Toyota este cel mai mare constructor de automobile din lume, insa japonezii au ales sa reduca calitatea anumitor produse, pe anumite piete, pentru a creste profitul real al fiecarei masini.
Un astfel de exemplu este cel al modelului de succes si in Romania, gama Toyota C-HR 1.8 Hybrid, care a primit recent un minor facelift 2020.
Masina de fata este produsa inainte de aparitia facelift-ului si acum putem arata, fara menajamente, care sunt problemele reale ale masinii.
IMAGINE SI CALITATE DE FABRICATIE MADE IN TURKEY
De fiecare data cand intrebi un client de C-HR care a fost motivul pentru care a cumparat masina, acesta va spune ca design-ul a primat.
Adica, 99% dintre masinile C-HR au fost cumparate cu inima de catre clienti, fara a lua in calcul care sunt si adevaratele probleme ascunse elegant de catre producator.
Si aici, nu trebuie uitat faptul ca faimoasa Toyota C-HR este, de fapt, un automobil realizat 100% in Turcia.
Inca din primele momente observam faptul ca Toyota a facut un compromis la capitolul materiale de fabricatie, antifonare si in general, calitate de fabricatie.
Aici vorbim de un C-HR din 2019 cu doar 20.000 de km reali, adica o masina aproape noua, daca tinem cont de faptul ca in 2020 nu prea a mers mult din cauza pandemiei SARS COV2.
Si spunem ca masina de fata are o calitate slaba de fabricatie, pentru ca materialele din care au realizat plansa de bord, fetele de usi sau chiar si scaunele, sunt fara discutii la nivelul unei masini Dacia.
Fanii ne vor critica aici, insa cand te uiti la ce plastic dur gasim la interior, chiar nu avem cum sa nu comparam masina asta cu o Dacia, si aici nu trebuie uitat faptul ca C-HR a avut un pret real de achizitie de peste 25.000 euro TVA inclus.
Noi am fost neplacut surprinsi si de faptul ca display-ul sistemului multimedia se misca chiar si la cele mai simple atingeri, acesta fiind oricum complet depasit pentru ca nu are decat o culoare si nici macar sistem de navigatie.
De fapt, la Toyota nu te poti conecta nici macar cu un telefon mobil pentru Waze sau Google Maps.
TEHNOLOGIE MULT LAUDATA CARE ESTE COMPLET DEPASITA IN 2021
Sub capota, Toyota se lauda cu sistemul HYBRID gasit pe Prius, insa putini stiu ca acest sistem are peste 15 ani din momentul aparitiei sale pe piata si acum se dovedeste complet depasit.
Spunem asta pentru ca motorizarea pe benzina este un penibil 1.8 cu 4 cilindri aspirat, care ofera doar 95 de CP si 142 Nm la 4.000 rpm. Pe langa acest motor, masina mai are inca un motor electric care duce puterea maxima totala la 122 CP .
La prima vedere, cei 122 CP pot parea suficienti pentru un crossover modern, insa, din nou, nu trebuie uitat faptul ca C-HR are o greutate la gol de peste 1.5 tone, iar cutia de viteze eCVT este “mizerabila” din toate punctele de vedere.
In oras, transmisia functioneaza fara probleme, adica are un feeling de lift, insa problemele apar cand iesi in afara orasului, unde reprizele cutiei fac aproape imposibila o depasire in siguranta pe un drum precum Valea Oltului.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Pentru 25.000 euro cat costa un C-HR configurat mediu, poti oricand sa te uiti si spre alte masini hibrid la vanzare in Romania, si aici amintim o KIA Niro Hybrid care este mult mai mare si mult mai buna calitativ, un Hyundai Ioniq Hybrid sau chiar si la un Renault Captur E-TECH Plug-in 160 CP.
Si pentru fanii Toyota, nu trebuie uitat ca un Clio E-TECH dezvolta cumulat o putere maxima de 140 CP, si aici nu vorbim de un SUV sau crossover.
Si da, motorizarea Renault/Nissan de 1.6 litri are 91 de CP, insa are doar 1.6 litri, iar cea de la KIA si Hyundai, tot de 1.6 litri GDI ofera o putere pe benzina de 105 CP.
C-HR 1.8 Hybrid este greu si ramane la faimoasa putere de 122 CP, putere penalizata in plus si de catre cutia eCVT.
PRO
Imagine de marca
Design exterior
CONTRA
Motor pe benzina 1.8 de 95 CP
Cutie CVT problematica ( rafinament/reprize)
Depasiri greu de realizat pe soselele cu o banda pe sens din Romania
Calitate slaba de fabricatie/Materile din plastic low-cost
Pret real de achizitie mare ( masina nu are succes fara Rabla!)
Dotari chiar mai slabe si decat la Renault
Valoare mica de revanzare ( vezi piata din Europa de Vest!)
Garantie reala de 3 ani sau 100.000 km
Sunt deacord ca nu are antifon și plastic mult dar în rest nu comparam cu nimic!toyoya prius 3 același motor puturos cum spui la london taxy 1milion de km fără intervenții la cutie și motor! Restu sunt detalii nu are rost sa îmi bat capu! Am și chr și prius de 3 ani sunt super mulțumit în oraș vara cu clima pornita nu sare de 5%
Nu sare de 5 așa este, însă și Skoda mea 1.6 diesel nu sare de 5 și este mai sprintena decât 1.8 CHR sau 1.8 Corolla🤣
Si eu am skoda rapid 1.6 diesel 105 cp,iar in oras nu scoti 5 decat mergi in treapta a 5a cu 30km/h constant..
Omul zice de 1 mi-l. de km!Eu zic ca ați uitat acest “mic” detaliu.
:)))
Nu exista termen de comparație între cele doua branduri auto.