Jurnalistii din Germania au pus fata in fata noul Passat DIESEL si noul Passat ELECTIC si asa cum era de asteptat masina care a castiga este cea DIESEL.
Si asta nu o spunem noi, ci chiar jurnalistii germani care arata faptul ca un Passat diesel este mult mai ieftin, mult mai economic si are si o valoare de revanzare mult mai mare decat cea a modelului electric ID.7 fabricat in China.
VW ID.7 reacționează cu cea mai mare spontaneitate la cele mai mici mișcări ale pedalei de accelerație și aduce cu încredere încărcătura de 2247 kg de la pornire la 100 km/h în doar 5,1 secunde.
VW Passat, cu cei 193 CP (142 kW), turbo diesel de 2,0 litri destul de rafinat, nu poate contracara acest lucru, insa masina diesel este vedeta la capitolul viteza maximă care este mai mare cu 52 km/h fata de modelul electric.
În cadrul testului de fata, Passat-ul a consumat în medie 6,2 litri de motorină la 100 km, insa mașina electrică, în schimb, necesită o medie de 19,2 kWh pe aceeași distanță. În ceea ce privește conținutul de energie stocabil al acumulatorului, aceasta are ca rezultat o autonomie de 448 km – ușor depășită de Passat cu cei 1065 km ai săi.
Pe baza consumului mediu, acest lucru este suficient pentru o călătorie de puțin peste 350 km.
Foarte spațiosul VW Passat câștigă testul de comparație împotriva rivalului său 100% electric. Spațiul uriaș pentru bagaje, confortul superior al suspensiei și tracțiunea integrală de mare tracțiune îi conferă un avantaj decisiv.
VW ID.7 Tourer poate fi totuși alegerea bună doar pentru cei care vor sa conduca o masina mai rapida insa care are costuri de utilizare reale mult mai mari ( pret achizitie, depreciere, pret baterie dupa ce iese din garantie).
VW Passat 2.0 TDI 4Motion | VW ID.7 Tourer Pro S | |
Motor | 4 cilindri, turbodiesel; 1968 cc | 1 motor electric |
Transmisie | DSG7 cu dublu ambreiaj | 1 viteza |
Putere | 193 CP / 142 kW | 210 kW / 286 hp |
Cuplu motor | 400 Nm | 545 Nm |
Capacitate baterie kwh | – | 86.0 kWh |
Putere de incarcare max AC/DC | – | 11 kW / 200 kW |
Dimensiuni Caroserie (L/W/H) | 4917/1852 /1515 mm | 4976/1862/1524 mm |
Greutate Gol (fabrica/masurata) | 1690/1777 kg | 2164/2247 kg |
Volum Portbagaj | 586-1741 l | 532-1507 l |
Repriza 0-100 km/h (test) | 7.2 s | 5.1 s |
Viteza Maxima | 232 km/h | 180 km/h |
Distanta de franare de la 100 km/h | 34.7 / 33.7 m | 35.3 / 34.5 m |
Consum la 100 km (test/WLTP) | 6.2/5.7 l D | 19.2/14.0 kWh |
Autonomie reala (test/WLTP) | 1065 km (WLTP) | 448 / 538 km |
Passat R-Line 2.0 TDI 4Mot | ID.7 Tourer Advanced | |
Pret masina testata | 60,868 € | 68,800 € |
Făină treabă, dacă passatul a ajuns la prețuri de ordinul a 60.000.