Si cand spunem incercari disperate, ne uitam pur si simplu la cum arata, de fapt, concurenta masinii japonezilor, concurenta care vine foarte bine pe piata din Romania.
Toti fanii Nissan vor spune ca noul Qashqai este o masina cu un design reusit, si noi cei de la Autolatest nu-i vom contrazice pentru ca acest Qashqai chiar are o optica bine gandita atat din fata, cat si privita din spate.
DE CE QASHQAI 2022 ARE O VIATA GREA?
In primul rand, pentru ca acest Qashqai trebuie sa concureze de la egal la egal modele precum Kia Sportage, Hyundai Tucson sau Peugeot 3008/Citroen C5 Aircross facelift, masini mult mai bine elaborate din toate punctele de vedere.
Daca vrei un PHEV poti sa-ti cumperi un 3008 sau un C5 Aircross care sunt 4×4 si au puteri de peste 300 CP, insa daca vrei un hybrid clasic cu 220 CP, poti oricand sa te uiti spre un Tucson sau un Sportage 2022.
Mai mult decat atat, daca vrei un motor de baza mildhybrid la Sportage, primesti un 1.6 T-GDI de 180 CP care este de generatie noua Smarstream si care ofera performante reale pe sosea, foarte bune. ( 0-100 km/h in 8.8 secunde si 203 km/h ca viteza maxima!).
Si daca ne intoarcem la masina din acest test drive, descoperim faptul ca japonezii nu ofera nici o motorizare PHEV, nici o motorizare HYBRID, ci doar un banal motor de 1.33 litri mildhybrid gasit si pe gama Dacia Duster.
QASHQAI NU ARE NICI O SANSA IN FATA LUI SPORTAGE/TUCSON
Si cand spunem asta, ne uitam la calitatea de fabricatie a masinii, care este situata undeva sub media segmentului si tehnologia care utilizeaza, din pacate, mult prea multe elemente de la Renault.
Aici mentionam motorizarea 1.33 TCe de 158 CP si 270 Nm, insa si cutia XTronic care se regaseste si pe modele precum Koleos 2.0 dCI. Este vorba de o cutie CVT care are performante lamentabile pe soselele europene din Romania, unde este nevoie de reprize fulminante pentru a putea face o depasire.
Atat masinile franceze precum Peugeot sau Citroen, cat si modelele Sportage Hybrid si Tucson Hybrid folosesc cutii automate clasice cu convertizor de cuplu.
Transmisia este una intregrala permanenta, care functioneaza fara probleme, insa caroseria lui Qashqai este usor mai mica la interior decat ceea ce vedem la Kia si Hyundai.
CUM SE CONDUCE NOUL QASHQAI?
La acest capitol, noul Nissan ofera prestatii foarte bune asemenea predecesorilor sai, adica are un tren de rulare dinamic setat mai mult spre condusul pe sosea, decat pentru o incursiune in mediul soft off-road.
In mediul urban, lentoarea cutiei XTronic poate sa fie un impediment pentru cei obisnuiti cu o transmisie clasica, insa modul de functionare ECO poate aduce o reducere considrabila a consumului.
Pe autostrada, la o viteza de 140 de km/h, masina consuma undeva in medie 9.8 litri, cifra destul de buna pentru un “motoras” de 1.3 litri montat pe o caroserie cu o grutate la gol de peste 1.6 tone.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Noua generatie de modele Nissan Qashqai este o evolutie reala fata de predecesorii sai, insa acesta trebuie vazut fata in fata cu modelele sale concurente despre care, cu regret trebuie spus ca sunt mult mai elaborate, mult mai puternice si cu un pret de achizitie mai mic.
De fapt, noul Qashqai 2022 poate sa reprezinte “o problema” pentru un 3008/Sportage/Tucson doar in versiunea sa de baza Visia 2WD cu 136 CP si un pret sub 24.000 euro, pentru ca da, ne uitam la masina de fata, vedem ca pretul depaseste 40.000 euro si sub capota se afla tot acelasi “micut” motor de 1.33.
Pentru sume de peste 40.000 euro Peugetot ofera un 3008 PHEV de peste 300 CP, iar Kia un Sportage PHEV de 265 CP, ambele dotate cu excelente cutii automate electrificate cu convertizor de cuplu.
Qashqai nu are decat acest motor de 158 CP si cutia problematica CVT din seria XTronic.
PRO
Imagine de marca pe piata din Romania
Pret bun al versiunii de baza
Optional transmisie integrala eficienta
Nivel de echipare Tekna+ complet
Rezervor foarte mare de benzina 55 litri
CONTRA
Motor pe benzina cu preformante medii
Lipsa motorizari mai puternice de 200 CP
Cutie Nissan XTronic cu probleme de fiabilitate
Reprize mediocre cutie XTronic CVT
Toate dotarile sunt optionale
Pret foarte mare al versiunii de top
Valoare mica de revanzare
Retea mica de unitati service in Romania
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1332 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 72,2 x 81,35 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 158/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 270/1700
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 55
Transmisie
Punte motoare: 4×4
Cutie de viteze / nr. trepte: CVT XTronic
Dimensiuni
Lungime (mm): 4429
Latime (mm): 1838
Inaltime (mm): 1625
Ampatament (mm): 2666
Portbagaj: 479-1422 l
Greutate la gol kg: 1550
Performante
0 – 100 km/h (s) – 9.9
Viteza maxima (km/h) –198
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 7.0
Anvelope: 235/50R19