Trend-ul automobilelor compacte insa foarte puternice a luat nastere la inceputul anilor 80 , moment cand o echipa foarte inspirata de la Volkswagen a decis ca este cazul sa realizeze un VW Golf mult mai puternic.
Dupa nenumarate ore petrecute in afara programului acestia si-au facut curaj si au prezentat conducerii VW proiectul lor.
Ce a urmat a devenit istorie si anume varianta sportiva a Golf-ului pe nume GTI a castigat admiratia multor tineri si nu numai.
Performantele masinii au fost atat de mari incat de multe ori s-a pus problema de ce s-ar mai achizitiona o masina sport scumpa si greu de intretinut.
Dupa succesul Golf-ului GTI au urmat cum era de asteptat si alti constructori, modele precum Opel Kadette GSi si multe altele scriind istoria anilor 80.
Deceniul 90 a fost martorul unei tranzitii a compactelor sportive, acestea devenind mult mai puternice dar si mai performante din punct de vedere al conduslui de zi cu zi.
Puterea era disponibila doar in turatie maxima astfel incat condusul prin marile orase aglomerate ale Europei sa nu mai constituie o problema pentru posesorii de GTI-uri.

Revenind in zilele noastre Toyota Europa a anuntat lansarea celei mai puternice variante a modelului compact Corolla.
Acesta este destinat doar puristilor, modelul avand sub capota o minune a tehnologiei.
Motorizare
Cilindreea este de 1,8 litri insa cu ajutorul unui compresor mecanic acest motor cu patru cilindrii imprumutat de la sportiva Celica reusesete sa atinga o putere maxima de 215 CP si 215 Nm.
Sprintul de la 0 la 100 de km/h este realizat doar in 6,9 secunde iar viteza maxima este de aproape 250 de km/h.
Pentru a face fata unor performante asa de inalte, suspensia a fost de serie a fost inlocuita cu una sport cu 15 mm mai apropiata de sol, iar jantele sunt de 17 inch cu anvelope 215/45.
Conform producatorului motorul de 1.8 litri supraalimentat consuma in mediul urban aproximativ 11.4 litri de benzina, iar in mediul extraurban acest consum scade pana la o valoare de 7.6 litri.
Design
Fata de o Corolla de mare serie acest model TS benefeciaza de un interior sport cu scaune Recaro si un nou volan cu dimanetrul mai mic decat este normal pentru o Corolla.
Pentru a diferentia in trafic acest mic mostrulet trebuie neaparat sa observati cele doua evacuari duble din spoilerul spate si noul design al jantelor.
Pret
Pentru fanii masinilor sport anonime acest model reprezinta o masina de vis deoarece are un pret de achizitie foarte mic (incepand cu 8.000 euro in Germania) si benefeciaaza de o motorizare pe benzina realmente sport.