Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Germanii arata ca masina Electrica are un cost anual in mare parte indentic cu cel al unei masini Hybrid vanduta cu 15.000 euro mai ieftin

Presa auto din Germania are bunul obicei de a arata care sunt costurile reale cu masinile moderne, costuri aratate de ei obiectiv in ultimii 40 de ani.

Exemplul de fata este cel al jurnalistilor de la AutoBild care au testat in aceelasi timp o masian electrica, una PHEV si una Hybrid pentru a arata care sunt costurile reale cu acestea pentru un an.

cost real ev vs phev vs hybrid, masian hibrid vs masina electrica, probleme masina ev vs hybrid, phev vs ev, avantaje masina hibrid, autolatest, testeauto, cost km masina electrica vs hybrid, cost achzitie, cost mentenanta

In primul rand, consumul mediu al masinii electrice in conditii de primavara a fost de 24 kwh pentru fiecare 100 de km, consumul pentru masina PHEV a fost de 3.5 litri benzina super+9.1 kwh le 100 de km si doar de 6.9 litri de benzina super pentru modelul hybrid simplu.

cost real ev vs phev vs hybrid, masian hibrid vs masina electrica, probleme masina ev vs hybrid, phev vs ev, avantaje masina hibrid, autolatest, testeauto, cost km masina electrica vs hybrid, cost achzitie, cost mentenanta

Calculul germanilor a tinut cont de costurile de 1.75 euro pentru un litru de benzina si de 0.58 euro ( 2.51 RON) pentru un kwh incarcat la supercharger, insa si de costul de 0.41 euro/kwh pentru incarcare masinii PHEV ( min 60% mod hybrid si 40% mod electric) acasa.

cost real ev vs phev vs hybrid, masian hibrid vs masina electrica, probleme masina ev vs hybrid, phev vs ev, avantaje masina hibrid, autolatest, testeauto, cost km masina electrica vs hybrid, cost achzitie, cost mentenanta

Tinand cont de aceste preturi, masina electrica are un cost de utilizare pentru 4 ani si 60.000 de km de 18.277 euro, suma din care alimentare este de 8.350 euro, asiguarea 8.720 euro si revizii de 1.200 euro. In final pretul pentru fiecare km parcurs cu masina electrica este de 0.30 euro ( echivalent 1.5 RON).

Masina PHEV are cel mai mic cost cu alimentare (5.900 euro) pentru ca bateria este mai mica si mai ales ca se incarca noaptea slow-charge cu un pret mult mai mic, insa si pentru ca are un consum foarte mic de benzina in modul Hybrid.

cost real ev vs phev vs hybrid, masian hibrid vs masina electrica, probleme masina ev vs hybrid, phev vs ev, avantaje masina hibrid, autolatest, testeauto, cost km masina electrica vs hybrid, cost achzitie, cost mentenanta

Masina Hybrid este mai ieftina in medie cu 15.000 euro si are un cost cu doar 5% mai mare decat cel al masinii electrice in cei 4 ani si 60.000 de km, realitatea din Germania anuntand ca masina Hybrid simpla avand cele mai mici costuri in raport pret de achizitie-costuri-mentenanta dintre cele trei versiuni de motorizare.

cost real ev vs phev vs hybrid, masian hibrid vs masina electrica, probleme masina ev vs hybrid, phev vs ev, avantaje masina hibrid, autolatest, testeauto, cost km masina electrica vs hybrid, cost achzitie, cost mentenanta

In plus fata de aceste calcule specialistii spun ca daca masina Hybrid simpla primeste o conversie pe GPL de 2.000 euro consumul mediu scade la jumatate, adica vei merge cu 0.16 euro pentru fiecare km pe GPL.

In Germania pretul pentru 1 litru de GPL este de 0.90 euro ( 4.50 RON) fata de 1.75 euro pentru pretul unui litru de benzina.

Cel mai economic Mondeo este pe GPL! Tomasetto STAG pe Ford Mondeo Hybrid Vignale

Toyota Prius III pe GPL merge in Bucuresti 100 de km cu doar 21 de lei!

Toyota Prius III Hybrid 1.8 HSD, gpl tomasetto Toyota Prius III Hybrid 1.8 HSD, gpl tomaseto, tomaseti, gpl bucuresti, pret gpl Toyota Prius III Hybrid 1.8 HSD, montaj gpl Toyota Prius III Hybrid 1.8 HSD, masini pe gpl bucuresti, review Toyota Prius III Hybrid 1.8 HSD lpg 2022

s

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

26 COMMENTS

  1. Interesanta analiza. Cam la aceleași concluzii eram și eu dar nu aveam cum sa fac aceste teste.Oricum cel mai ieftin rămâne tot motorul clasic ICE numai că nu poți avea o viziune prea clara asupra taxelor pe o perioadă mai lungă.

  2. Costurile reale sun mult mai mici la masina electrica. Detin un Hyundai și am peste 100000km . În acest moment nu știu dacă am încărcat de 500 euro curent . Am folosit stațiile de incarcare gratuite. Acasa sunt pe Hidroelectrica deci costurile sunt foarte mici. Consum mediu 15 kw nu 24 kw cât era în prezentare.

    • Vin și eu cu același argument: dețin o Hyundai electrică de 64 kw. Tot la stații gratuite, înainte acasă cu 0,64 lei kw. Sunt și prosumator. Am 57 000 km parcurși.
      Dacă circul pe oraș, la T exterior dr max 21°C ( primăvară) consumul cu AC pornit stă în jur de 12,5 kw/100 km.

    • Deci, 45.000 euro pret de achizitie, 15.000 euro sistem fotovoltatic serios cu montaj si facturi, si nu mers de melc in trafic ca sa fie consumul mic!
      Deja vorbim din start de 60.000 euro pentru o masina care merge in medie 400 km!
      Si da la superchargere pretul este de 2.5-3.5 lei pentru fiecare kwh cumparat!

  3. Eu nu cred !In primul rand nu cred că au ales mașini echivalente.Electrica cu media de 24kw/100km ?Dacia Șpring are iarna consum de 15 …Și consumul termicei nici nu e “garantat”/controlabil.Am cunoscuți care se târăsc efectiv cu hibridul,ca sa nu cumva să facă un sprint mic sau sa depășească parca 50km/h ,sa nu intre termicul și să meargă și ei astfel cat mai mult pe curent.Deci într-o funcționare normală n-o sa ajungi niciodată la cifrele indicate de ei(3,5L/100-vise umede).Mai scazi max 2L acolo adică în loc de 10L/100 cu o termica ajungi la 8.Am Sandero de 1L benzina și rulez doar in afara localitatii.Nu scad sub 6L /100 (neforjata și mai mult goala mașina).Iar de revizii ,ce sa mai zic!?O termica te “usucă” darmite hibrida.La Spring am dat 50€.Tot una mica și ieftina (termica și doar mild hibrid precum Suzuki Ignis) m-a costat cel puțin dublu.Vedeti, eu dau date concrete nu ca unii jurnaliști…De defecte nu spune nimeni.Hibrid înseamnă șanse să se strice ceva și de la partea electrica și de la termica,adică duble și alea…In concluzie,VRAJELI ca sa ne stoarcă de bani !Ba unele țări chiar vroiau sa suspende toate favorurile și subvențiile pt hibride ,tocmai pt că hibridizarea doar maschează un motor vechi si gurmand deci poluant dar ieftin pt producatori( nu se poate cupla electricul cu motoare termice mici și performante ca cele turbo;Renault parca folosea un aspirat de 1.6L-comparati și voi cu 1L TCE turbo !)

  4. Au descoperit cercetătorii germani ceea ce taximetriști știu de 2-3 ani. Toată baza am în cercetarea lor după ce a fost demonstrata cu ani buni înainte sa descopere ei cum sta treaba.

  5. Este foarte partinitor articolul. Eu la Tesla M3 am consum primavara de 16-18kwh/100km (cel mai mic).
    Reviziile la 60000km nu ar trebui sa existe, deci fara alte costuri. Singurele schimburi vor fi ale filtrelor de aer, pe care ti le faci singur.
    Vedeti pe youtube, canalul EcoDrive, review 60000km Tesla M3 sa va convingeti.
    In plus, masinile cu motor pe combustie vor avea mai multe componente pentru care exista risc sa cedeze si sa necesite reparare (injectoare, Egr, filtru combustibil,bujii, turbina, alte probleme de la apa in benzina).

    • Prietene noi cand am testat orice masina EV in afara de mizeria Spring am avut un consum de peste 20 kwh!
      Daca tu mergi la aspiratie si pleci de pe loc mai incet ca un Matiz este treaba ta!
      Realitatea este aratata de presa din Germania pe care noi o citam…restul este gargara!

  6. Comparatia asta nu inseamna nimic relevant pentru orice persoana cu capul pe umeri, cand faci un astfel de test comparativ, trebuie sa pui specificatii similare, de gabarit, de cai putere, facut testul in aceleasi conditii meteo si de drum. Deci toata comparatia este irelevanta. E simplu sa faci manipulare sau dezinformare cu “teste” de felul asta. Eu am un Enyaq 80 si in 2 ani am facut peste 62000 km, merg tare si tot nu am consum de 24kwh/100 km per toti cei peste 60k km , iar primavara este sub 20. Depinde in ce regim folosesti masina, naveta, sau doar pana la lucru si acasa : 7-15 km pe zi. Variabilele sunt foarte mari. In plus nu platesc decat revizie o data la 2 ani fara limita de km si curentul. Uneori e gratuit, uneori incarc acasa, uneori la chargere cu plata. Altul in cei 2 ani si 60000km ar fi facut 4-6 schimburi de ulei+ cel putin un schimb de placute de frana daca nu chiar si discuri. Ca sa nu mai aducem in discutie alte consumabile multiple la o masina pe combustie, ulei la cutia de viteze, poate un disc de ambreiaj, filtre de combustibil si de ulei etc. Puneti-va si voi capul la contributie inainte de a posta articole dezinformante de asa zisi jurnalisti! Pe unii deveniti penibili cu astfel de articole! Daca a spus nu stiu cine nu stiu ce lucru nu inseamna ca e corect ce a spus. Mai trebuie si analizat! Bafta cititorilor!

  7. O masina electrica in Romania, unde infrastructura pentru incarcare e asa cum bine stiti ca e, unde sunt multi nesimtiti care isi ” uita ” masina la incarcat si sunt destule situatii in care circuli pe anumite drumuri pitoresti cu morcovul infipt undeva, ca-ti ajunge sau nu ” combustibilul”…sa fim realisti.

  8. Nu înțeleg ce tot măcăniți voi ce aveți electrice și vă lăudați că ieșiți mai ieftin decât cei cu termice.
    Și aici am în vedere masini nu cotețe pe roți gen spring. Păi cum să ieșiți mai ieftin după ce dați minim 40- 45 k coco pe o electrică plus o inlocuire de baterie
    când îi vine timpul de 15-20 k coco.Plus că dacă aveți un accident mai serios mașina aia este daună totală, bună de dat la gunoi. Deci este foarte clar că pentru cei ce fac sub 15000 km pe an o electrică nu rentează în România și aici e cazul pt o mare parte a șoferilor din țara noastră.

    • Vorbești din povesti, în primul rând mergi cu o termica în Bucuresti cu motor de 3 litri care este echivalentul la o electrica de bugetul carea făceai tu referire și o sa ai consum de 15 l la motorină și 20l la benzina nu mai dați voi exemplele care va favorizează pe voi sau am uitat ca tu faci ca alți după aici naveta zilnic de la București la Constanța ceea ce se poate face în mod real de câteva ori pe an. Eu am fost în wichend de la Pitești la Iași cu un singur plin pe electrica kia ev 6
      am încărcat-o acasă de la soare și mam întors de la Iași prin Brașov cu o încărcare cred m-a costat 77kwh *2,49 lei la rapid 191,73 lei vorbim de aproape 500 km per drum, și stai liniștit ca o revizie ma costa 170 lei iar la cotețul care făceai referire nici o termica din gama cu kia ev6 nu are spațiu interior similar.
      Iar dacă mai iau în calcul și faptul ca am renunțat la Audi q8 după 3 ani care am primit garanție ca la frigider 2 ani și 60 mii de km la un preț de 104 mi euro a doua zi te duci în peco bagi motorina de 600 RON și mergi 800 km revizia te costa cam 1000 EUR iar dacă mai ai și norocul cum de multe ori sa întâmplat sa te lase motorul sau cutia imediat ce iese din garanție ramai cu termica ta, eu îți vorbesc din experiență și am avut toate mașinile din top 3 german ori când as renunța la pipi de dinozaur pentru o electrica ier legat de baterie tu vei fi schimbat 3 motore pana se duce bateria la kia, tesla, toyota, audi etron, etc.
      Iar cu nemții stai potolit ca interesul lor este sa mențină motorul termic ca sau trezit cam târziu și le-au furat toți starul cu electricele, am fost printre ei 12 ani și știu ce spun interesul lor primează restul e cancan, iar dacă Autolatest era un adevărat jurnalist ii contrazicea pe nemți cu argumente dar e mai ușor sa faci copipaste la un reportaj deci sunteți Mediocri

  9. Personal, eu aș trece mai repede cu vederea consumul de curent, chiar și pe perioadă îndelungată, dacă nu ar trebui să-mi fac griji legate de schimbarea bateriilor când sle va scădea considerabil randamentul. Acolo sunt cheltuielile cele mai mari, mai ales pentru o “full electrică”.

  10. Dețin un Mercedes E plugin diesel din 2019. Are aprox 2000kg. Putere cumulata 306 cp. 186 cp motor termic și 120cp cel electric. Baterie de 13kw. Consumul pentru vara trecuta mai-septembrie 3,6 l și 11 kw /100km. Aici include 70% oraș și 30% afara. În oraș fără încărcare consumul este de 7/ 100km vara. Iarna reste la 8.5 aprox. Vara consumul de energie electruc este de 24-26 kw din care 25% sunt din regenerare.Fiind plugin masina se poate preclimatiza din telefon sau programat în funcție de ora de plecare. Curând am condus pt doua zile Mercedes eqs 580 (peste 500 cp cu doua motoare electrice). În oraș consum 19-22 kw. 120 km combinați adică 60 autostradă 140km/h 60 oraș media a fost de 24 kw/h. Comparațiile trebuie făcute cum spune un antevorbitor în aceiași parametrii.. greutate viteza, anotimp etc.

  11. Dacă tot suntem răutăcioși dar și sinceri.
    De ce încărcam mașinile electrice doar in oraș și restu și pe acasă?

    Pe Tesla, pentru ca asta conduc de aproape 2 ani. Încărcarea costa 1,65 lei/kWh (cam 13% din total, exista statistici in aplicație) și 0.8 lei acasă.
    Costuri cu reviziile la Tesla- ZERO, pentru ca nu exista termenul de revizie anuală.
    Si da, consum mediu 23kwh/100km și sunt putine mașinile care se tin după mine.

    Deci ca sa nu mai credeți cercetătorii (fie ei și germani) media este de -2000 euro pe an (benzina Vs electric) doar pe consum, dacă nu iei in calcul costurile lipsa cu revizie, taxe, parcare etc.

    Și costa 30k (dacă iei banii de la AFM) și are dotari care echivalează cu un Passat de 50k

    Așa ca succes la calcule si cumpărați cât încă mai da AFM bani.

  12. Da, poti merge cu Tesla M3 si sa scoti consum de 24kwh/100km. Dar acela va fi condus foarte sportiv, niciodata comparabil cu masinile pe combustie cu consum de 6.5l/100km. Condusul sportiv anuleaza orice eficienta din masinile hibride. Sunt de acord ca electricele vor suferi in continuare de autonomie prea mica si degradarea bateriei. Dar bateriile evolueaza de la an la an, capacitatea lor creste, pretul este intr-o usoara scadere.
    Nu scriu mai mult, au argumentat ceilalti comentatori aceeasi informatie: nemtii au fost depasiti de Tesla/Hyundai la partea de electrificare, drept urmare acum lupta cu tot ce pot ca sa incetineasca trecerea utilizatorilor spre masini electrice.
    Din pacate atat pentru nemti cat si pentru tine Autolatest, informatia corecta despre masini electrice va ajunge intr-un final la consumator. Drumuri bune va doresc !

    • Nu stiam ca toti suntem la fel, adica avem un stil de condus tip UBER in oras!
      Adica, pe intelesul tau, masina consuma in functie de stilul de condus al soferului, iar daca ti-ai cumparat masina EV cu 400 CP si mergi cu 60 de km/h atunci este treaba ta!
      Fiecare se convinge la volan cum sta treaba cu consumul real de curent!
      Hai sa nu generalizam, cat despre media din stire este cea afisata de AutoBild Germania….niste amatori evident.

  13. Cea mai ieftină este tot motorizarea clasică, fie pe benzină, fie diesel. Cu diferența de bani pe care o dai (în avans) pe o mașină FHEV, PHEV, EV, ai bani de benzină/ motorină pentru vreo 10 ani, bani pe care-i dai… în rate. Deci mergi gratis, comparativ cu o mașină “electrificată”!

  14. Nu știu dacă ați observat dar testul e făcut de nemți e logic să fie părtinitori, doi un neamț de r
    And face in medie 50+ km pe zi 90% din ei pe autostrada

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente