Conform celor de la Dacia romanul de rand care conduce o masina mai veche de 20 ani trebuie sa plateasca sute de euro in plus an a de an pentru ca polueaza.
Suprinzator este si faptul ca aceasta politica Dacia promovata guvernului PSD-PNL-UDMR urmeaza sa “loveasca” chiar in soferii de Dacia Logan si Sandero de prima generatie, soferi care si astazi sunt multumiti de performantele masinilor lor Euro 3 si Euro 4.
Astfel, daca conduci un Logan I 1.5 dCI Euro 3 vei scoate din buzunar mult mai multi bani in comparatie cu un sofer de Logan II 1.5 dCI Euro 6, diferentiere care forteaza soferii de masini vechi sa le vanda pentru unele noi.
Acest tip de taxare aberanta are mari sanse sa fie aplicata doar in Romania pentru ca in tari precum Bulgaria, Polonia sau Ungaria statul nu taxeaza soferii de masini vechi care nu-si permit achizitia unei masini NOI Euro 6 Temp E!
Deja se vorbeste de o taxa de 400 euro pentru o masina pe benzina Euro 2, taxa care urmeaza sa fie platita anual de catre toti soferii indiferent de marca auto.
Sunt vizate 8 milioane de mașini Euro 2 ,3 ,4 si 5
Noua taxă ar urma să intre în vigoare la 1 ianuarie 2026 și sunt vizate 8 milioane de mașini. Ministrul Fondurilor Europene spune că taxa va fi diferențiată în funcție de gradul de poluare al fiecărui vehicul.
POZITIA DACIA ROMANIA
Într-o intervenție televizată, Bordeanu a dat un exemplu de calcul pentru noua taxă auto. „O mașină veche de 20 de ani, în normă de poluare EURO 2, va avea de plătit undeva între 350 și 400 de euro.
Nu e definit 100%, am vorbit de achiziție”, a spus șeful Dacia. „Astăzi suma e undeva la 160-170 de lei pe an.
De mâine am dori să se ia în calcul norma de poluare, iar în funcție de asta, dacă automobilul e EURO 2 sau EURO 3, vorbim probabil de 1.800 – 1.900 de lei pe an,” a adăugat acesta.