Chiar daca acesta pastreaza inca o imagine de automobil extrem de sportiv, si aici ne referim bineinteles la varianta STI sau WRX, realitatea este aceea ca aceste versiuni cu adevarat ultra-sportive sunt putin cumparate de clienti datorita preturilor destul de piperate.
Pentru a nu ramane la stagiul de fani infocati ai marcii insa fara a detine o masina in curte, clientii romani si de ce nu europeni, achizitioneza in volume destul de mare si versiunile de motorizari de baza.
1.5 sau 2.0 boxer?
Daca spunem versiuni de baza ne reaminitm fara prea mult chef de faptul ca Subaru are si motorizari mici ( a se citi slabe ca performante), insa care pastreaza intr-o oarecare masura feeling-ul marcii. Bineinteles aici nu putem sa vorbim de motorizare de baza de 1.5 litri care din punctul nostru de vedere reprezinta nu un compromis ci un impediment real in utilizarea trenului de rulare macar la jumatatea capacitatii sale.
Noul Subaru Impreza 2017 are trei versiuni de caroserie si nu vine in Romania
Acest 1.5 litri este pentru Subaru cum a fost motorizarea de 1.9 litri TDI care echipa marele Audi A6. Nerecomandabil!!
2.0 se aproprie de adevar!
Propulsorul care se regasea sub capota masini din teste a fost acel compromis de care vorbeam mai sus, si aunme un boxer iubitor de turatii si care ofera si ceva performante pe alocuri.
Acest motor nu este lenes insa datorita constructiei sale aspirate acesta nu va da soferului de Subaru Impreza ce este al sau.
Performnatele rutiere sunt modice iar consumul de combutibil este peste medie. Pur si simplu vroiam mai multa putere in plaje medie de turatii.
Transmisie
La fel ca si la orice Subaru testat pana in prezent am fost suprinsi negativ de exactitatea cutiei de viteze manuala cu 5 rapoarte. Chiar daca aceasta are treptele sincronizate foarte bine, timoneria lasa de dorit.
Imagini si date tehnice in premiera cu noul Subaru WRX STI 2014
Dupa 50 de km de utilizare urbana ravneam la o cutie automata similarea cu cea de pe Outback 3.0.
Concluzie
Deci la intrebarea daca se merita achzitionarea unui Impreza de doi litri pe benzina raspundem cu jumatate de gura pozitiv. Sportivitatatea masinii este pe alocuri sesizabila si acest lucru va infuria fanii marcii si de ce nu pe clientii mai vechi.
Masina se mica admirabil pe viraje insa din nou aceasta este penalizata de lipsa aceelei explozii mecanice specifice unui boxer turbo.
Si ce daca consumul de benzina este mai mic si rafinamentul motorului a crescut in conditiile utilizarii sale in Bucuresti, o Impreza trebuie sa dea mai mult!
Subaru a dezvoltat un nou motor boxer de doi litri 2011! Subaru EJ20 a murit!
Masinile Google Street View au atins 16 milioane de km parcursi