Se pare ca masinile electrice GM si VW sunt cele mai pacatoase atunci cand vine iarna pentru ca sunt masinile care pierd si peste 30% din autonomia initiala vara.
Americanii au testat masinile la o temperatura de -6.6 si -1 grade Celsius si au descoperit ca VW si GM au cele mai mari probleme cu acumulatorii.
Un ID4 mult laudat pierde 30% din autonomia sa din sezonul cald, situatie nefericita daca ne uitam la faptul ca VW are un acumulator de capacitate mica.
Tesla a reusit sa afiseze cele mai mici pierderi din capacitatea acumulatorului, cifrele fiind de 15-17% pentru Model 3, Y sau Model X.
Conform britanicilor de la AAA, in sezonul rece cand temperatura scade sub -7 grade Celsius autonomia masinii tale electrice scade pana la 50% fata de autonomia masinii cand temperatura este mai mare de 20 de grade Celsius.
-Astfel, daca masina ta merge 300 de km vara cu sistemul AC pornit, iarna cu caldura activata autonomia scade pana la 150 de km. Daca masina ta nu are pompa de caldura autonomia scade si mai mult pentru ca atunci incalzirea este 100% electrica.
-Daca conduci o masina electrica performanta actioneaza modul de preconditionare al acumulatorului in sezonul rece, sistem care poate aduce o cresterea a autonomiei.
-Daca masina ta este dotata cu volan incalzit si scaune incalzite poti face o economie de RANGE daca opresti caldura. Producatorii recomanda ca iarna sa conduci masina ta electrica cu geaca de munte, insa sa activezi scaunele si volanul incalzit electric.
-Verifica presiunea din pneuri iarna pentru ca daca aceasta este mica si consumul de kwh este mare.
-Incarca masina ta electrica iarna cand acumulatorul ajunge la 20% din capacitatea bateriei, solutie care permite o incarcare mai rapida insa reduce si riscul de a ramane fara baterie pe marginea drumului.
-Pe autostrada incearca sa mergi cat mai incet pentru a avea o autonomie cat mai mare.
Până la urmă, nu autonomia mică ar fi problema, ci timpul mare de încărcare. Adică, nu m-ar deranja să am autonomie de 300 km, dar sa încarc bateria de la 0 la 100% în maxim 5 minute.
Dar cum este situația actuală, cu autonomie 300km și încărcare în 3 ore, nu mersi.
Nu cred ca informația este corecta referitor la Spring. Întrebați pe grupuri cei cu springuri care au trecut o iarna si veți vedea ca aveți o informație incorecta, ma intreb daca restul informațiilor sunt corecte…câte surse aveți care va spun ca iarna spring nu duce peste 90km?
Concluzia e una, putem mictiona pe aceste asa zise masini fara a avea nici cel mai mic regret. Masinile electrice sunt o facatura menite sa umple un gol prin scoaterea de pe piata a masinilor clasice. E o facatura si nu o masura bine gandita si cinstita. E o “pripeala”, o improvizatie, o chestie relevanta pentru acest hibrid numit Uniunea Europeana.
Am Șpring, este a 2 a iarna. Autonomia a scăzut de la 225 vara la 180 iarna. Daca folosesc încălzirea scade la 150. Deci informațiile sunt manipulate pentru interese economice, să fie promovat sau scos un produs de pe piata.
Pai bai deșteptule cu spring,dacă articolul spune ca autonomia scade cu 30la suta iar tu de la 225 de kilometri ajunge la 150,articolul înseamnă că e corect sau tu nu știi matematica,ia vezi cât la suta înseamnă de la 225 la 150