Ei bine nu este vorba de cine stie ce mare lucrare pentru ca vorbim de primii 9 km aflati in zona Cristian, zona aflata intr-o zona de campie.
Epopeea Comarnic-Braşov durează din vremea guvernării Năstase. În 2003-2004, Cabinetul de atunci a avut prima tentativă de construire cu ajutorul investitorilor privaţi. Au fost atraşi în joc francezii de la Vinci cu care s-a semnat contractul de construcţie a 36 de kilometri dintre Comarnic şi Predeal.
Afacerea a căzut din cauză că aceștia nu au reuşit să adune banii necesari construcției, în jur de 1,5 miliarde de euro. Se socotea la vremea aceea că francezii vor plăti ei totul și pe parcursul următorilor zeci de ani de după deschiderea autostrăzii să scoată cheltuiala prin taxe de autostradă. În 2010 se mai face o încercare, de data asta pentru întreg tronsonul Comarnic-Braşov. Se înfățișează iar Vinci, însă nu singuri, ci de mână cu grecii de la Aktor.
După trei luni de bâjbâieli, consorţiul denunţă unilateral realizarea concesiunii din raţiuni rămase încă neclare. Pentru a treia oară, Vinci şi Aktor au atras alături de ele şi pe Strabag. În toamna lui 2014 era prevăzută prima lucrare de teren, iar fostul ministrul de atunci, Ioan Rus, spunea că există posibilitatea ca Bruxelles-ul să verse ceva bani pentru această autostradă.
La începutul lui 2015, Transporturile au ezitat să ia o decizie în privinţa concesiunii, amânând verdictul în aprilie. În aprilie 2015, Rus a declarat că totul va începe în acel an, dar nu s-a pronunţat asupra unei decizii privind concesiunea cu asocierea în cauză. Premierul Victor Ponta a spus tot atunci că autostrada Comarnic-Braşov nu poate fi realizată fără un consens politic, acuzând PNL de populism.
La începutul lui 2016 a picat și ultima redută a speranțelor. CNADNR a anulat licitaţia pentru construcţia lotului Comarnic-Predeal al autostrăzii Comarnic-Braşov, întrucât a primit oferte inacceptabile şi/sau neconforme, potrivit unui anunţ al companiei postat pe site-ul propriu.
Singura firmă care a depus oferte pentru acest lot a fost Spedition UMB, compania lui Dorinel Umbrărescu, şi a avut o valoare de 152 milioane lei. Valoarea estimată a contractului în anunţul de licitaţie era de 166,85 milioane lei fără TVA, iar oferta a fost depusă în luna octombrie 2015. A fost pentru a patra oară când se anula licitaţia pentru tronsonul Comarnic-Braşov.
Lotul 2 al Autostrăzii Comarnic-Braşov, pe sectorul Predeal – Cristian, este un obiectiv al cărui contract este semnat cu Asocierea SC Alpenside SRL – SC Specialist Consulting SRL. Valoarea contractului se ridică la 118.019.701,80 lei (fără TVA).
Pentru proiectare este alocată o perioadă de şase luni, în timp ce execuţia va fi avea loc pe o durată de 18 luni. Perioada de garanţie a lucrărilor este de 48 de luni.