Daca te apuci sa citesti materialele de prezentare al noilor masini electrice descoperi ca de fapt aceelasi producator te-a inselat cu masina veche pe benzina si diesel, iar acum in final s-au desteptat si tin cu tine!
Din pacate pentru ei, romanii citesc Autolatest.ro care descopera aceste “ciudatenii de marketing” menite sa te vrajeasca sa scoti din buzunar 40.000 euro pe o mizerie electrica care nu merge nici macar 250 de km cu o singura incarcare in viata reala.
CUM INCEARCA SA TE VRAJEAZA PRODUCATORII AUTO IN 2023?
“RĂMAS BUN MOTORULUI PE CARBURANT-Cu un motor electric 100%, ia-ți la revedere de la toate tipurile de verificări și de întreținere și bucură-te de mai mult timp pe drum. Economiseşte timp şi bani încărcând bateria, în loc să faci plinul de carburant.”
In primul rand toate masinile electrice in afara de Tesla au nevoie sa treaca la 15.000 de km sau 12 luni pe la service pentru a trece niste verificari care te costa BANI! Mai jos vezi exemplul celor de la Mercedes care a socat un client de masina electrica:
Pretul reviziei unei masini electrice ajunge la 4200 lei! Service-ul nu schimba nimic in acest cost
“RĂMAS BUN SCHIMBURILOR DE ULEI ȘI MULTOR ALTOR LUCRURI-Nemafiind vorba de carburant, nu mai este vorba nici de ulei sau de schimburi de ulei. Și nu mai este vorba nici de transmisie, bujii, radiator, curele și multe altele. Costurile de întreținere scad. Timpul liber crește.”
Bine bine, insa de ce mai ceri la revizie peste 1.000 de lei sau 200 de euro daca nu schimbi decat banalul filtrul de polen de 150 lei? Pentru ca toate reprezentantele trebuie sa castige 90% din suma ceruta, adica acum au profit si mai mare fata de revizia clasica pentru un diesel in 2019!
“RĂMAS BUN STAȚIEI DE ALIMENTARE-Uită de oprirea la stația de alimentare cu carburant pe drumul spre locul de muncă. Acum te poți trezi complet încărcat și pregătit pentru o nouă zi.”
Evident ca aici bat campii rau pentru simplul fapt ca, daca pana acum stateai la o statie de alimentare 5 minute sa cumperi 70 de litri de motorina, acum pentru 70 de kwh stai in realitate chiar si 2 ore, adica pierzi cu 180% mai mult timp decat inainte doar ca sa mergi ECO!
Cat despre incarcarea de acasa, din nou este nevoie de un sistem votovoltaic off-grid de 10 kwh care te costa in medie 7.000-10.000 euro, sistem care poate sa te ajute cand mergi la munca, insa in nici un caz cand iesi in afara orasului unde depinzi de o retea penibila precum eRenovatio unde incarci cu 10 kw, adica cei 70 de kwh sunt incarcati 100% in doar 7 ore!
Insa, daca conduci o Tesla de generatie noua alimentezi in reteaua Tesla cu 250 kw, iar pretul este de 1.6 lei in timp ce la eRenovatio pretul este de 2.5 lei si viteza este in medie de 10 kw! Cine nu conduce Tesla sufera in continuare de lipsa retelelor de superchargere din Romania!
Soferii de Spring nu conteaza in acest calcul pentru ca bateria chinezeasca este mica si nu se poate incarca la supercharger de peste 50 kw.
PERFORMANTE REALE!
“Când aştepţi la semafor, contează mult cuplul (NM) pe care îl ai la dispoziţie. Iar MINI pur electric îţi oferă instantaneu cuplu maxim. Când se face verde şi apeşi pe acceleraţie, beneficiezi instantaneu de cuplu maxim şi ai parte de o agilitate senzaţională şi de o acceleraţie cum n-ai mai simţit niciodată. Cu cât mai simplu, cu atât mai bine – 0-100 km/h în 7,5 secunde – fără probleme de latenţă şi fără întreruperi cauzate de schimbarea treptelor de viteză.”
Nu stim cat de mult se bucura un fanatic cu Mini electric fata de un fan BMW diesel MHEV precum BMW M340d xDrive Sedan 2021-Diesel de 350 CP si 750 de Nm?
Masina diesel care accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,6 secunde, si care consuma in fara orasului doar 5 litri de motorina la 100 de km!
Mini Cooper SE este un esec in Romania pentru ca este mai scump cu 4.000 euro decat o Tesla Model 3
Drive to believe——why she chose Tesla? ❤️ pic.twitter.com/LXtGl15QUy
— Tesla Asia (@Tesla_Asia) May 19, 2023