Acestia si-au inceput activitatea prin prisma sporturilor cu motor, AMG construind cele mai spectaculoase automobile sport provenite din masinile de mare serie. Anii 80 au insemnat perioada cand AMG a devenit din concurentul foarte de succes din campionatele de serie intr-ul tuner de Mercedes cunoscut in toate colturile lumii.
AMG a construit cele mai puternice modele 190 si 224, performantele motoarelor si exclusivitatea acestor modele consacrand micuta firma AMG printre cei mai de seama tuneri germani.
ISTORIE AMG
La jumatatatea anilor 90 AMG a devenit tunerul de casa al celor de la Mercedes, modele precum C36, E55 sau S 55 AMG impunand respect in fata celor de la M ( Motorsport) sau Quattro. Au urmat si alte modele AMG din clasele sportive precum SL 63 sau CLK 55 contibuind decisiv la intarirea numelui AMG printre tunerii de firma.
Unul dintre cele mai surprinzatoare modele a fost vechiul S 55 AMG care prin cei 500 de CP dezvoltati.
MOTOR
Noul model poarta numele de S 65 AMG si este cu adevarat special datorita motorizarii care se gaseste sub capota. Este vorba de 12 cilindri in V care insumeaza o cilindree de 5.980 cmc. Puterea maxima de 612 CP este la nivelul celor mai bune automobile produse de Ferrari sau Porsche, si este atinsa cu ajutorul a doua turbocompresoare.
Momentul motor dezvoltat de 1.000 de Nm face sa para jucarii chiar si motoarele de la Bentley, Rollce Royce sau Maybach.
PERFORMANTE
Aproximativ 750 de Nm sunt disponibili incepand cu o turatie de 1.500 rpm, aceasta forta fiind evidenta chiar si cand prvim fisa tehnica si anume sprintul de la 0 la 100 de km/h este atins in 4,4 secunde iar 0-200 km/h in doar 13,3 secunde.
Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h insa daca aceasta limitare ar fi dezactivata, noul S 65 AMG ar putea atinge lejer 330 de km/h, nu degeaba inginerii germani au gradat vitezometrul pana la o viteza maxima de 360 km/h.
SISTEM FRANARE
Pentru a opri o asemena racheta a soselelor AMG a echipat noua nava amiral a celor de la Mercedes cu cel mai performant sistem de franare din lume si anume noile discuri de frana cu o dimensiene de 390 mm sunt construite dintr-un material compozit iar fiecare disc de frana, are acum in premiera mondiala, cate doua etriere fiecare. Jantele pe 19 inch sunt incaltate cu pneuri de 255 respectiv 275 mm latime.
TRANSMISIE
Datorita cuplului motor de 1.000 Nm cutia de viteze cu 7 rapoarte care echipeaza clasa S de serie a fost inlocuita cu una marca AMG care are doar 5 trepte insa care dispune de mai multe discuri de ambreiaj pentru a face fata fortelor transmise de motor. Comportamentul rutier se anunta a fi unul de top datorita suspensiei pilotate electronic ABC care a ajuns la cea de-a doua generatie.
Cu acesta masina cei de la AMG au demonstrate din nou nu numai ca pot atinge nivelul de performante oferit de tunerul concurrent Brabus dar a realizat o limuzina sportivacare momentan nu are nici un concurrent. Nici macar noul Audi S8 nu se aproprie de nivelul performantelor AMG-ului.
PRO
Imagine de marca, motorizare fabuloasa, moment motor extrem de feroce, tren de rulare sportiv insa in egala masura comfortabil, spatiu interior, calitate de fabricatie de top
CONTRA
Motorizare prea puternica chiar si pentru o limuzina de lux, greutate mare a caroseriei, consum mare de benzina, pret de achizitie astronomic
9 Ianuarie 2006