Ei bine nu este vorba de cine stie ce mare lucrare pentru ca vorbim de primii 9 km aflati in zona Cristian, zona aflata intr-o zona de campie.
Epopeea Comarnic-BraÅŸov durează din vremea guvernării Năstase. În 2003-2004, Cabinetul de atunci a avut prima tentativă de construire cu ajutorul investitorilor privaÅ£i. Au fost atraÅŸi în joc francezii de la Vinci cu care s-a semnat contractul de construcÅ£ie a 36 de kilometri dintre Comarnic ÅŸi Predeal.
Afacerea a căzut din cauză că aceÈ™tia nu au reuÅŸit să adune banii necesari construcÈ›iei, în jur de 1,5 miliarde de euro. Se socotea la vremea aceea că francezii vor plăti ei totul È™i pe parcursul următorilor zeci de ani de după deschiderea autostrăzii să scoată cheltuiala prin taxe de autostradă. În 2010 se mai face o încercare, de data asta pentru întreg tronsonul Comarnic-BraÅŸov. Se înfățiÈ™ează iar Vinci, însă nu singuri, ci de mână cu grecii de la Aktor.
După trei luni de bâjbâieli, consorÅ£iul denunţă unilateral realizarea concesiunii din raÅ£iuni rămase încă neclare. Pentru a treia oară, Vinci ÅŸi Aktor au atras alături de ele ÅŸi pe Strabag. În toamna lui 2014 era prevăzută prima lucrare de teren, iar fostul ministrul de atunci, Ioan Rus, spunea că există posibilitatea ca Bruxelles-ul să verse ceva bani pentru această autostradă.
La începutul lui 2015, Transporturile au ezitat să ia o decizie în privinÅ£a concesiunii, amânând verdictul în aprilie. În aprilie 2015, Rus a declarat că totul va începe în acel an, dar nu s-a pronunÅ£at asupra unei decizii privind concesiunea cu asocierea în cauză. Premierul Victor Ponta a spus tot atunci că autostrada Comarnic-BraÅŸov nu poate fi realizată fără un consens politic, acuzând PNL de populism.
La începutul lui 2016 a picat È™i ultima redută a speranÈ›elor. CNADNR a anulat licitaÅ£ia pentru construcÅ£ia lotului Comarnic-Predeal al autostrăzii Comarnic-BraÅŸov, întrucât a primit oferte inacceptabile ÅŸi/sau neconforme, potrivit unui anunÅ£ al companiei postat pe site-ul propriu.
Singura firmă care a depus oferte pentru acest lot a fost Spedition UMB, compania lui Dorinel Umbrărescu, ÅŸi a avut o valoare de 152 milioane lei. Valoarea estimată a contractului în anunÅ£ul de licitaÅ£ie era de 166,85 milioane lei fără TVA, iar oferta a fost depusă în luna octombrie 2015. A fost pentru a patra oară când se anula licitaÅ£ia pentru tronsonul Comarnic-BraÅŸov.
Lotul 2 al Autostrăzii Comarnic-BraÅŸov, pe sectorul Predeal – Cristian, este un obiectiv al cărui contract este semnat cu Asocierea SC Alpenside SRL – SC Specialist Consulting SRL. Valoarea contractului se ridică la 118.019.701,80 lei (fără TVA).
Pentru proiectare este alocată o perioadă de ÅŸase luni, în timp ce execuÅ£ia va fi avea loc pe o durată de 18 luni. Perioada de garanÅ£ie a lucrărilor este de 48 de luni.
