Noua lor masina se numeste Tiguan si a venit in sfarsit si la noi pe piata. Spunem ca aceasta masina a fost foarte mult asteptata de marele public roman si nu numai deoarece in umra cu mai bine de cativa ani Volkswagen lansa pe atunci noul Touareg.
Ce a urmat stim toti si anume un succes de proportii care a starnit momente de fericire peste asteptari chiar si la Wolksburg. Tehnologia de top, calitatea de fabricatie tipic marcii si nu in ultimul rand o gama de motorizari de ultima generatie au facut ca Touareg sa se impuna in fata unor nume deosebit de grele din segmentul off-road.
Tinand cont de acest precedent notabil in industria auto fratiorul mai mic al Toaureg-ului numit Tiguan trebuia sa se ridice la nivelul asteptarilor.
Ei bine dupa ce am condus masina atat pe sosea cat si pe zapada de jumatate de metru am tras concluzia! Noul VW Tiguan va avea un impact in segmentul SUV compact asemenea faimoaselor legiuni romane in urma cu mai bine de 2000 ani.
Noul VW Tiguan 2021 se desprinde de la sol la testul elanului cu o viteza de 78 de km/h
Concurenta lui Tiguan va avea din acest moment o viata foarte grea daca nu chiar imposibila, datorita faptului ca nivelul tehnologic integrat, calitatea foarte buna de fabricatie si nu in ultimul rand un pret de achizitie bomba sunt caracteristici de top intr-un segment auto intr-o continua dezvoltare.
CAROSERIE
VW Tiguan ofera o caroserie clasica, formula plina de succes pentru marca germana indiferent masina s-a numit Golf sau Passat. Linia designului cuminte dar totodata sigur inrudita cu cea a fratiorului sau mai mare Touareg este o caracteristica elementara pentru asigurarea succesului scontat.
Caroseria este de tipul autoportant si favorizeaza un condus exemplar in mediul urban si in special pe sosea. La interior cinci pasageri pot sta confortabil indiferent de suprafata de rulare. Portbagajul este la randul sau in media clasei.
MOTOR
Sub capota putin bombata a noului Tiguan importatorul ne-a oferit spre testare doar o singura motorizare si anume noua varianta a motorului 2.0 TDI. Acest propulsor deyvolta aceeasi putere de 140 CP intalnita si pe modele precum Octavia Scout sau Golf 4-Motion, insa noutatea se gaseste la capitolul injectie.
Astfel, inginerii germani au cedat presiunii si au echipat acest motor cu un sistem de injectie common-rail de ultima generatie.
Deci, adio pompa duza si vibratii inutile. Primul feeling la volanul noului Tiguan a fost acela ca acest motor este chiar silentios si trage bine indiferent de turatie. Puterea specifica pompei duze a fost pastrata, dovada fiind cei 320 Nm disponibili incepand cu o turatie de 1.750 rpm.
Pentru cei cu pretentii sport Tiguan este oferit si cu varianta de 170 CP insa dupa acest test putem spune ca 140 de CP sunt suficienti.
TRANSMISIE
Tiguan este un SUV de oras, deci transmisia integrala este dedicata unui raspuns mai eficient pe sosea. Pentru a ataca si un segment de clienti care doresc si ceva performante off-road, noul Tiguan vine in doua versiuni de echipare.
Astfel, orasenii vor alege Trend & Fun sau Sport & Style in schimb cei care vor sa mearga si la tara pe drumuri desfundate este deisponibila varianta Track & Field.
Aceasta din urma se diferentiaza de celelalte doua prin forma spoilerului din fata care ofera un unghi de atac mult mai bun. De asemenea acesta dispune de un sistem de blocare al tractiunii integrale intr-un mod 4-Lock.
ACHIZITIE
Cea mai importanta caracteristica care inclina balanta spre achizitionarea unui Tiguan este bineinteles componenta financiara, latura a masinii care devine o problema serioasa pentru toti concurentii sai.
Pretul de achizitie al noii masini este incredibil de moderat pentru un Volkswagen si va face ca batalia din acest segment sa aiba multe victime de nationalitate japoneza.
Cea mai ieftina versiune este cea echipata cu motorul pe benzina de 1.4 litri TSI care dezvolta 150 CP, model vandut in schimbul unui pret de 20.702 euro, pret fata TVA.
Cel mai ieftin Tiguan 2.0 TDI costa 22.344 euro pret CIP in echiparea Trend& Fun, iar aceeasi motorizare pentru versiunea mai abila pe macadam Track&Field costa in plus cu aproximativ 1.000 de euro.
PRO
Caroserie bine realizata, motor diesel common-rail, nivel de echipare bogat, versiunea Track&Field recomandata
CONTRA
Design usor prea cuminte! pret mare cand echipam masina cu elemente optionale, capacitati off road inferioare lui RAV4
Totul despre noul Volkswagen Tiguan 2011! Motorizari, performante si preturi Romania