Si cand spunem asta ne referim evident la ANAF care peste cateva luni va avea in plan introducerea unei noi taxe auto de tipul impozit auto anual care este diferentiat in functie de varsta automobilului.
In prezent impozitul auto se calculeaza de catre ANAF in functie de zona si de capacitatea motorului fara sa se tina cont de emisiile de CO2 sau norma de poluare Euro.
Acum la inceput de an un sofer de Logan 2004 cu motorul 1.4 MPI plateste in Bucuresti Sectorul 4 impozitul anual de 56 lei cu 10% reducerea daca este platit pana la 1 aprilie 2022.
Aceeasi masina Euro 3 din 2004 va avea un impozit anual de 900-1.500 lei pe langa faptul ca locul de parcare din Bucuresti a ajuns sa coste anual in medie 500 de lei. In total un sofer de Logan I bucurestean trebuie sa plateasca 2.000 de lei pentru a merge cu o Dacie veche.
GUVERNUL PSD-PNL-UDMR A DECIS ACEASTA TAXA!
Ministrul Mediului se tot plange pe Facebook ca romanii nu prea cumpara masini NOI si masini electrice in ciuda faptului ca dansul nu realizeaza ca puterea reala de cumparare a romanilor a scazut in ultimii doi ani!
„În continuare sunt mai multe maşini second-hand înmatriculate în România decât maşini noi, în ciuda efortului uriaş făcut anul acesta de minister şi de Administraţia Fondului pentru Mediu. Noi am pornit anul acesta cu 440 de milioane de lei buget pentru Rabla Clasic, faţă de 400, am avut o majorare de 10%. De atunci suntem deja la peste 600 de milioane de lei, adică peste 50% în plus faţă de anul trecut la Rabla Clasic şi am triplat la maşinile electrice bugetul. Bugetele s-au consumat, am suspendat Rabla în decembrie şi reluăm programul în februarie 2022.
Deci, degeaba investim noi foarte mult şi venim din partea statului cu acest sprijin către cei care cumpără maşini noi, dacă pe partea cealaltă înmatriculările se fac la liber. De aceea propun şi colegilor mei din coaliţie să avem în balanţă cele două măsuri: de stimul pentru maşinile noi şi de descurajare.
Descurajarea se face ori prin majorare de taxe, ori prin taxă nouă. Guvernul a spus că nu vom introduce taxe noi, rămâne varianta ca anumite taxe existente, în cazul maşinilor vechi şi foarte poluatoare, să fie majorate.
Noi va trebui să avem un parteneriat cu autorităţile publice locale, că acolo se plătesc taxele pe autoturisme, şi să găsim o modalitate de a descuraja înmatricularea maşinilor mai vechi”, a afirmat ministrul Mediului, Tanczos Barna.
Tanczos Barna susține, de asemenea, că Guvernul poate crește plafonul până la care pot fi impuse taxele locale pentru autovehicule poluante si nu-l intereseaza faptul ca in Romania exista si categorii de persoane vulnerabile care nu isi permit achizitionarea unor masini NOI!
Pretul unei Dacia Logan NOUA cu programul Rabla incepe de la 12.000 euro pentru o versiune de motorizare medie cu aer conditionat!