Unul din aceste vehicule este si SUV-ul Sorento, masina care ofera la prima vedere o contradictie si anume pare un SUV in toata regula insa in nici un caz nu este unul.
Cu noua invazie de SUV-uri moderne precum Santa Fe, Captiva sau Actyon, echipa Stiriauto s-a gandit ca este normal sa vedem cum se prezinta si vechea garda a SUV-urilor din segmentul mediu, automobile situate in gama de preturi de 30-35.000 de euro.
Singurul competior care, la prima vedere avea stofa sa se dueleze cu noii veniti, a fost bineinteles o cunostinta mai veche, respectiv Kia Sorento. La inceput trebuie spus ca acest model este destul de diferit fata de Sonta Fe sau Captiva, deoarece este echipat cu un diesel de 2.5 litri de forta.
In comparatie celelalte modele concurente sunt echipate cu propulsoare mai mici de aproximativ doi litri. Acest fapt s-a vazut inca din primii kilometri cand, puterea dezvoltata de acest patru in linie a fost simtita inca de la cele mai mici turatii.
Prima impresie pe care ne-a dat-o acest Sorento a fost aceea de off-road veritabil, caroseria avand miscari ample si sesizabile in virajele luate cu viteza si nu in ultimul rand un feedback destul de imprecis al directiei si al trenului de rulare.
Test de consum cu noua Kia Sorento 2.2 SmartStream Diesel Premium 2022!
CAROSERIE
Spatiul la interior este in limitele clasei insa, pasagerii din fata au o pozitie pe scaune mai inalta decat cea oferita de modelele concurente. Acest feeling este dat si de catre plansa de bord ergonomica, care nu doreste sa exprima nici o latura luxoasa sau rafinata, ci doar utilitate maxima. Aceelasi sentiment este oferit si de catre materialele propriu-zise ale interiorului, materiale plastisce nu de foarte buna calitate.
In comparatie cu ceea ce ofera un Santa Fe la interior, Sorento este clar surclasat. Se pare ca inginerii coreeni s-au gandit mai mult la partea utilitata a masinii si au conceput un interior ergonomic si foarte rezistent. Masina din test a fost echipata de top, cu dotari precum tapiteria din piele sau instalatia de aer conditionat dual-zone.
Pozitia la volan este destul de inalta, dar cu reglajul electric al scaunului aproape oricine poate sa gaseasca confortul dorit.
Am criticat faptul ca la acest nivel de pret, scaunul pasagerului nu este reglabil electric.
Cele mai fiabile SUV-uri si modele crossover raman KIA Sorento si KIA Niro
MOTOR
Propulsorului modelul Sorento este aproape identic cu cel dinainte de facelift-ul efectuat anul trecut, respectiv un puternic 4 in linie de 2.5 litri. Daca in 2002 acest propuslor dispunea de o putere maxima de 140 CP si avea un moment motor de 320 Nm, in prezent aceste valori au fost imbunatatite pentru a face fata mai bine si mersului in afara oraselor.
Nu spune nimeni ca vechea varianta nu era puternica, insa daca vrei sa misti elegant doua tone de fier chiar este nevoi de o putere mai mare de 150 CP. Noua versiune a acestui CRDi are 170 de CP si un moment motor de aproape 400 Nm disponibili incepand cu o turatie de 2.000 rpm. Aceasta putere se traduce prin reprize bune si un comportament rutier mai rafinat.
Tot la capitolul rafinament am putut testa noua transmisie automata cu cinci rapoarte, care este clar superioara precedentei automate cu doar patru rapoarte. Aceasta schimba treptele lin, aproape la fel de bine precum o face cutia automata Mercedes care echipeaza Ssangyong Rexton sau Kyron. Reprizele sport de genul kick-down sunt primite de cutie nu cu foarte multa placere, ceea ce ne readuce aminte de scopul acestui model, acela de a excela pe circuit off-road si a oferii un confort deplin in regim de croaziera.
Ca perfrormante putem mentiona repriza de la 0 la 100 de km/h care se realizeaza in 12.2 secunde, timp mai bun cu o secunda decat cel realizat de Santa Fe sau Captiva. Aceelasi lucru se poate spune si despre repriza 80-120 km/h, unde Sportage este mai rapid decat modele concurente anuntate mai sus.
TRANSMISE
Cel mai important capitol al noi masini este foara doar si poate capacitatea de trecere. Kia Sportage este in elementul sau in mediu off-road, si putem spune ca acesta este clar superior modelelor Hyundai sau Chevrolet. Pe parcursul acestui test-drive am avut ocazia sa vedem modelul Sorento in cele mai grele situatii si acesta a confirmat asteptarile noastre pe deplin.
Drumul forestier pana la cabana Susai din regiunea Predeal a fost o jaca pentru Sorento, pentru acesta nefiind necesara nici macar cuplarea reductorului.
Singura data cand am cuplat acest raport de demultiplicare redus, a fost in momentul cand a trebuit sa dam o mana de ajutor unui amic cu un Ford Transit impotmolit pe o straduta din Bucuresti. Acesta intamplare a survenit imeditat dupa grindina de sambata, si masina de test s-a descurcat fara probleme cu cele 2.5 tone ale van-ului Transit.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Kia Sorento este un SUV care se apropie ca performante off-road de segmentul autoturismelor 4×4 foarte performante si scumpe de tipul Mitsubishi Pajero sau Land Rover Discovery. Kia Sorento este o masina confortabila pe sosea si recomandam sa fie echipata doar cu transmisia automata cu cinci rapoarte.
Acesta nu exceleaza la capitoul comportament pe sosea insa, se revanseaza, si da satisfactie pe celelalte suprafele accidentate.
Test Drive in premiera cu noul SUV KIA Sorento 1.6 T-GDI Hybrid AT6 2021
Este ideal pentru excursiile in afara soselelor, si are si avantajul unui reductor care transforma aceasta masina intr-o varianta mai ieftina a modelului G Klasse de la Mercedes. Pretul de achizitie este de 20.906 euro (pret CIP) pentru versiunea Base, insa recomandam versiunea de top EX Executive care este oferita la un pret de 28.638 euro.
Nivelul foarte bun al dotarilor si robusteatea mare a masinii, sunt caracteristici care fac din acest Sorento in continuare o optiune interesanta in comparatie cu un Hyundai Santa Fe sau Chevrolet Captiva.