Este greu de inchipuit acum 10 ani ca marcile Kia si Hyundai din Coreea de Sud vor avea un succes atat de mare in Europa incat sa eclipseze producatorii auto de renume europene.
Si aici trebuie spus ca europeanul de rand alege sa-si cumpere un Hyundai sau o KIA pentru ca primeste mult mai mult pentru mult mai putin in comparatie cu oferta Made by Renault, VW sau Skoda.
Exemplul cel mai bun este al modelelor Hyundai i30 care primesc standard un motor ASPIRAT pe benzina de 1.5 litri cu injectie multipunct, motor care este garantat ca nu va avea probleme nici peste 300.000 de km.
Noul i30 se vinde in Romania cu doar 14.123 euro TVA inclus, adica este chiar mai ieftin si decat o Dacia Logan cu dotari optionale!
De partea cealalta vedem cum o compacta precum Skoda Octavia mai scumpa cu 10.000 euro primeste doar un L3 turbo de 999 cmc TSI, iar Renault Megane doar un motor de Dacia 1.3 TCe de 140 CP care din pacate se vinde cu un pret cu aproape 7.000 euro mai mare.
Trecand de partea cealalta vedem cum o KIA Rio din segmentul lui Clio sau Fabia se vinde tot cu un motor cu 4 cilindri de 1.2 litri cu injectie multipunct, petul sau fiind de 13.250 euro TVA inclus.
O Fabia 1.0 TSI, un Polo 1.0 TSI sau un Clio 1.0 TCe au preturi de vanzare mult mai mari de unde si vanzarile lor din ce in ce mai mici!
De fapt, cu doar 16.900 euro cu taxe incluse poti sa pleci acasa cu o Kia Ceed facelift 2023 in echiparea Ceed MY23 1.0 T-GDi 6MT BEST cu dotari standard pentru care VW, Skoda, For sau Renault sume extra.
Si nu am ajuns la segmentul SUV unde Tucson si Sportage sunt cu adevarat vedete incontestabile comparate cu masinile Skoda, Renault sau Ford.
Au inceput sa se produca rebuturi pe post de MOTOARE.
Prostimea isi cumpara electrice, de parca au infrastuctura necesara de a merge macar 1000km fara a reumple bateriile ptr mai putin timp decat statul la pompa clasica, de parca ar polua mai putin (DIN CONTRĂ, POLUEAZA MAI MULT!!!), de parca curentul electric e mai ieftin de benzina/motorina.
Suntem insa in secolul orbirii, cand prostia devine litera de lege. Omul nu mai cauta sa afle adevarul ci in confortul lui boem, isi serveste viata din ceea ce i se pune pe tava.
Otrava serviti ? Da…e buna, primim cu placere !
…si pana cand prostimea se va fi trezit din vaccin, masti, distantare, electrice, 5G, etc…cei care doresc sa tina omul in intuneric vor trece deja la alt nivel de indobitocire, dependenta si prostie.
Si totul se va fi propagat pana in adancimile cele mai adanci ale omului, cand va fi total rupt de realitate, Adevar si Hristos.
Abia atunci va rasuna trambita venirii lui Hristos Dumnezeu care ne va judeca. Nimic nu ramane stramb sau strambat. Cine a facut stramb, cine a strambat pe altul/altii, cine a facut binele si cine s a rastignit ptr el va primi rasplata.
Omul are o vorba: dupa plata, si rasplata.
Dumnezeu are o cu totul alta, mult mai ampla.
Si fiecare isi va afla raspuns in vesnicir dupa ce si-a zidit in viata lui aici, pe pamant…
Deci e bun 1.0 tsi ?
Nea Jiji, stai bre la oi.
BRAVO ! Ai punctat Foarte Bine și toate Aspectele .
Cam dur! cuvântul prostime pt cumpărători.
Hyundai inca mai ofera un 1.5 aspirat, dar Kia nu. In schimb Renault mai ofera 1.5 dci la aproximativ aceeasi bani, dar la coreene nu mai poti alege diesel (in Romania) decat pentru Sportage.
Confortul scaunelor in Megane este net superior coreenelor (daca ai mai mult de 1.75 inaltime).
Nu sunt anti-coreene, dar mi se pare partinitor articolul.
PS; Grupul VW a ajuns deja in zona ridicolului pe raportul pret/dotari si iese din orice calcul rational.
un motor de Dacia 1.3 TCe de 140 CP…
Serios????
Megane sedan de 140 cai e 18.5k. La i30 nu am gasit preturi pe site. Daca luam de buna cifra de 14k, ar fi 4.5k diferenta intre ele. Nu stiu daca e justificata diferenta de pret dar la dinamica megane-ul sigur sta mai bine: 140 vs 110 cai si 260 vs probabil 150 nm. 1.5-ul in schimb suporta GPL ieftin.
Oricum deocamdata se cam vinde orice din stoc sau la comanda. Vedem cum sta treaba peste cateva luni.
Dar oricum, nu ar trebui comparate Mpi-uri cu DI-uri turbo.
Am văzut și eu consultând ofertele acestor producători și trebuie sa dau dreptate coreenilor au rămas în urma producătorii europeni..!!
In general, tipul asta de articole creează curiozitatea cititorului de a se arunca spre o mașina de genul ala. Adică Hyundai sau kia.
3 saptamani am condus o kia stonic (închiriată) ; pt necunoscători, competitorul pt sandero stepway. Nu sunt proprietar de Dacia, dar am condus stepwat, ci posed un Audi A6, deci as avea ceva pretenții, iar concluzia e următoarea.
Dacia sandero full este 16.500 euro maxim. Kia stonic pleacă de la 18.500 euro ( coaja în termeni populari). Ce sa vezi, la 16.500 de euro la Dacia Stepway , primești înzecit mai multe decât la 18-19 euro la stonic.
Mai exact: stonic are motor de 900 cm, cu 100 cp, care zici ca își da duhul, plus insonorizare praf, la Dacia sandero, ai motor de 1.000 cm și simți ca trage și nu auzi sub capota gâfâind.
Comenzile de pe uși la stonic zici ca sunt de la Dacia 1300, niște chestii grosolane, se zici ca ești la păcănele când apeși pe ele; La dacia comenzile de pe uși sunt finuțe, aproape insesizabile la atingere.
Navigatie: pai, stonic nu are navigație la 19.000, are decât un prăpădit display alb negru și un android cu cablu, care abia atunci devine color, csnd proiectezi practic de pe telefon. Dacia stepway are și navigație color și android wi-fi.
Comenzi volan și sub volan: stonic are comenzi lumini manuale, pe când sandero electronice, La 19.000 stonic nu are senzoro de ploaie, decât temporizator, dacia la 16.000 are.
Consola centrala: la 19.000 ai pe stonic cutie manuala (chiar și cu 5 trepte), pe când la Daci Stepway ai automata, și tot in banii ăștia multi, la stonic ai frână mana manuala pe când la Dacia cu 3.000 mai ieftina ai frână electrica.
Funcția ADAS, la stonic avertizează cand vrea ea, cel puțin la obtacol (mașina în fata), am testat de mi s-a luat, o singura data a funcționat și m-a avertizat ca întru în cineva, frânare nimic.
Confort : stonic are plastic de era pe Logan 1, stepway are inclusiv inserție textila în plansa bord.
Parasolarul, la stonic trebuie sa apeși pe buton sa aprinzi becul și apoi sa îl stingi, la stepway se aprinde când deschizi oglinda.
Parbrizul are on dreptul glinzii o ditamai placa pe care se sprijină aceasta (fără sa exagerez 15 cm lungime și 10 cm înălțime. La semafoare te uiți pe sub ea.
Lumini. Stonic are xenon, stepway are pure led. La varianta cea mai low, stonic nu are nici daylight pe led, pe când stepway are de la varianta cea mai ieftina.
Altele : la stonic ai zgomot de eșapament și ecrane termice, de zici ca ești cu căruța, ceea ce la stepway nu am auzit.
Consum : la 45 litri rezervor, cu stonic faci 600 km, cu stepway mai faci 100 in plus.
Și la sfârșit marea surpriza, la stonic în 19.000 de euro ai mult mai puține ca la stepway, deși cel din urma este 16.500, însă la stepway in banii ăștia, surpriza, ai și GPL. 🙂
Deci, cine vrea sa pună botul sa își ia kia sa aibă succes. Valabil și la i10, i20 etc de la hyundai.
Te contrazic! Kia Stonic Stonic 1.2 MPi 5MT URBAN are un pret de 14.800 Euro TVA inclus! Sau testul detaliat chiar aici: https://autolatest.ro/teste-auto/test-drive-cu-noua-kia-stonic-facelift-2021-noul-stonic-1-2-mpi-este-mai-ieftin-decat-o-dacia-sandero-stepway/
Costele,las-o jos! Sau mai bine,ia-ti un Stepway si spune drept ce masina ai condus,ca in niciun caz in Stonic.
O reclamă mincinoasă la mărcile coreene,acest articol nu corespunde realității, prețurile coreenelor și japonezelor a crescut mai mult decât a celorlalți competitori,iar în ce privește fiabilitatea,nu mai este ce a fost acum 10 ani, au început să le bulească și asiaticii,eu m-am urcat și în autoturisme coreene și în auto vag,iar după umila mea părere fără să fiu subiectiv, la prima impresie vag-ul este coreene.