Una dintre cele mai respectabile reviste auto din Polonia a pus fata un fata trei masini care au aceeasi caroserie, insa care ruleaza cu trei combustibili diferiti.
Este vorba de actuala generatie SsangYong Korando 2023 care se vinde in Europa cu motorul pe benzina 1.5 T-GDI de 163 CP, versiunea pe GPL care utilizeaza o instalatie dedicata pentru injectie directa si versiunea electrica a lui SsangYong Korando E-Motion 2023 care are o baterie de 55 kwh si 190 CP.
In urma testului comparativ jurnalistii au aratat ca modelul SsangYong Korando E-Motion 100% electric este o masina dedicta celor care vor sa fie in ton cu electrificarea parcului auto si care locuiesc la casa pentru a o alimenta fara griji.
Daca locuiesti in oras la bloc un asemenea Korando E-Motion urmeaza sa fie alimentat la statiile de incarcare care au un pret mediu de 2.5 lei pentru fiecare kwh incarcat in zona Bucuresti ( statii cu putere minima de 50 kw, modelul putand incarca chiar si cu 75 kw).
Versiunea pe GPL SsangYong Korando este usor defavorizata pentru ca merge cu o instalatie cu injectie directa de gaz, adica consuma si benzina si gaz in aceelasi timp, jurnalistii afisand un consum mediu de GPL ( in care a fost inclus si costul benzinei!) de 11.3 litri la 100 de km.
Este oficial-ADAC Ecotest arata ca masinile pe GPL sunt mai ecologice decat cele electrice
Adica, cei 11.3 litri te costa in Romania suma de 42.3 LEI pentru ca un litru de gaz are un pret de 3.75 LEI!
Modelul pe benzina a avut un consum mediu de 8.3 litri de benzina care te duce la un cost pentru aceeasi distanta de 100 de km la suma de 53 LEI , pretul benzinei fiind de 6.4 LEI, in timp ce modelul electric a avut un consum mediu de 22.2 kwh, respectiv costul cu alimentarea a fost de 55.5 lei.
Cand tragem linie observam ca cea mai ECONOMICA masina dintre cele trei a fost cea care ruleaza pe GPL, si asta fara sa luam in calcul un motor care merge 100% pe gaz, in acel moment consumul real de gaz fiind cu doar 1.5 litri in plus fata de cel pe benzina, adica are un cost real de 36.7 LEI.
SUNA SI PRIMESTI CEA MAI BUNA OFERTA PENTRU MASINA TA AICI:
2 sau 3 ani garantie fara limita de km!
De Luni-Vineri interval 10-19.00
Americanii ne arata care sunt masinile electrice care pierd cea mai mare autonomie iarna
Iar ați descoperit apa caldă? Muhaha.
Hai să vă explic mai bine: Toate modelele de Da ia cu motor termic se pot compara cu motor pe GPL. Concluzie: Dacia e cea mai tare, costul pe 100km fiind cel mai mic. Dacia consumă 6 litrii pe GPL, nu cât hardogia asta de Ssangyong pe care l-ați descoperit și voi. Muhaha
Aștept un articol despre cât de ieftin este să te deplasezi cu Dacia. Hai pa. Dacia cea mai cea mașină.
Ideal era sa faci comparatie intre gabaritele masinilor si capacitatea motoarelor si apoi sa spunem ca Dacia e cea mai tare….raport comparativ ca si pret si accesorizare. Dacia nu se compara ,e praf…vor veni vremuri chiar in scurt timp in care masinile chinezesti or sa se vanda si la noi foarte bine pt ca ofera mult la pret mic…si vanzarile lor dovedesc asta…bafta
Pe când oare și la noi motorizarea cu GPL pe Korando? Ar da lovitura. Am văzut că în Spania se comercializează și varianta pe GPL din fabrică.
Ați descoperit America,”savanților”.. Eu unul, știu asta de la o dată foarte precisă: 3 iunie 2006, când mi-am montat GPL pe prima mașină. Apoi, în 2013, pe a doua mașină. La ora actuală, pentru 100 km parcurși scot din buzunar între 19 și 24 RON…