Aceste tarife urmeaza sa distruga intreaga piata auto mondiala pentru ca aceste tarife de 25% impuse tuturor componetelor auto importate in SUA urmeaza sa aduca mari prejudicii tuturor producatorilor.
Oficial deja se vorbeste de o crestere a pretului de pana la 13.000 de dolari pentru anumite masini, cresteri care se vor vedea si la Ford, GM si Stellantis pentru ca acestia importa in medie 50% din piese din Canada si Mexic.
Specialistii spun ca marii castigatori urmeaza sa fie producatorii din China care au ajutoare directe din partea guvernului de la Beijing, in timp ce producatorii din Europa si Japonia nu au astfel de ajutoare.
Vom vedea cum Europa are mari sanse sa introduca noi tarife care nu vor actiona asupra industriei auto din SUA, ci altor industrii importante pentru SUA.
Insa, se pare ca specialistii lui Trump nu i-au spus ca cei mai mari exportatori de automobile produse in SUA sunt BMW si Mercedes-Benz, adica modelele X5, X3, X7, GLE sau GLS care se vand in UE si Japonia cu succes.
Implementarea tarifelor din 2 aprilie 2025 ar putea forta BMW si Mercedes-Benz sa-si mute productia in Europa sau Asia pentru masinile care in prezent sunt exportate din SUA si care aduc profit statului american.
BMW USA
-Valoarea exporturilor în 2024 a totalizat 10,1 miliarde de dolari.
-În perioada 2014-2024, valoarea exporturilor BMW a totalizat 104,1 miliarde de dolari.
-Uzina se pregătește să asambleze BMW-uri complet electrice în 2026.
-Până în 2030, BMW Group va asambla cel puțin șase vehicule complet electrice în Statele Unite.
Salut, daca spui că taxele vamale se aplica autoturismelor, de ce sa taxeze componentele auto? Este vorba de o dezinformare?