Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Revine taxa de prima inmatriculare sau taxa auto de mediu pentru ca Romania nu poate spune nu proiectului european Green Deal!

Pactul verde european este o mare problema pentru toti soferii din Romania pentru ca actuala guvernare psd-pnl-udmr are in plan ca peste cateva luni sa introduca INFAMA TAXA DE PRIMA INMATRICULARE.

Surse din presa spun ca este vorba de o TAXA DE MEDIU, adica o taxa aplicata tuturor soferilor cu masini deja inmatriculate pentru ca vor avea de platit UN IMPOZIT ANUAL mult mai mare.

Astfel, daca conduci un Logan I 1.5 dCI Euro 3 vei scoate din buzunar mult mai multi bani in comparatie cu un sofer de Logan II 1.5 dCI Euro 6, diferentiere care forteaza soferii de masini vechi sa le vanda pentru unele noi.

Acest tip de taxare aberanta are mari sanse sa fie aplicata doar in Romania pentru ca in tari precum Bulgaria, Polonia sau Ungaria statul nu taxeaza soferii de masini vechi care nu-si permit achizitia unei masini NOI Euro 6 Temp E!

taxa de prima inmatriculare sau taxa auto de mediu, Călin Popescu Tăriceanu Varujan Vosganian Attila Korodi Emil Boc Nicolae Nemirschi Laszlo Borbely Răzvan Mihai Ungureanu Victor Ponta Rovana Plumb

Cererea de plată numărul 4 din PNRR, care ar trebui depusă în luna iunie, va include reforma fiscală prevăzută și în planul fiscal, dar și un jalon privind taxarea mijloacelor de transport poluante, o măsură similară cu taxele auto din trecut și cu un impact potențial ridicat, având în vedere cât de multe mașini vechi sunt înmatriculate în România.

Dacă cererea de plată 4 nu este depusă, circa 20 de miliarde de euro din PNRR vor fi blocate, insa actuala guvernare nu a primit banii din cererea de plata 3 pentru ca nu a realizat cerile UE.

guvern psd pnl udmr

Guvernul spune ca o parte din bani din aceasta taxa se vor duce la CNAIR pentru intretinerea drumurilor fara ca acest guvern sa spuna ca autostrazile sunt platite cu bani europeni, iar CNAIR are bugete deja stabilite pentru intretinerea drumurilor deja aflate in uz.

taxa de prima inmatriculare sau taxa auto de mediu, Călin Popescu Tăriceanu Varujan Vosganian Attila Korodi Emil Boc Nicolae Nemirschi Laszlo Borbely Răzvan Mihai Ungureanu Victor Ponta Rovana Plumb

Istoria taxei auto în România

În ianuarie 2007 intră în vigoare taxa de primă înmatriculare, iar în martie Comisia Europeană deschide procedura de infringement, motivând că taxa este discriminatorie pentru anumite tipuri de mașini.

În aprilie 2008 Guvernul aprobă o nouă variantă a taxei, iar șoferii mașinilor noi plătesc mai mult decât cei care conduc mașini second-hand.

În februarie 2009 intră în vigoare o nouă variantă a taxei la care scade cu circa o treime cuantumul pentru mașinile second-hand.

În februarie 2010 și pentru mașinile noi cu norma de poluare Euro 4 și motoare de 2.000 cmc se plătește taxa, categorie exceptată până atunci de la plată.

Vine aprilie 2011, când Curtea de Justiție a UE decide că taxa auto este discriminatorie, iar Guvernul este obligat să o modifice.

Pe 10 ianuarie 2012 noua lege privind taxa auto a intrat în vigoare. Guvernul suspendă pe 30 ianuarie prevederea prin care și mașinile înscrise în țară înainte de 2007 vor plăti taxa, la revânzare.

Începând cu data de 15 martie 2013, taxa de poluare a fost înlocuită cu așa numitul timbru de mediu. La 1 februarie 2017, prin OUG a fost scoasă și această taxă.

Romania a platit miliarde de euro romanilor drept restituire a banilor de pe aceste taxe auto ilegale!

taxa oxigen 2024, guvern psd taxa oxigen, guvern pnl taxa oxigen, revine taxa oxigen, taxe soferi saraci bucuresti

Aşadar, să-i mai trecem odată în revistă pe politicienii de care se leagă taxa aute:

  • Călin Popescu Tăriceanu
  • Varujan Vosganian
  • Attila Korodi
  • Emil Boc
  • Nicolae Nemirschi
  • Laszlo Borbely
  • Răzvan Mihai Ungureanu
  • Victor Ponta
  • Rovana Plumb

victor ponta

Cât costa taxa auto 2015 pentru câteva dintre cele mai populare modele:
  • Dacia Logan 1,4 litri, fabricaţie 2006 (euro 3) – 275 de euro
  • Dacia Logan 1,4 litri, fabricaţie 2008 (euro 4) – 137 de euro
  • Dacia Logan 1,5 dci, fabricaţie 2007 (euro 3) – 413 euro
  • Volkswagen Polo 1,2 TSI, fabricaţie 2007 (euro 4) – 97 de euro
  • Opel Astra 1,7 litri diesel, fabricaţie 2011 (euro 5) – 40 de euro
  • Opel Astra 1,6 litri, fabricaţie 2010 (euro 5) – 32 de euro
  • Fiat Albeea 1,4 litri, fabricaţie 2006 (euro 4) – 105 euro
  • Volkswagen Golf 1,9 litri, fabricaţie 2008 (euro 4) – 183 euro
  • Volkswagen Golf 1,9 litri, fabricaţie 2001  (euro 3) – 108 euro
  • Ford Mondeo 1,8 litri, fabricaţie 2002 (euro 4) – 57 de euro
  • Ford Mondeo 2 litri, fabricaţie 2011 (euro 5) – 40 de euro
  • Mercedes 190, 2 litri, fabricaţie 1990 (non euro) – 798 de euro
  • Mercedes C220, 2,2 litri, fabricaţie 2010 (euro 5) – 50 de euro
  • BMW X5, 3 litri, fabricaţie 2006 (euro 4) – 218 euro
  • BMW 520, 2,2 litri, fabricaţie 2003 (euro 4) – 102 euro
  • BMW 318, 1,8 litri, fabricaţie 1997 (euro 2) – 731 de euro
  • Jeep Wrangler, 4 litri, fabricaţie 1994 (non euro) – 3.602 euro

Este oficial-Guvernul PSD-PNL-UDMR si ANAF introduc in cateva luni o noua Taxa Auto 2022 pentru masinile vechi

In 2022 revine taxa auto pentru romani! In PNRR este inclusa si aceasta taxa sustinuta de PNL, UDMR si PSD

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente