Una dintre cele mai importante criterii pentru care se alege o locatie noua pentru o uzina Gigafactory Berlin – Brandenburg este ca acolo sa nu existe sindicate, toti angajatii semnand ca nu vor intra in astfel de asociatii care sunt capabile pe plan local sa intrerupa productia de masini.
In aceasta situatie se afla Tesla Germania unde peste 1.000 de muncitori germani au ales sa intre in sindicatul IG Metall, unul dintre cele mai puternice din Europa.
Intreaga presa germana spune ca muncitorii au dreptate, si ca si Tesla ca si VW trebuie sa fie limitata la capitolul relatie angajator-angajat.
Insa, realitate este crunta pentru cei care au intrat in sindicat pentru ca Tesla nu permite ca acesti angajati sa mai fie remunerati, adica Tesla urmand sa-i dea afara pentru ca angajarile la Tesla se fac conform unui contract pe care cei 1.000 de muncitori l-au incalcat.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Corect, dacă ai semnat un contract, respectă-l, dacă nu vrei să faci tușa ! Pe de altă parte sindicatele ar fi necesare, dar până la un anumit punct, acum au ajuns deja la o putere prea mare, pot distruge orice afacere după bunul plac. Și mă îndoiesc foarte tare că ar fi nealiniate politic.