Acesta a avut un interes incredibil de mare pentru noul model Hyundai i30 care urmeaza sa concureze cu maretul VW Golf, regele neincoronat al segmentului compact in Europa. Dupa primele minute de observatie s-a putut vedea cum acesta avea sa transforme zambetul clasic german intr-o grimasa care nu reprezenta decat o palma data intreg departamentului tehnic al VAG.
Winterkorn s-a plimbat in jurul noului i30 si dupa ce a poposit in spatele volanului a inteles realmente ce inseamna evoltuia concernului coreean Hyundai-KIA pe Batranul Continet.
Toate masinile Hyundai si KIA sunt la un nivel comparabil cu ceea ce ofera VW si Skoda in clasele mici si medii, insa sunt comercializate in schimbul unui pret de achizitie in medie cu pana la 3.000 euro mai mic fata de cel al modelelor concurente.
Daca mai punem si faptul ca atat un Hyundai cat si o KIA sunt masini extrem de bine echipate standard ajugem sa intelegem grimasa lui Martin Winterkorn in cadrul primului contact cu noul i30, respectiv KIA Ceed II.
Despre Elantra
Aceasta masina de clasa compacta este un model extrem de ciudat chiar si pentru marca Hyundai deoarece este comercializat in Europa doar in Romania. Spunem ciudat pentru ca noua Elantra nu este un sedan care trebuie sa reprezinte un concurent pentru modelul i30 (best seller-ul Hyundai in segmentul compact), ci un concurent pentru masinile sedan provenite din modelele compacte precum Skoda Octavia sau Renault Fluence.
Acesta se vinde in Ucraine sub numele de Sonata, in Bulgaria drept Elantra si in SUA tot Elantra. Am amintit de SUA deoaarce acest model a fost realizat in special pentru aceasta piata care a inceput sa iubeasca din ce in ce mai mult modelele sedan compacte.
Succesul lui Elantra in SUA a determinat brand-ul Huyundai sa comercializeze acest model si in Europa de Est unde clientii au afisat un apetit mare pentru achizitia de masini in trei volume.
Cat despre noua generatie de Elantra trebuie sa spunem ca este un succesor de seama al modelului Accent care a demonstrat pe parcursul anilor o fiabilitate demna de un brand premium.
Caroserie
Noul Hyundai Elantra este un model compact care benefeciaza de o caroserie cab-forward dezvoltata in urma cu 20 de ani de cei de la Chrysler. Aceasta este de fapt o mutare a habitacului cat mai in fata pentru a avea un spatiu interior mult mai mare in conditiile unor dimensiuni exterioare relativ mici. Principala problema a acestei arhitecturi este intalnita si la noua Elantra, respectiv o vizibilitate precara in partea din spate.
La interior patru pasageri convietuiesc fara probleme chiar si pe distante lungi, iar volumul mare al portbagajului este un criteriu bun pentru cei care doresc sa transporte bagaje numeroase.
Calitate de fabricatie
Noua Elantra 2012 este o compacta a contrastelor deoarece plansa de bord are atat materiale foarte bune (spuma poliuretanica) cat si materiala plastice de slaba calitate. Aceasta calitate este tipica masinilor comercializate in SUA, insa calitatea asamblarii este la un nivel foarte inalt.
Motor
Sub capota noii Elantra se ascunde o motorizare cunoscuta in cadrul grupului Hyundai-KIA, un patru in linie tipic masinilor din Coreea. Adica o motorizare eleganta la turatii mici insa care de fapt dezvolta performante bune doar cand acul turometrului se apropie de zona rosie.
Acest comportament permite soferului atat un condus economic insa care se poate transforma intr-ulul realmente sport cand este nevoie. In treapta a doua viteza maxima este de 95 km/h, iar cel de-al treilea raport aceasta atinge o viteza maxima de 130 km/h in zona rosie a turometrului.
Condusul pe autostrada aduce o mica dezamagire din partea transmisiei manuale cu 6 viteze deoarce ultima treapta are o demultiplicare prea aproapiata de raportul 5. Consumul mediu afisat de noua Elantra in Bucuresti este de 9.6 litri, iar in mediul extraurban daca se merge calm in limitele legate acesta scade pana in jurul valorii de 6.5 litri/100 de km.
Comportament Rutier
Asemenea unei masini pur americane noua Elantra este o compacta care filtreaza foarte bine denivelarile de pe sosele. In ciuda acestui avantaj comportamentul masinii pe drumurile virajate nu se ridica la nivelul concurentei europene care ofera o directie mult mai incisiva. De vina este evident puntea spate care nu benefeciaza de solutia multi-link intalnita la fratiorii i30 si KIA Ceed.
Concurenta
In SUA masina concureaza fara menajamente modele precum Chevrolet Cruze, Ford Focus Sedan sau Honda Civic Sedan, insa pe Batranul Continent masina are drept concurenti modele precum Skoda Octavia sau Renault Fluence.
Fata de acestia noua Elantra arata mult mai bine si ofera soferului o imagine realmente moderna.
In ciuda faptului ca sub capota nu exista nici o motorizare diesel masina se prezinta drept o solutie ideala pentru cine doreste o masina care arata bine si care ofera garantia unei fiabilitati de top.
Pret de achizitie
Noul Elantra 1.6 MPi Elantra 13.830 euro
Noul Elantra 1.6 MPi Highway 15.070 euro
Noul Elantra 1.6 MPi Highway+ 16.194 euro
PRO
Imagine moderna, caroserie spatioasa si confortabila, motorizare pe benzina moderna cu distributie pe lant si relativ economica. Pretul de achiztie este un criteriu de baza in achizitia masinii fiind in medie cu pana la 4.000 euro mai mic decat cel al concurentei din Germania.
CONTRA
Motorul pe benzina este modern insa destul de slab in fata concurentei T-Jet si TSI supraalimentate, consum mare de benzina