Ford Otosan Craiova produce cu succes crossoverul de clasa mica Puma, masina bazata tehnic pe gama Ford Fiesta.
Masina turcilor de la Craiova a avut un succes incredibil pe toate pietele din Europa pentru ca are un design extrem de bine gandit in ciuda faptului ca, gama de motorizari nu a fost niciodata una completa.
De partea cealalta a baricadei se afla Kia Stonic, un crossover tot de clasa mica bazat pe Kia Rio ( concurent direct pentru Fiesta), masina care inainte de facelift avea o gama de motorizari complete precum faimosul 1.6 CRDI de 128 CP sau motorul pe benzina aspirat 1.4 MPI de 100 CP.
Acum, in 2023 Stonic a primit un facelift serios si se vinde in continuare cu un motor de baza MPI cu 4 cilindri, insa si cu motorul mai performant 1.0 T-GDI MHEV de 120 CP.
DE CE PUMA ESTE O MASINA INFERIOARA?
In primul rand pentru ca este Made in Romania in timp ce Stonic este Made in Coreea, calitatea de fabricatie a masinilor din aceasta tara fiind cu mult peste ceea ce ofera industria auto nationala. Si acesta este adevarul indiscutabil!
Ambele sunt doua modele crossover de buget pentru ca nu au materiale de top la interior, insa Kia vinde Stonic 1.0 TGDI MHEV cu un pret de 18.600 euro TVA inclus, in timp ce Puma Titanium se vinde cu un pret de 23.800 euro.
Diferenta reala de pret dintre cele doua masini este de 5.200 euro in defavoarea masinii construite la Craiova.
MOTORUL KIA NU ARE PROBLEME, IN SCHIMB CEL AL LUI FORD……….
Si cand vorbim de respect fata de clienti cei de la Kia se mandresc cu motorizarea 1.0 T-GDI care nu a avut pana acum nici o problema tehnica din 2016 cand a fost testata de noi pentru prima data aici:
Test dive in premiera nationala cu noua KIA Ceed si motorizarea 1.0 T-GDI 120 CP Euro 6
Cand ne intoarcem la masina celor de la Ford vedem ca motorul 1.0 EcoBoost a fost una dintre cele mai rechemate motorizari de pe piata auto din Europa, motorul avand grave probleme de calitate si proiectare.
Ford are mari probleme cu motorul pe benzina 1.0 EcoBoost! #ecoboom 2018
Ambele modele se pot cumpara cu transmisii secventiale cu 7 trepte, Ford Puma avand cutia Getrag care este recunoscuta ca Ford PowerShift si care a avut cateva probleme in tinerete, iar Kia cutia secventiala 7-DCT care a avut si ea probeme, insa doar cand echipa motoarele diesel cu 300 Nm.
Transmisia manuala ramane pentru ambele modele solutia cea mai fiabila in timp.
DIMENSIUNI ASEMANATOARE
Fanii Ford vor spune tot timpul ca Puma este o masina mai mare decat un Stonic, insa perceptia lui Stonic este complet eronata pentru ca adevarul este altul. Mai jos vezi dimensiunile reale ale celor doua modele:
Ford Puma | Kia Stonic | |
---|---|---|
Lungime | 4207mm | 4140mm |
latime | 1805mm | 1760mm |
Inaltime | 1548mm | 1520mm |
Ampatament | 2588mm | 2580mm |
Portbagaj | 456L | 353L |
Si la acest table trebuie sa spunem ca un Stonic are o greutate la gol mai mica decat Puma, adica vom avea si un consum real de benzina mai mic.
DE CE STONIC VS PUMA IN 2023?
Pentru ca este mai ieftin, iar motorizarea 1.0 T-GDI nu este cea mai economica de pe piata, insa exceleaza la capitolul fiabilitate in timp.
Si daca tot vrei sa platesti in plus diferenta de pret a lui Puma, poti oricand sa-ti echipezi un Stonic cu nivelul de echipare de top Stonic 1.0 T-GDi 7DCT HP Hybrid Electric GT Line cu multe dotari extra fata de oferta celor de la Ford.
Insa, daca vrei un crossover onest cu o calitate de top si un pret de Dacia Sandero Stepway poti oricand sa alegi versiunea de baza Stonic 1.2 MPi 5MT URBAN care se vinde cu Rabla cu un pret de 14.200 euro TVA inclus, adica cu 10.000 euro mai ieftin decat cea mai ieftina Puma de la Ford!
Acestea sunt argmentele pe care fanii Ford nu vor sa le auda, insa nici fanii Dacia care inca cred atunci cand cumpara un Sandero ca au ales cel mai bun raport pret/costuri de pe piata.
FISA TEHNICA KIA STONIC
PRO
Imagine de marca
Calitatea asamblarii foarte buna
Motor T-GDI rafinat si economic
Cutie automata secventiala cu 7 trepte cu functia Sailing
Garda la sol mare in varianta cu jante pe 17 inch
Valoare mare de revanzare chiar si dupa 7 ani
Garantie de 7 ani sau 150.000 km Bumper to Bumper
Performante rutiere superioare unui Ford Puma EcoBoost sau VW T-ROC 1.0 TSI
CONTRA
Pret relativ mare al versiunii de top din acest test drive, insa un pret mic fata de Puma!
Dotarile interesante sunt optionale chiar si la varianta de top GT Line
Lipsa roata de rezerva (in locul sau este acumulatorul!)
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 3 in linie
Injectie: Benzina 1 turbina
Capacitate cilindrica (cm3): 998 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 71,0 x 84,0
Putere maxima CP/KW – rot/min: 120/6000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 200/2000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 45
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata 7 trepte dublu ambreiaj uscat
Dimensiuni
Lungime (mm): 4140
Latime (mm): 1760
Inaltime (mm): 1485
Ampatament (mm): 2580
Portbagaj: 352-1.155 l
Greutate la gol kg: 1160
Anvelope: 205/45R17
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.4
Viteza maxima (km/h) –190
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.7
Numai prostii spui. De ce nu zici de Puma cat costa prin Rabla ? Sau ca are 70 de dotari peste Stonic ? Tu ai vazut ca Stonic_ul e chel la propriu la 14.200 cat zici tu ca e pretul de pornire ? In schimb Puma.vine cu faruri led , navigatie , jante aliaj si altele din standard ? Nu mai mintiti aiurea !!!
Sa vezi cum arata standard un Stonic 1.0 T-GDi 7DCT HP Hybrid Electric GT Line!!
Lasa marketing-ul aici ca nu tine…..diferentele de echipare sunt atat de mari incat da Kia este masina recomandata!
La urmatorul derapaj esti OUT!
Puma are probleme…asta e clar… Sar ornamentele din cauciuc de la stâlpul A, au fost schimbate și iar au sărit fara a exista lovituri, pur și simplu sunt lucrate românește, adică prost. După câteva luni pe stopuri au apărut fisuri, le-am schimb și iar au apărut aceleași fisuri. Nu mai zic că o componentă a sistemului de climatizare a fost defecta sau prost montata și condensul a apărut în interiorul caroseriei. Foarte slab lucrate.
– Puma se vinde și la preturi sub 17.000 Euro prin Programul Rabla, verificați preturile dealerilor.
– Ecoboostul de pe Puma nu este identic ca cel de pe Ecosport, Fiesta vechi sau Focus vechi unde au fost invocate anumite probleme
– La Puma poți să-i pui roată de rezerva pt ca bateria de 48V este situata sub scaunul pasagerului.
– Termen de livrare 1-2 luni, în momentul de fata dealerii au și stoc
– Am intrat în fabrica la Craiova, nu vad diferența de calitate ca fiind atât de mare
– Diferența de unități vândute între Puma și Stonic este imensa, chiar toți cumpărătorii s-au păcălit în analiza atunci când au ales un model mai scump?
Recomand aceste comparații sa fie făcute după o vizita în showroom, nu după site-uri.
-Si Stonic se vinde cu Rabla cu 13.000 euro!
-Ecoboost-ul de 1 litru este identic cu cel de pe EcoSport
Numai fraieri care comentează aiurea de Ford ,sunt într-adevăr câteva probleme la unele modele de Ford dar în trecut nu în prezent și în primul rând Ford puma este o mașină care nu se compara cu multe mașini de marca mai ales Ford puma st line x ,este o mașină peste așteptările ăltora care au treabă cu marca Ford, eu am condus kia xceed 2021 ,dar nu pot sa compar cu Ford fiind mult mai slabă din toate punctele de vedere kia .Mai lăsați marca Ford in pace sa nu va mai fie ciuda de succesul lor.
compari puma care este o fiesta cu xceed!?!? 🙂
Nu va mai faceți sânge rău 😁! Toate sunt niște troace. Mult mult supraevaluate. Fordurile sunt urite, dar trainice. Am eu un fusion din 2012..este beton..minitanc. doar consumabile am schimbat. Mașina asiatica n as lua. Daca ai vreo belea vin piese după 2-3-4 luni. Caroserie mai ales.
Vezi ca suntem in 2023 si Ford-ul asta nou nu mai are nici o treaba cu ala de acum 10 ani!
Cel putin in Europa…
Ai Perfecta Dreptate ! O fi ,peste FORD și Altele, Dar să Ferească Dumnezeu ! de , Ce Preturi pot avea la Piese ; KIA , Hyundai , SangYoung Tocmai pentru că sunt Made By South Korea . La SH ,Nu găsești și de găsești Diferența Nu e Mare .
Conteaza?
Dupa 7 ani o vinzi si iei alta!
Nu te intereseaza piesele SH din dezmembrari 🙂
De rasul lumii acest articol. Eu nu sunt fana Ford, dar atatea laude la adresa Kia mi-ar fi rusine! In articol se spune ca Puma este mai mica ca dimensiuni iar din tabel e cu totul altceva, Puma fiind mai mare si la lungime si la latime si al inaltime si la ampatament si la volum portbagaj. Undeva scrie ca motorul GDI este gurmand, 3 randuri mai jos e apreciat ca e economic si multe altele. La comparare preturi nu mai zic… Astept sa-mi dai block!:)
1 cm in plus nu se pune……insa 5000 euro in plus DA!
Sa ne fie rusine de rusinea ta…..mare actionar la Ford ce esti!
De ce sa-ti dam block….multumim pentru ca ne urmaresti!
Nu am inteles niciodata ce aveti cu madinile autohtone. Sunt foarte bune pentru raportul calitate pret. Nu vorbim de preturi mari, automat nu vorbim de calitate. Dar voi, astia de aici, este clar ca sunteti platiti sa faceti reclama negativa marcilor romanesti. De ce?
Nu stiam ca Ford este marca romaneasca!
Parca se numeste Otosan si are sediul la Istambul 🙂
Nu aș da Fordul meu Ecosport, cu motorul ăla pe care îl critici atâta, pe care îl conduc de peste trei ani, pe KIA lăudată, nici dacă primesc cadou diferența de preț.
Sa nu uitam de Captur care bate tot !!
Interesant și în același timp totuși dezolant dialogurile purtate. Probabil insistând pe detaliile ofertelor celor 2 mașini poți trage o concluzie și face o alegere. Ceea ce vreau eu sa zic este că am și conduc o mașină asiatica, de vreo 10 ani si pe care nu as schimba-o in veci cu un Ford, având o serie de experiențe cu această marcă.
Am colegi de la birou care au mers pe Kia Stonic și Hyundai Kona in dauna Ford Puma. I-am întrebat de ce, mi-au spus că datorită fiabilității superioare a mărcii KIA Hyundai fata de Ford. Oricum, toți sunt incantati de masina
Am încercat să configurez aceste două mașini, cu aproximativ același motor, cutie manuală 6T și cu relativ aceleași dotări (pachet iarnă, dotări interioare, confort, jante, etc etc) și sunt relativ amândouă la același preț… Nu mi se pare că ai făcut o comparație reală și concludentă între cele două autoturisme. Apoi mai revine și factorul design, care (după părerea mea) Puma este mult mai frumoasă si elegantă, dar e doar gustul meu… Numai bine!
Puma 23.800 fara rabla, Stonic 18.600 fara rabla.
Puma 4 ani garantie, Stonic 7 ani garantie.
Acum se vad cei 5.000 de euro diferenta?!?
Nu stiu de unde aveti preturile alea la ford, nu cred ca a cumparat nimeni titanium cu peste 20k euro.
Au crescut preturile dar acum 2 ani am luat ST line X cu 23k euro fara rabla + 5 ani garantie, cu toate pachetele mai putin plafonul panoramic si jantele de 19.
Am fost sa vad si stonic evident. Nu cred ca am vazut interior mai urat doar la dacia. Dar e o parere personala.
Am vrut sa luam xceed in schimb dar inca de pe atunci asteptai 7 luni dupa masina.
preturile sunt cele oficiale de la Ford!
……hai ca nu este greu…intra la ei pe site si configureaza masina…este atat de simplu!
Se vede clar ca favorizezi KIA STONIC, chiar daca la baza e o masina slaba, mica si cu dotari ca pe Logan
……este o saracie!
Stim 🙂
https://autolatest.ro/wp-content/uploads/2022/08/druer567u.jpg.webp
Boss esti pe langa, am cumparat ford Puma si am 7 ani garantie
Boss te-au fraierit 🙂
Mai citeste odata regulamentul garantiei prelungite de Ford Romania 🙂
Articol marca Autolatest!
Comparăm KIA Stonic cea mai cheală prin programul rabla cu un Ford Puma echipat bine din standard, fără rabla. Ford are alt sistem de marketing, nu vinde mașina cheală, cum face Kia, la care să-ți adaugi tot felul de opționale, ci merge pe pachete de opțiuni. KIA pleacă de jos de tot cu echiparea și au ditamai lista de opționale pe care le adaugi separat. Plus că Ford nu vinde în România versiunea de bază de echipare Trend, care este cea mai cheală, dar oricum mult peste Kia. Deci, comparăm mere cu pere.
De design, ce să mai vorbim: ceva mai anost decât KIA Stonic, mai rar, în schimb Puma, este pur și simplu frumoasă.
Ecoboost a fost motorul anului de vreo 6 ori, și a fost îmbunătățit de la ediție la ediție. Oare de ce? A, da, au dat șpagă! 😁
Iar la dimensiuni, cică câțiva centimetri în plus la Puma nu contează. Dar un portbagaj cu 30% mai mare, contează?
Eu am Ford Puma, luat cu 17500 €, cu rabla, cu echipări ce nici nu exista pe Stonic, nici măcar opțional. De exemplu, parcare automată sau masaj in scaune. Parbriz încălzit.
Și da, știu despre ce vorbesc, că la achiziție am studiat și varianta KIA Stonic.
Așa că, mai tăiați, băieți!
Ford este cu 5.000 euro mai scump decat Kia!
Ford nu are 7 ani garantie!
Puma mai frumoasa decat Stonic?!? poate doar in ochii tai…..gusturile nu se discuta!
1.0 EcoBoost este cel mai prost motor cu 3 cilindri din istorie:
https://autolatest.ro/editorial-auto/ford-are-mari-probleme-cu-motorul-pe-benzina-1-0-ecoboost-ecoboom-2018/
https://autolatest.ro/stiri/sfatul-clientilor-nu-cumparati-masini-ford-echipate-cu-motoarele-1-0-ecoboost-1-5-ecoboost-si-1-6-ecoboost/
Acum Puma fara Rabla cu nivel de echipare Titanium X te costa 25.600, iar un Stonic 1.0 T-GDi 7DCT GT Line te costa 22.285 euro si are cutie automata, mai multe dotari etc!
Asa ca, vrajeala ca Puma este mai frumoasa si mai dotata NU TINE!
Astazi am dat peste acedt site.
Foarte bune cele 3 articole pe care le-am citit.
Kia vs Ford, Logan mcv vs Jogger si Militia romana care se lauda la stiri ce amenzi a dat stand ascunsa in tufisuri, fara sa o intereseze Siguranta Rutiera, dupa cum pretinde. Atunci poate ar interesa-o si indicatoarele ascunse si marcajele facute aiurea. 🤦
Bravo AutoLaTest 👍