Este necesara intervenția urgentă, pe cale diplomatică, pe lângă autoritățile din Germania, Austria, Ungaria și alte state membre UE, pentru a permite șoferilor profesioniști români să circule cu autoturisme, inclusiv vehicule de transport persoane de 8+1 locuri, pentru a-și prelua camioanele și pentru a opera transporturi rutiere conform contractelor în curs cu partenerii externi.
Firmele de transport rutier din România au aproape 60.000 de camioane care lucrează în Europa de Vest și contribuie, în principal, la exportul de servicii de 5,95 miliarde euro, generat anul trecut de transportul rutier de marfă.
O parte din aceste camioane românești lucrează în continuare pentru industria alimentară, farmaceutică, chimică (dezinfectanți, echipamente de protecție etc.), prelucrătoare, și dețin cea mai mare pondere în exportul de servicii al României.
Oricum accesul la piața de transport din UE este atacat serios prin Pachetul Mobilitate 1, astfel că solicităm măsuri urgente care să permite accesul șoferilor la autovehiculele de transport marfă operate.
Germania, Austria,Ungaria, dar și alte state membre UE au impus restricții de călătorie șoferilor profesioniști români, iar acestea contravin principiului liberei circulații a lucrătorilor din transporturi, instituit prin comunicarea Comisiei Europene 2020/C 96 I/01 din data de 24.03.2020, referitoare la implementarea culoarelor verzi în temeiul Orientărilor privind măsurile de gestionare a frontierelor în vederea protejării sănătății și a asigurării disponibilității mărfurilor și serviciilor esențiale.