Daca conduci o masina in SUA si in special in Texas vei constata ca statul american te forteaza sa platesti anual suma de 7.5 USD, sau 34 de lei pentru verificarea auto anuala.
Aceeasi verificare se face din pacate in Romania sub forma celebrului TEST ITP cu suma de 130 de lei, suma care de obicei ajunge la 250-300 de lei cu taxa data inspectorului auto care se face ca nu vede faptul ca 1 milion de masini din Romania nu mai au DPF sau OPF!
Romanul de rand trebuie sa plateasca anual suma de 130 lei pentru o vizita obligatorie la “sacalii” cu statii ITP pentru a putea circula pe sosele, RAR scazand timpul de la 2 ani la 1 an fix pentru a face mai multi bani/spaga.
RAR este singurul vinovat pentru cazanele care trec ITP-ul si circula pe soselele din Romania
Din pacate, romanul de rand are costuri cu mentenanta masinii mult mai mari decat in alte tari puternic industrializate, scumpirea exagerata a benzinei/pieselor/manoperei fiind elemente menite sa te forteze sa renunti la masina personala in detrimenul autobuzului sau a tramvaiului!
Ce este ITP-ul auto?
ITP reprezintă o verificare tehnică periodică și obligatorie a mașinii. Această operațiune presupune verificarea nivelului de poluare, a siguranței autoturismului și a categoriei de folosință a acestuia.
Inspecția tehnică periodică este reglementată Legea nr. 167/2003 pentru aprobarea OG nr. 81/ 2000 privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și folosința conform destinației, cu modificările și completările ulterioare.
MOTIVELE PRINCIPALE PENTRU CARE MASINILE CAD ITP-ul!
-neconcordanțe în ce privește seria șasiu sau seria motor
-defecțiuni la sistemul de direcție; defecțiuni la sistemul de frânare sau sistem nefuncțional
-defecțiuni la sistemul de suspensie
-elemente de rezistență ruginite
–faruri sparte sau crăpate și defecțiuni ale sistemului de iluminare; sistem de lumini sau lumini neomologate (xenon aftermarket este interzis)
–anvelope sau jante de dimensiuni diferite față de cele menționate în Cartea de identitate a vehiculului sau anvelope pe față diferite de cele de pe puntea spate;
–parbriz spart sau fisurat; folii pe suprafața vitrată neomologate de RAR
–depășirea limitelor legal acceptate pentru noxele corespunzătoare normelor Euro ale mașinii.
Dacă automobilul a fost respins, nu veți mai avea voie să circulați cu el după data expirării ITP-ului din talon.
Cei câte dau șpagă la ITP trebuie arestați