Masina din acest test drive este una dintre cele mai importante din segmentul SUV, dar si la vanzari reale, pe majoritatea pietelor auto.
In Europa gama Qashqai este un best-seller, in ciuda faptului ca romanii inca cred ca VW Tiguan este cel mai bun SUV compact din Europa, iar masina de fata este raspunsul japonezilor la tot ceea ce prezinta europenii.
DESIGN
Asa cum spuneam in anii trecuti, noul Qashqai este o masina optima, pentru ca are o caroserie dimensionata corect, are un design extrem de reusit si o gama de motorizari de ultima generatie.
Toate aceste caracteristici, plus un pret mai mic de achziitie decat cel al unui Opel sau VW, fac din Qashqai cel mai bine vandut model SUV compact din Europa.
Aceasta reteta a permis celor de la Nissan sa creasca nivelul tehnologic al modelului, respectiv sa avem un pachet de siguranta activ si pasiv best in class, insa si un pret de achizitie mult sub cel al unui VW Tiguan sau Skoda.
La interior, japonezii joaca o carte a bunului gust, pentru ca versiunea de fata avea pachetul Luxury, care aducea in premiera o tapiterie de piele Nappa de cea mai buna calitate si cateva trim-uri realmente premium.
Cu acest pachet putem spune ca orice model Qashqai are mari sanse a concura chiar si o masina premium germana.
MOTORIZARE COMPLET NOUA PENTRU 2019
Una dintre cele mai importante schimbari se regaseste sub capota, unde vedem in premiera noua motorizare Nissan-Renault de 1.3 litri turbo.
Aceasta se numeste la Nissan, DIG-T si vine sa inlocuiasca vechiul motor turbo de 1.6 litri testat de echipa Autolatest AICI!
Fata de acela, noua motorizare vine echipata si cu o transmisie secventiala Getrag, care ofera o rapiditate in schmbarea rapoartelor mult mai buna decat cea a vechilor transmisii CVT, denumite la Nissan, X Tronic.
CUM SE COMPORTA PE SOSEA NOUL QASHQAI DE 157 CP?
Fanii vechiului model vor spune ca motorizarea aceea avea 167 de CP si resurse de putere mai mari, insa noi venim si spunem ca aceste resurse nu sunt vizibil pierdute, pentru ca acum avem o cutie EDC cu 7 trepte care suplineste acesti cativa CP mai putin.
De fapt, pe un drum european tipic romanesc, noua motorizare este mult mai rafinata in ultilizare, pentru ca transmisia afiseaza constant turatii chiar mai mici de 2.000 rpm, adica zgomot mai mic si automat si un consum imbunatatit.
CARE ESTE CONSUMUL REAL?
Un alt mare avantaj se observa pe autostrada, unde, la o viteza constanta de 130 km/h, turatia nu depaseste zona de 2.500 rpm, loc unde avem, de fapt, un consum mediu extrem de mic pentru un SUV pe benzina de 6.5 litri, pentru fiecare 100 de km parcursi.
Cu vechea motorizare, consumul real la aceeasi viteza era, in medie, peste 8 litri, indiferent de faptul ca avea AC-ul pornit sau nu!
Poate cel mai mare avantaj al noii motorizari se observa in mediul urban din Bucuresti, unde am reusit sa afisam o medie de 8.8 litri pentru fiecare 100 de km, cifra de-a dreptul socanta, daca nu uitam ca avem un SUV relativ greu, cuplat la o transmisie secventiala si o motorizare pe benzina.
Exact aici, noua motorizare Nissan-Renault-Mercedes-Dacia exceleaza fata de tot ceea ce ofera concurenta, iar transmisia EDC cu 7 trepte si sistemul Stop&Start excelent, fac acest lucru posibil.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Nissan Qashqai ramane cel mai bine vandut SUV compact din Europa, pentru ca are un design atragator, are o calitate de fabricatie peste media segmentului si ofera o gama de motorizari rafinate si economice.
Daca mai punem in calcul si faptul ca masina are un pret de achizitie modic fata de cel al unui VW sau Opel, avem, de fapt, reteta perfecta pentru un best seller european.
PRO
Motor economic si performant
Cutie Getrag cu 7 trepte echilibrata
Consum foarte mic pentru un SUV pe benzina
Calitate de fabricatie foarte buna
Valoare de revanzare mare
Pret foarte bun de achizitie
CONTRA
Lipsa transmisie integrala pe versiunea de fata
Capacitate mica a rezervorului de 54 litri ( motorul 1.7 dCI are 64 de litri!)
Sistem de navigatie cu display prea mic