Se pare ca piata auto din Romania devine fara discutii una dintre cele mai scumpe din Europa pentru simplul fapt ca aici importatorii si dealerii au crescut preturile masinilor noi atat e mult inca chiar merita sa mergi in afara tarii pentru achzitie.
Si nu o spunem pentru ca ne referim la masini SH din Germania conduse de batranici, ci chiar de masini NOI care au preturi in Romania EXAGERAT DE MARI fata de ceea ce gasim la vecinii Romaniei.
Un exemplu interesant este cel al unui banal crossover Toyota C-HR fabricat in Turcia, adica care are costuri de transport mult mai mici fata de tarile din Europa Centrala, insa chiar si asa vedem cum o versiune de top Toyota C-HR 2.0 Hybrid Classy se vinde in Romania cu tot cu dotari optionale cu un pret de aproape 43.000 euro TVA inclus.
Aceeasi masina, intr-o versiune de echipare echivalenta Toyota C-HR Executive cu toate dotarile optionale se vinde in Ungaria cu un pret de 15 milioane de forinti, iar daca scadem TVA-ul lor de 27% si-l punem pe al nostru de 19% ajungem la un pret final de achizitie de 34.844 euro.
Adica, aceeasi masina cu aceleasi dotari si aceeasi motorizare se vinde in Ungaria cu 8.000 euro mai ieftin decat pe piata din Romania!
Si nu trebuie uitat faptul ca Toyota C-HR este o masina fabricata in Turcia cu o calitate de fabricatie discutabila concurent cu Renault Captur sau Kia Stonic, insa pretul sau de vanzare din Romania a crescut nepermis de mult in ultimii trei ani in ciuda pandemiei si a crizei semiconductorilor!
Test Drive cu Toyota C-HR 1.8 Hybrid eCVT! Performante mediocre si calitate proasta de fabricatie