In ciuda faptului ca nu mai vorbim de o masina construita in Japonia, noul Mitsubishi ASX ramane una dintre cele mai interesante masini PHEV de pe piata.
Si cand spunem PHEV, vorbim de Mitsubishi, care este cel mai mare constructor de asemenea masini, japonezii fiind primii care au introdus in productia de masa aceste masini in urma cu 10 ani.
Acum, vorbim de un ASX PHEV construit de catre Renault in uzina din Europa, o masina de clasa compacta care are un design interesant si care ofera din start foarte multa tehnologie.
PHEV CU BATERIE DE 10.5 KWH!
Fata de un Eclipse Cross deja cunoscut, acest ASX PHEV este o masina complet diferita din punct de vedere al tehnologiei, pentru ca utilizeaza un motor pe benzina aspirat de Nissan si o cutie de viteze multimodala, care are integrate trei motoare electrice.
Primul si cel mai important este cel care actioneaza trenul de rulare si care ofera o putere maxima de 65 CP si 205 Nm, motor care actioneaza cele patru rapoarte ale transmisiei.
De asemenea, mai exista si un motor electric destinat pentru marsariere si un sistem MHEV care poate sa fie considerat la randul sau un motor electric, pentru ca aduce, pentru scurt timp, o crestere a puterii.
Acest sistem, complicat la prima vedere, functioneaza surprinzator de bine, mersul masinii in mod normal fiind unul aproape 100% electric, cum vedeam la gama Opel Ampera/Chevrolet Volt, unde motorul 1.4 Ecotec era doar un simplu generator.
CUM SE CONDUCE IN VIATA REALA?
Aici putem spune ca daca esti un mare fan al masinilor electrice, poti merge zi de zi 50 km cu acest Mitsubishi ASX, iar alimentarea acumulatorului se face eficient in mediul extraurban, fara a avea nevoie de un charge fortat cum vedem la modelele PHEV concurente.
Adica, mergi electric in oras, si cand iesi in afara sa, masina este suficient de smart pentru a avea un consum mediu extrem de mic, insa si pentru a incarca acumulatorul de 10.5 kwh.
Si ca un plus tehnologic, acest Mitsubishi ASX va putea sa primeasca si o instalatie GPL dupa ce iese din garantie, pentru ca motorizarea pe benzina Nissan are injectie multipunct clasica.
CONCLUZII
Toti stim ca acest Mitsubishi ASX este de fapt un Renault Captur, insa realitatea este complet diferita, pentru ca aici primesti din start o garantie de 5 ani si accesul la o retea de service mult mai rafinata si eleganta in raport cu ceea ce gasesti la Renault/Dacia.
Noul Mitsubishi ASX PHEV este relativ puterinc insa extrem de eficient, iar pentru un pret de achizitie de 29.500 euro chiar poti sa spui ca esti la volanul uneia dintre cele mai moderne masini plug in de pe piata.
Diferentele fata de un ASX MHEV sunt foarte mari la capitolul consum de benzina, unde versiunea de fata a devenit o mare problema chiar si pentru modelele Hybrid si PHEV semnate de catre Toyota.
Si daca tot nu vrei o masina PHEV, exista in gama un Mitsubishi ASX 1.6L DHT HEV care este 100% hybrid si are un pret de 25.000 euro cu toate taxele incluse.
PRO
Design modern
Interior cu materiale de buna calitate
Trei motoare cu o putere de peste 158 CP si 300 Nm
Cutie automata multimodala eficienta in utilizarea urbana
Consum extrem de mic chiar si cand nu avem acumulatorul incarcat
Sistem E Save de stocare si incarcare a energiei din acumulator
Merge 50 km EV in cel mai teribil trafic din Bucuresti
CONTRA
Pret de achizitie mare fara RablaPlus
Autonomie a acumulatorului relativ mica de 10.5 kwh
Rezervor prea mic de benzina-Doar 39 de litri!
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie aspirat
Injectie: Injectie Multipunct
Capacitate cilindrica (cm3): 1598 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 78,0 mm x 83,6 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 92/5600
Cuplu maxim Nm – rot/min: 144/3200
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 39
Motoare Electrice
2 motoare electrice de 65+20+ MHEV de 15 CP
Cuplu motor cumulat aproximativ de 250 Nm
Acumulator- 10.5 kwh
Autonomie electrica- 65 km (WLTP / EAER)
Timp incarcare –De la 0 la 100% (priza de 2.3 kw) -3 ore
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: Multimodala Renault
Dimensiuni
Lungime (mm): 4227
Latime (mm): 1797
Inaltime (mm): 1576
Ampatament (mm): 2639
Portbagaj: 422 l
Greutate la gol kg: 1531
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.1
Viteza maxima (km/h) –170
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 1.3
Anvelope: 215/55R18
Pret
Pret lista cu TVA : 36.045 euro din care scazi Rabla Plus 6.500 euro si ajungi la un total de 29.500 euro!
Prețul nu e relevant daca nu se specifica nivelul de echipare și dotări suplimentare. De exemplu un Renault Captur PHEV echipare techno și 5 dotări suplimentare este in jur de 25000 eur după ce scădem rabla. După 3 ani garanție putem merge la service Mitsubishi?
Puteti merge si de la prima revizie la Mitsubishi daca se face revizia cu piese OE si cu factura…..insa din pacate Renault-ul nu poate avea decat 3 ani garantie!
Am uitat, poți alege o recuperare mai mare a energiei de frânare (….și chiar o fac, când sunt într-un drum mai aglomerat, predilect in oraș, între semafoare, când viteza de deplasare e mica, etc.) prin plasarea levierului in pozitia. B, deci nu D!
Materiale mai bune la Mitsubishi, mă îndoiesc, cu excepția tapițeriei, am aceleași materiale pe Renault Captur PHEV. Sunt foarte mulțumit de mașina, mai puțin de service-uri și prețurile practicate de aceștia. Garanția, da, este in favoarea Mitsubishi.