daca ar fi echipata cu TDI-ul de doi litri, iinsa caroseria foarte spatioasa si calitativ superioara multor masini din clasele superioare fac din acest model al cehilor o masina de mare succes,tehnologia lui VW, habitaclul foarte incapator si pretul de achizitie destul de scazut a dovedit pe parcursul anilor ca este o solutie castigatoare.
Francezul Megane Sedane se adreseaza, la randul lui, unei clase de oameni care doresc un confort deplin, un interior capitonat cu cele mai bune matriale si dotari mai mult decat complete inca de la nivelul de baza. De asemena pentru acesti conteaza mult si cati cai sunt sub capota, loc unde dCI-ul lui Renault nu are concurenta.
Acum poti sa-ti cumperi prima Skoda Octavia I 1U din 1997 cu doar 42.000 de km la bord
Ultimul dar nu si cel din urma este noul Ford Focus care este o compacta care dispune de un design total opus Ocatviei, liniile sale fiind mult mai dinamice, trasatura care se intalneste si pe sosea unde Focus-ul este cel mai placut de condus dintre toate cele trei.
Cu noul sau interior de mare clasa, superior din punct de vedere calitativ Ocatviei, Focus are toate sansele sa fure din clientii traditionali ai lui Renault dar si din cei ai Skodei Octavia.
Cea mai luxoasa Octavia din istorie a aparut in 1999! Skoda Octavia Country 1.8 Turbo 4×4
04-06-2005