Una dintre cele mai putin vandute masini Audi din Europa a primit recent o noua motorizare PHEV care trebuie sa salveze brand-ul de la un esec rasunator al modelelor electrice e-tron.
Ei bine noul A3 Sportback S line PI 45 TFSI e are sub capota un banal 15 TSI de 177 CP ajutat de un motor electric integrat in cutia DSG6 lansat in 2013 pe ultima generatie de VW Jetta.
In total, Audi spune ca noul A3 Sportback S line PI 45 TFSI e are peste 270 CP si bateria de capacitate mare ofera o autonomie de peste 100 km in modul EV, insa cifrele arata ca un A3 Sportback PHEV are costuri de mentenanta dupa ce iese bateria din garantie exagerat de mari chiar si in comparatie cu cele ale unui Audi A8.
Pretul bateriei de 25.7 kwh are mari sanse sa fie mai mare de 20.000 euro, iar componentele electronice precum invertorul sau chiar motorul electric din cutie sa faca un A3 2.0 TDI chiar ieftin de reparat chiar si dupa 400.000 de km cand diesel-ul are nevoie de injectoare si DPF-uri noi.
Germanii de la AutoBild au spus despre versiunea precedenta cu baterie de 13 kwh ca are un cost de inlocuire de 12.800 euro, cost care urmeaza sa fie garantat cand masina depaseste 160.000 km, adica cand iese din garantie acumulatorul.
Test Drive cu noul Audi A3 Sedan (8Y) 35 TFSI MHEV S Tronic S Line 2021
Un Audi A3 Sportback S line 30 TDI 2020 cu motorul 2.0 TDI de 116 CP costa peste 50.000 euro