Masina din acest test drive este una extrem de importanta, pentru ca este cea de-a doua generatie de modele HS comercializate pe piata din Romania, model care a devenit asa cum ne-am asteptat un best-seller romanesc.
Pur si simplu, MG Motor a reusit sa castige dintre clientii Stellantis, VAG si Renault-Dacia, pentru ca a pozitionat gama HS ca pret exact acolo unde europenii nu prea mai au masini SUV compacte cu dotari corecte.
Daca vrei un SUV european cu dotari si performante echivalente, trebuie sa te uiti la un buget cu 10.000 euro mai mare, zona unde MG pur si simplu a “anihilat” concurenta europeana cu acest HS 2025.
CAROSERIE SI CALITATE DE FABRICATIE
Lansat pe piata undeva in toamna, gama MG HS a reusit sa-si castige clientela, pentru ca este o masina complet noua fata de predecesorul sau, vandut pentru putin timp si pe piata de la noi.
Noul HS are o caroserie mai spatioasa si ofera un nivel de echipare standard mult peste tot ceea ce gasim la concurenta, care inca cere bani in plus pentru dotari normale si standard la MG.
Aici au pierdut fara drept de apel europenii care, inca nu reusesc sa produca masini SUV de peste 170 CP cu un pret mai mic de 28.000 euro cu dotari complete.
DE CE MG HS IN 2025?
Pentru simplul fapt ca primesti o masina cu un comportament rutier foarte bun, HS avand standard o punte spate multi-link extrem de bine conceputa, chiar si cand mergi alert pe drumurile virajate.
In plus fata de aceasta, trenul de rulare al lui HS este setat extrem de confortabil pe denivelarile scurte, detaliu deja greu de gasit la SUV-urile europene cu suspensii prea rigide.
Cat despre calitatea de fabricatie, putem spune ca noul HS este cel putin la interior o prezenta mai elaborata precum un RAV4, Tiguan sau un 3008, lucru greu de spus acum cativa ani, cand ne refeream la o masina chinezeasca.
Pur si simplu, masina are o calitate de fabricatie si o calitate de asamblare de top, adica una pentru care europenii cer in medie un pret de peste 45.000 euro, iar HS-ul porneste in realitate de la un pret de 27.800 euro cu TVA inclus.
MOTOR GENERAL MOTORS SI CUTIE DSG7 DE LA VW
Sub capota masinii din acest test drive se ascunde un motor 1.5 Turbo cu 4 cilindri de 170 CP si 275 Nm.
Motorul 1.5 Turbo este un produs General Motors 15FDE, motor care are injectie directa si care ofera performante decente pe aceasta caroserie cu o greutate la gol de 1.675 kg.
Evident ca nu putem sa discutam de un dinamism desavarsit, insa HS-ul se descurca admirabil, atat in oras, cat si pe autostrada la viteze de peste 160 de km/h.
Cutia de viteze este una Borg Warner DSG7, cutie produsa chiar de catre SAIC in China, pentru marcile VW si Audi destinate pietei locale.
Surse din cadrul VAG spun ca aceasta cutie DSG7 este produsa in mare parte chiar in China de catre SAIC si pentru modelele din Europa, motiv pentru care aceasta cutie cu ambreiaje in ulei, nu prea a mai avut probleme tehnice in ultimii 5 ani.
PRET DE ACHIZITIE SI DE CE DACIA ARE PROBLEME?
Stim ca la prima vedere parem ca avem ceva de impartit cu cei de la Dacia, insa preturile vorbesc de la sine si cu un cost mai mic de 28.000 euro pleci acasa cu un HS automat de 170 CP, in timp ce la Dacia pleci acasa cu un Duster 2WD, cu motor cu 3 pistoane si cutie manuala.
O alta problema a lui Duster este siguranta reala de maxim 3 stele EuroNCAP, in timp ce MG HS are 5 stele de siguranta, pe toate pietele unde a fost testat.
Si daca nu erai inca convins, nu uita ca poti sa-ti cumperi aceasta masina cu transmisie manuala ZF cu 6 trepte, cu un pret de 26.700 euro, pret pentru care deja primesti un nivel de echipare standard complet.
PRO
Calitate de fabricatie
Motor rafinat si cutie eleganta in utilizare
Tren de rulare setat confortabil si pe denivelari
Spatiu interior foarte bun
Pret exceptional comparat cu intreaga concurenta
Valoare de revanzare cu garantia de 7 ani sau 150.000 de km
Anvelope japoneze premium Bridgestone
Sistem multimedia de top oferit standard
CONTRA
Imagine de marca
Consum relativ mare in oras
Urmeaza sa apara MG ZS Hybrid cu pret apropiat
FISA TEHNICA
MG HS AS3A
Motor Benzina
Cod Motor 15E4E
Epurarea gazelor de evacuare- Filtru de particule pe benzină
Număr de cilindri 4
Injecție directă
Supraalimentare turbo
Număr de supape 4
Cilindree 1496 cc
Putere / cuplu 125 kW (170 CP) / 275 Nm
Accelerație 0-100km/h 9,6 secunde
Viteză maximă 195 km/h
Zgomot la condus 68 dB
Consum pe distanțe scurte (WLTP) 9,9 l/100 km
Consum în zonele suburbane (WLTP) 7,3 l/100 km
Consum pe drumuri de țară (WLTP) 6,5 l/100 km
Consum pe autostradă (WLTP) 8,0 l/100 km
Consum combinat (WLTP) 7,6 l/100 km
Valoarea combinată a CO2 (WLTP) 173 g/km
Dimensiunea rezervorului 55,0 l
lungime 4655 mm
Lățime 1890 mm
Lățime (inclusiv oglinzile exterioare) 2066 mm
Înălțime 1664 mm
ampatament 2765 mm
Garda maximă la sol 134 mm
Raza de bracaj 11,5 m
Unghi de abordare față 18,6 grade
Unghi de abordare spate 18,4 grade
Volumul normal al portbagajului 507 litri- 1484 l
Greutate în gol (UE) 1675 kg
Greutate totală admisă 2075 kg
Sarcina utilă 400 kg
Sarcina remorcii frânată 12% 1500 kg
Capacitate de remorcare nefrânată 750 kg
Sarcina pe acoperiș 75 kg