BMW este pionier in constructia de masini electrice de volum, insa bavarezii sunt pragmatici si cunosc exact ce vor clientii lor.
Asadar, pana cand masina electrica urmeaza sa fie introdusa pe scara larga populatiei singura solutie ramane masina clasica cu motor pe benzina care este ajutat de unul electric.
Un asemenea exemplu este noul BMW X2 xDrive25e care are sub capota un micut 3 in linie turbo pe benzina si un motor electric integrat in cutia automata japoneza Aisin.
Aceasta configuratie nu se regaseste la Mercede sau Audi pentru ca acestia nu au cutii automate cu convertizor de cupl montate pe motoare transversale!
BMW X2 xDrive25e constă dintr-un motor pe benzină – 1,5 litri, trei cilindri -, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo Technology, şi un motor electric dezvoltat special pentru acest model. Motorul pe benzină oferă o putere maximă de 92 kW/125 CP şi un cuplu maxim de 220 Nm.
Puterea se transferă printr-o transmisie Steptronic AISIN cu şase trepte şi acţionează asupra punţii faţă. Motorul electric generează 70 kW/95 CP şi livrează un cuplu de 165 Nm către puntea spate prin intermediul unei transmisii cu un singur raport.
Împreună, motorul termic şi cel electric produc o putere a sistemului de 162 kW/220 CP.
Cuplul maxim al sistemului este de 385 Nm. Noul BMW X1 xDrive25e accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde. Noul BMW X2 xDrive25e realizează sprintul 0-100 km/h în 6,8 secunde. Suplimentar, impulsul electric oferi de sistemul de propulsie asigură rezerve adiţionale pentru un demaraj sportiv.
Viteza maximă a noului BMW X2 xDrive25e este de 195 km/h.
Bateria litiu-ion de ultimă generaţie are o capacitate energetică brută de 10 kWh. Aceasta permite o autonomie electrică de 55-57 km pentru noul BMW X2 xDrive25e.
Daca vrei un BMW nou poti verifica preturile si stocurile AICI!