Generatie Precedenta
In urma cu aproximativ 10 ani Nissan lansa pentru piata din Japonia un model SUV de mici dimensiuni care avea sa fie comercializat si in Europa. Numele sau era X-Trail si a venit pe piata intre fratiorii sai off-road veritabili Terrano II si Patrol GR Facelift.
Fata de acestia Nissan-ul X-Trail avea o caroserie autoportanta care aducea in prim plan un comportament mai bun in mediul on-road decat cel veritabil al fratiorior sai cu sasiu separat.
Scopul realizarii unui asemenea model este datorat utilizarii unui SUV in proportie de 90% in oras drept o masina capabila sa mearga fara probleme pe zapada datorita transmisie integrale si a spatiului din interior care rivalizeaza cu cel al unui model estate de clasa mare.
Motoarele primei generatii au fost doua pe benzina de doi litri si 2.5 litri si 165 CP, insa un diesel dCi de 2.2 litri care dezvolta o putere maxima de 114 CP si 270 Nm. Acesta din urma a fost cea mai vanduta motorizare X-Trail din prima generatie.
Motor / Transmisie
Noul Nissan X-Trail 2011 se prezinta in haine noi datorita faptului ca masina a primit la sfarsitul anului trecut un amplu facelift. Principalele modificari sunt de ordin estetic, insa piesa de rezistenta a masinii a ramas motorizarea diesel dCI de doi litri.
Acest motor si-a facut aparitia in urma cu trei ani pe modelul Renault Laguna III si reprezinta in acest moment una dintre cele mai apreciate motorizari diesel din segmentul de doi litri din Europa.
De vina pentru aceste aprecieri sunt caracterisiticile sale tehnice unde amintim in premiera pentru un dCI Renault de distributia pe lant garantata peste 250.000 km, o unei puteri maxime de 150 CP si a unui nivel extrem de redus al zgomotului.
Momentul motor de 320 Nm disponibil incepand cu 2.000 rpm permite masinii un comportament rutier elegant indiferent de sarcina sau viteza de rulare. In comparatie cu un Volkswagen Tiguan 2.0 TDI sau Toyota RAV4 acest dCI este mult mai rafinat si nu in ultimul rand o motorizare mult mai eficienta la capitolul costuri de utilizare.
Consum XXXX
La acest capitol am reusit sa depasim un prag psihologic cu noul X-Trail, respectiv in urma parcurgerii a peste 800 km am atinsa un consum mediu extraurban de 6.3 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.
Poate parea mult pentru o masina normala, insa aici nu trebuie sa uitam faptul ca masina are o greutate la gol de 1.7 tone si o aerodinamica nu tocmai Jet Age, ingrediente care nu avantajeaza economia de combustibil. In oras consum creste pana la o valoare de 11 litri.
Performanţe XXX
Datorita echiparii masinii cu o transmisie manuala cu 6 rapoarte comportamentul rutier al SUV-ului din acest test este reconfortant. Pur si simplu motorul dCI de doi litri si transmisia sa manuala cu rapoartele bine sincronizate fac fata cu brio orcarei suprafete de rulare din Romania.
In mediul off road transmisia de tipul 2X4 in modul Normal si 4X4 Auto si Lock fac fata oracarei incursiuni in mediul soft off-road. Spunem soft datorita faptului ca masina a fost realizata pentru utilizarea pe sosea in conditii meteorologice nefavorabile.
Cand se iese in off-road suprinderea noastra a fost aceea ca masina poate mult mai mult decat permite caroserie neprotejata cu spoilere masive. Nissan X-Trail vine standard echipat cu anvelope Michelin de ultima generatie, anvelope care aduc un comfort regal pe sosea, insa se vad depasite cand dorim sa iesim in natura.
Interior XXXX
La interior noul X-Trail a suferit cateva modificari de substanta respectiv plansa de bord este acum realizata din materiale mult mai bune decat pana acum, iar ergonomia instrumentelor a fost regandita.
Noul Nissan poate sa fie echipat in premiera cu pachetul optional Nissan Connect Premium care include un sistem de navigatie cu HDD imprumutat de la modelele premiul Infiniti, un sistem audio Bose si camera video pentru mersul inapoi. Aceasta optiune este destul de constisitoare insa se merita fiecare euro investit.
De asemenea o alta caracterisitica de top a noului X-Trail este sistemul sunroof de tipul Open Sky care aduce pasagerilor un feeling real de masina targa.
Preţ de achiziţie
Modelul din acest test este versiunea de top cea echipata cu toate optiunile posibile, model care are un pret de achizitie de 36.790 euro TVA inclus. Pentru fanii Nissan trebuie spus ca modelul X-Trail 2011 benefeciaza de un discount de 4300 euro pentru toata gama.
Astfel daca optam pentru versiunea de top pretul real cu TVA inclus ajunge pana la o valoare de 32.490 euro TVA inclus.
PRO
Imagine de marca, calitate de fabricatie, transmisie integrala performanta, diesel puternic si economic
CONTRA
Capacitati off road limitate datorita consolelor prea mari, garda la sol nu foarte mare, pret de achizitie al versiunii de top