BMW se chinuie sa ofere, in 2023, noua generatie de Seria 7 cu motoare diesel si pe benzina, dupa esecul incredibil cu electricul i7, despre care presa de specialitate spune ca este inferioara din toate punctele de vedere unei Tesla Model S Plaid.
Trecand la motoarele de volum, adica cele diesel si pe benzina, astazi vorbim de gama BMW 750e xDrive, cel mai echilibrat Seria 7 din istorie, pentru ca este mai economic decat un diesel si mult mai performant ca un mai vechi 760Li V12.
TEHNICA PHEV BMW VS MERCEDES IN 2023
Noul BMW 750e xDrive are sub capota clasicul 6 in linie de trei litri, care afiseaza aici o putere maxima de 313 CP si 450 de Nm, motor care pe generatia precedenta 745e xDrive avea doar 286 CP insa acelasi cuplu.
In realitate, diferentele reale sunt la capitolul motor electric integrat in cutia ZF8, care acum ofera o putere maxima de 194 CP si 280 de Nm. In total, bavarezii spun ca noul BMW 750e xDrive are o putere cumulata de 489 CP si 700 de Nm, insa noi toti stim ca performantele reale scad sesizabil cand bateria are capacitatea diminuata.
Cei care vor insa sa parcurga distante mari pe autostrada, trebuie neaparat sa aleaga un diesel 740d xDrive, care poate merge fara probleme 1.000 de km cu o singura alimentare.
MERCEDES ESTE MAI RAFINAT SI MAI PUTERNIC
Este greu de crezut insa, ca noul BMW 750e xDrive are un concurent direct gama PHEV Mercedes S580e 4Matic, o masina echipata cu un 6 in linie tot de trei litri, insa care afiseaza 367 CP si 500 de Nm, adica un motor superior celui de la BMW, indiferent ce spun fanii marcii bavareze.
Pe langa acest motor mai bun, noul S580e are in cutia 9G-Tronic un alt propulsor electric de 147 CP, care ofera in schimb si 480 Nm, cifra incredibil de mare fata de cei 280 Nm oferiti de BMW si ZF.
In total, noul Mercedes S580e are o putere cumulata de 510 CP si un cuplu de 750 Nm, cifre superioare unui 750e xDrive, BMW putand doar concura cu acest S de la Mercedes, doar cu versiunea M760e, care din pacate este mult mai scumpa la achizitie.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
In final putem spune ca Mercedes este superior acestui BMW PHEV, pentru ca are un motor pe benzina mai puternic, un motor electric cu un cuplu foarte mare si o cutie de viteze mult mai rafinata pe numele sau 9G-Tronic.
Despre preturi nu o sa vorbim, pentru ca listele de echipamente sunt atat de vaste incat pretul poate sa creasca de la o configuratie la alta, chiar si cu 50.000 euro.
Sfatul Autolatest este sa mergeti sa testati ambele masini, si sa nu uitati ca ambele cantaresc la gol 2.4 tone si pot merge in modul EV peste 60 de km.
PUTERE MOTOARE ELECTRICE:
Mercedes Clasa S primeste o verianta de top PHEV! Noul S 580e dezvolta 517 CP
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI