Evident ca in secunda doi in urma spuselor de mai sus o sa fiu anihilat de ecologisti insa sarim si peste aceasta deoarece pana la urma cel mai important lucu in viata este siguranta fizica si acest deziderat este cel mai bine indeplinit pe ale noastre sosele de SUV-uri.
Deci, pentru a ramane in ton cu cele spuse mai sus am decis ca trebuie sa punem la treaba noul Nissan X-Trail, SUV care a crescut in dimensiuni si a devenit mult mai dinamic pe sosea. Prima generatie a Nissan-ului X-Trail a venit pe piata in anul 2001 si a reprezentat pentru aceasta marca un automobil foarte bine plasat intr-un segment SUV in curs de dezvoltare.
Din acel moment si pana in prezent concurenta nu a contenit sa-si faca prezenta, masina devenind putin uzata moral. Chiar si asa, sistemul de transmisie inteligent a facut ca acest Nissan sa fie impreuna cu Land Roverul Freelander I singurele SUV-uri compacte capabile sa iasa cu adevarat in afara soselei.
Acum situatia s-a schimbat putin deoarece Freelander II a urcat un segment mai sus, actualul model britanic concurand SUV-urile premium.
CAROSERIE
Noua generatie se prezinta cu o caroserie noua mai bine gandita si nu in ultimul rand mai functionala. Partea tehnica este aceeasi cu cea a micutului Qashqai, detaliu care poate defavoriza performantele off-road ale masinii. Si culmea chiar o face!
Avantajul acestei platforme se observa pe sosea, unde X-Trail II are un comportament rutier modern care ofera suficiente informatii celui de la volan despre capacitatea trenului de rulare in special in curbele luate cu viteza.
Daca se cere acest SUV poate sa fie condus chiar si sportiv, insa nu este recomandat. La primul contact lucru care socheaza putin este aparenta masivitate a caroserie, Nissan dorind ca interiorul masinii sa fie punctul de plecare in dezvoltarea intregii masini.
Rezultatul este o caroserie foarte mare atat in cm cat si optic, caroserie penalizata parca de niste roti parca subdimensionate. Pentru a avea look echilibrat masina cere jante si anvelope mai mari. Chiar si asa spatiul interior este foarte mare, senzatia la volan fiind asemanatoare cu cea dintr-un Land Rover Discovery I.
Pasagerii din spate stau confortabil pe bancheta bine profilata, fiecare avand la dispozitie o sumedenie de cup-holdere pentru bauturi.
Coteiera centrala este rabatabila si deosebit de confortabila pe distantele lungi. Un element care a fost tot timpul un highlight al masinii este sistemul de iluminare montat pe traversele de pe plafon.
Acesta se poate activa de la un comutator din stanga plansei de bord si functioneaza doar cand faza lunga este activata. Cei temerari pot sa-l foloseasca chiar si cand TIR-ul din fata nu doreste sa comute farurile pe lumina de intalnire… noi am incercat si va garantam ca merge.
MOTORIZARE DCI RENAULT
Pentru a comtinua colaborarea cu Renault, Nissan a echipat noul X-Trail cu noul propulsor diesel Renault de doi litri. Acesta este capabil sa afiseze o putere maxima de 150 CP si un moment motor de 320 Nm. Cuplul motor maxim este prezent inca de la o turatie de 2.000 rpm, lucru binevenit datorita greutatii destul de mari de 1.6 t.
In premiera am testat varianta dotata cu transmisia automata cu 6 rapoarte. Aceasta cutie de viteze si-a facut datoria surprinzator de bine, Nissan demonstrand ca un X-Trail poate sa fie echipat fara probleme si cu acest tip de transmisie.
In mersul prin oras noua cutie schimba treptele realtiv fin, primele doua rapoarte avand o intarziere sesizabila, comportament care insa nu deranjeaza. Cand se iese in afara orasului fuctia kick-down este la randul ei putin intarziata, insa per ansamblu aceasta cutie este mult superioara celei precedente cu 5 rapoarte.
Atat motorul dCI act si cutia de viteze fac un parteneriat reusit pe acest X-Trail.
TRANSMISIE INTEGRALA
La acest capitol Nissan s-a tinut de cuvant si a realizat un SUV extrem de capabil in teren accidentat. Pe suprafete cu nisip si aderenta precara soferul trebuie doar sa activeze functia AUTO, sistemul All Mode reusind sa ofere o siguranta celui de la volan asemenea automobilelor 4×4 veritabile.
Cand situatia o cere transmisia poate sa fie blocata in modul Lock, insa pentru a demonstra performantele All Mode trebuie sa deconectati si sistemul de stabilitate. Deci, sistemul All Mode este capabil sa duca noul X-Trail chiar si pe drumuri foarte accidentate insa mare problema a masinii este garda la sol si unghiurile de atac si degajare.
Test de consum cu noul SUV Nissan X Trail Tekna si motorizarea diesel 1.6 dCI de 130 CP 2017
Spoilerele proeminente ale noului X-Trail fac ca aceast SUV sa fie incapabil sa se catere pe denivelari mai accentuate deorece cu siguranta un spoiler va atinge solul. Este surprinzator cum Nissan, specialistul 4×4, a realizat o transmisie integrala deosebit de inteligenta si nu a reusit sa reduca din masa spoilerelor. In aceasta situatie un Ssangyong Actyon este mult mai capabil decat noul X-Trail.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Nissan X-Trail este un demn urmas al primei generatii, cele mai importante schimbari fiind cele de sub capota si anume noul motor diesel dCI de origine Renault. Acesta este rafinat si targe bine indiferent de turatie. De asemenea cutia de viteze automata a fost a doua surpriza placuta a masinii.
Pacat de garda la sol si de spoilerele masive care ingreuneaza accesul pe teren accidentat. Pretul de achizitie al modelului testat (2.0 dCI/AT/Elegance) ajunge la un nivel de 38.046 euro cu toate taxele incluse.
Daca este mult spuneti voi!
Noul Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE Tekna Plus are un pret de peste 56.000 de euro