Renault continua sa oferea cele mai scumpe baterii OE pentru modelele sale electrice, iar “vedeta” zilei este un Renault Twingo Electric 22KWh din 2020 care deja are probleme cu, costurile reale dupa ce iese din garantie.
De fapt, francezii cer aproape 20.000 euro pentru o baterie de 22 kwh montata pe un Renault Twingo Electric 22KWh, baterie produsa chiar de catre Renault.
Un caz interesant în care un Twingo a avut garantia anulata din cauza deteriorării „carcasei” bateriei, costul înlocuirii unei baterii noi fiind cotat la 16.000 € + TVA, doar pentru materiale.
Cu toate acestea, acest lucru a fost complet nejustificat, deoarece Renault, spre deosebire de mulți alții, urmează o politică similară cu BMW și Tesla în deschiderea lor, permițând achiziționarea tuturor componentelor individuale ale întregului sistem de propulsie.
Pentru baterie, centrele de service autorizate Renault vând fiecare piesă, permițând reparații specifice. În acest caz, Twingo a suferit daune pe bordură – un încălzitor, plastic de protecție și capacul din aluminiu al răcitorului bateriei, prin care curge lichidul de răcire pentru a menține temperatura sistemului bateriei.
Pretul unui Twingo Electric cu mai putin de 40.000 de km ajunge acum la suma de 10.000 euro, iar costul bateriei la aproape 20.000 euro, motiv pentru care toate masinile electrice au o valoare de revanzare extrem de mica chiar daca sunt in perfecta stare de functionare.
Insa, daca o masina electrica a fost implicata intr-un accident usor care a dus la pierderea garantiei pentru acumulator, atunci valoarea reala a masinii este ZERO pentru ca nici un om normal la cap nu plateste mii de euro pentru o carcasa goala care necesita reparatii costisitoare.