Se pare ca problemele marcii Dacia in SUA si Canada au fost unele musamalizate de catre presa din Romania chiar si dupa 1990 pentru a nu denigra istoria “plina de realizari” a constructorului de la Pitesti.
De fapt, in realitate comunistii care conduceau Romania si uzina Dacia Colibasi au inselat zeci de dealeri din Canada si SUA cu contracte de preferentialitate pe aceste piete fara sa livreze masinile.
Peste 4 milioane de dolari au fost cheltuiti de catre dealeri si clienti in SUA si Canada pentru celebra masina comunista Dacia 1310 care din pacate nu a mai venit.
Celebrii importatori din SUA se plangeau la CBS ca au cheltuit sute de mii de dolari in garajele proprii pentru a face masinile Dacia compatibile cu normele NHTSA din SUA din anii 80, si masinile nu au mai ajuns.
Inselaciunea romanilor din SUA a fost investigata chiar si de catre FBI care din pacate nu a avut mandat in tarile din blocul sovietic pentru a trage la raspundere romanii care au inselat mii de americani si canadieni.
Insa, cel mai bine este sa urmariti reportajul CBS din 1987 unde sunt aratate marile probeme ale marcii Dacia Made in RSR!
De fapt un american a tras teapa mai multor americani 😁
Cei care citesc trebuie avizati ca pe pietele din Canada si USA concurenta e acerba si orice intrus in nici un caz nu este binevenit . . Asa era si in anii 80 cand pe pietele nord americane marcile japoneze dadeau lovitura dupa lovitura industriei americane , iar perspectiva falimentului industriei americane de autovehicule era tot mai clara.Ne am luat dealtfel o usturatoare lectie , instrumentata tot de americani, cu distrugerea ARO . . Cam asta era contextul….
ARO, s-a distrus mai mult singur. Management pus pe prietenii, din cate am citit se fura la greu. Era normal sa pice candva. Sa fim sinceri nici cu romanii nu faci prea multa treaba. N-a venit nimeni special trimis de la X sa iti strice un brand de care n-a auzit nimeni. In imaginatia voastra ARO era peste Ford si alte marci americane…hai sa nu rad. Tot romanul a distrus brandul, de la sef pana la ultimul angajat
Privatizarea lui Nastase, a pus brandul pe butuci, asa e cand faci o privatizare, cu oricine.
Si cam atat, nimic special