Stellantis lucreaza la dezvoltarea unor noi motoare diesel Euro 7 care trebuie sa fie echipare normala pentru modelele de volum.
Acest detaliu arata ca electrificarea a esuat in Europa, clientii optand masiv spre masinile Hybrid si PHEV pentru ca nu au probleme cu autonomia reala, chiar daca aceste masini nu se pot compara cu cele vechi diesel.
Potrivit unui raport din cotidianul economic francez Les Échos, producătorul auto investește într-un motor destinat unor modele precum Citroën C5 Aircross și Peugeot 308.
REVINE MOTORUL DIESEL IN EUROPA?
Această mișcare vine într-un moment crucial pentru industria auto europeană, în care încetinirea vânzărilor de vehicule electrice îi obligă pe producători să își regândească strategiile.
Contextul este și mai complex din cauza presiunii tot mai mari pentru amânarea termenului de 2035 pentru încetarea producției de motoare cu combustie internă.
Rapoartele inițiale sugerează că noul motor ar putea integra tehnologii hibride, combinând eficiența diesel cu sisteme electrice avansate.
Se spune că o echipă specializată lucrează deja la dezvoltarea acestei soluții, cu scopul de a satisface o cerere a pieței care, în ciuda declinului său, rămâne semnificativă, cu peste 1,3 milioane de vehicule diesel încă în circulație în Europa.
UE a cedat! Noile norme Euro 7 permit in continuare vanzarea de masini diesel si pe benzina din 2025