Se pare ca in ultima vreme fanii masinilor electrice se tot lauda in social media si rad in fata celor care merg cu masini pe benzina si diesel pentru ca ei “incarca gratis acasa” pentru ca au panouri fotovoltatice.
Adevarul despre acest sistem este putin mentionat in presa auto pentru simplul fapt ca un asemenea sistem este mult mai scump si decat pretul masinii electrice de clasa mica.
In primul rand trebuie spus ca acesti laudareti sunt utilizatorii unor sisteme de putere mica de 5 kw care fac parte din reteaua nationala ON-GRID, adica ei produc curent pe care-l “exporta” 100% in reteaua Electrica, insa ei consuma tot din aceasta retea nationala. Adica nu sunt independenti energetic!
Sistemele cu adevarat ECO sunt cele care sunt OFF-GRID, adica cele cu putere instalata de peste 15 kw, sistem care necesita un banc de acumulatori cu viata limitata de utilizare si invertoare complexe.
Un asemenea sistem are in componenta urmatoarele elemente:
-Panouri fotovoltaice 345 Wp monocristaline – 42 buc
-Invertor 3 buc
-Sistem de sustinere
-Acumulatori 200 Ah GEL – 12 buc (2.400 cicluri la 33% descarcare)
-Cofret AC/DC (sigurante, descarcatoare)
-Conectica (cabluri, papuci, conectori)
-Montaj si punere in functiune (optional)
Toate aceste componente se vand in Romania cu un pret mediu de 22.000 euro TVA inclus, iar pretul unei masini electrice cu un acumulator de peste 40 kwh este de 40.000 euro fara Rabla Plus.
In total, putem spune ca detinerea unei masini electrice si a unui sistem fotovoltaic off-grid te costa peste 50.000 euro, suma extrem de mare pentru un sistem limitat la 15 kw. Daca vrei o capacitate marita de 30 kw trebuie sa te astepti la un cost al sistemului off-grid de peste 40.000 euro, adica pretul unui apartament de bloc.
Si evident ca trebuie spus ca poti sa-ti cumperi acesti sistem din China cu o reducere in medie de 50% fata de pretul din Romania, insa atunci trebuie sa scoti bani din buzunar pentru instalarea sistemului fara a avea o garantie pentru panouri, invertor sau acumulatori.
Asa ca, visul electromobilitatii cu panouri montate pe casa ramane doar un simplu vis pentru romanul de rand care pe langa pretul masinii electrice trebuie sa cumpere si acest sistem mult mai costisitor insa extrem de eficient.
Cei care au sisteme instalate de 5 kw sunt de fapt cei care se lauda pe internet cu independenta energetica fara ca acestia sa mentioneze ca nu pot incarca IN REALITATE nici o masina electrica moderna fara a accesa energe din sistemul national care are un pret din ce in ce mai mare.
Dusmanosi, la 15 kw nu mai plătești nimic la curentul electric timp de 15 25 ani, de preferat sa l dai în on grind și iesi mult pe plus
În off grind în condițiile preturilor actuale se amortizează în 10 ani și în on grind în 5 ani
Doar bateriile …o data la 2 sau 3 ani…
Cine spune ca trebuie sa ai acumulatorul masinii de peste 45KWh?
Sau ca trebuie zilnic sa consumi toti cei 45KWh?
Esti funny! La 77 kwh deja vorbim de o masina care merge 400 de km in extraurban! Sa nu vorbim de Model 3 cu 600 km range WLTP! Sub 64 de kwh vorbim doar de masini 100% de oras care nu trebuie sa vada niciodata autostrada!
informatii eronate. Un sistem de 5kW ongrid (fara baterii) costa undeva la 3000 eur. 10kW ajunge la 6000 eur. Cu baterii se dubleaza pretul. Componentele se cumpara separat si se instaleaza in regie proprie. firmele “specializate” va jumulesc de bani. Grija mare la banutii dumneavostra.
Din pacate 99% dintre utilizatori nu stiu sa le monteze singuri fara autorizatie si fara garantie! Acolo este marea problema care este complet adevarata! De unde si pretul si mai mare acum cu transportul mai scump din China plus mana de lucru!
Bună ziua unde găsesc la 3000de euro. Si cum funcționează sistemul fără baterii va rog
@Autolatest intru pe site-ul vostru numai sa vad cât sunt de acri strugurii când vine vb de mașini electrice 😁
Multumim pentru folowing! Din fericire noi chiar testam masini electrice….deci no problem! Si benzina si diesel si electric! Asta inseamna obiectivitate nu subiectivism cum vedem la presa auto de volum!
Corect.!
Din păcate se vorbește mult și prost . Cu o instalație de 5 kw se poate incarca masina electrica .cost instalație pana în 5000 euro .contează cine face instalația.
Sursa: credeti-ma pe mine pe cuvant de peoner. Nu bai puiule, nu se poate incarca decat ca sa te duci sa arunci gunoiul. Gunoiul ala de masina.
În sfârșit un articol corect, bine documentat, care sper să mai potolească entuziasmul ălora care cred că dacă-și montează un panou fotovoltaic au rezolvat problema energiei electrice atât pentru consumul casnic, cât și pentru încărcarea Springului, înainte de a pleca în Grecia cu el. Spunea cineva pe-aici că un sistem fotovoltaic se amortizează în nu știu câți ani, că dacă-i off-grid e rău și dacă-i on-grid e bine, că se amortizează mai tepede. Nu, aceste sisteme NU se amortizează pe durata de viață de 15-25 de ani, iar la on-grid primești praful de pe tobă pe energia livrată în rețea, ți-o cumpără ieftin și ți-o dă înapoi de zece ori mai scump, deci nu influențează “amortizarea”. De-aia și sunt subvenționate fotovoltaicele și mașinile electrice, pentru că nu sunt rentabile și trebuie promovate cu orice preț, că așa-i politica. Ceea ce e o mare discriminare pentru motoarele cu ardere internă, care după ce că nu sunt subvenționate, ci sunt taxate, mai sunt și penalizate sau chiar interzise. Și în realitate, atât tehnologia fotovoltaică, cât și mașinile electrice, nu sunt chiar așa curate, “zero emisii”, cum se spune, ci mult mai poluante de fapt, dacă iei în considerare amprenta de carbon și tot lanțul, pe durata de viață, de la materiile prime pentru producerea lor și până la casarea lor. Dacă ar fi o piață liberă cu adevărat, neinfluențată prin avantajarea unora și dezavantajarea altora prin subvenții și taxe, aceste tehnologii nu s-ar impune niciodată pe piață. Deci… felicitări AUTLATEST pentru acest articol, chiar dacă “mulți văd, puțini pricep”!
Salut. Bun răspuns. Dar ai omis sa spui ce daztru ecologic rămâne în urmă extragerii litiului pentru baterii și cuarțului pentru fotovoltaice. Și se obțin tot ajutorul cărbunelui sau al petrolului.
In sfârșit un un om cu capul pe umeri care cu adevărat ” vede pădurea chiar daca sunt multi copaci” Mașina electrică e o păcăleală in adevăratul sens al cuvântului. Odată ce poate frana singură, se poate opri singură ” daca nu ai un comportament adecvat în trafic” , poate sa accelereze și singura cu tine la volan, tu neputând face nimic. Concluziile le trageți singuri. Daca nici după 2 ani de PLANdemie nu v-ați dat seama in ce lume a minciunii și manipulării trăiți, sincer vă meritați soarta toți ăștia CREDULI.
Strugurii ăștia sunt acri rău, adevărat?
Ok..ok..si iarna ce faci? 😀
Tot la ardere interna ajungi…